פוטומדקס מתרחבת: תרכוש חברה לניתוחי לייזר ב-106 מיליון דולר
חברת פוטומדקס (סימול: PHMD) הודיעה כי חתמה על הסכם סופי לרכישת LCA-Vision (סימול: LCAV) במחיר של 5.37 דולר למניה - בהיקף כולל של כ- 106.4 מיליון דולר. חברת LCA-Vision היא חברה מובילה של שירותי טיפול בלייזר לתיקון ראיה, באמצעות המותג LasikPlus.
סגירת העסקה כפופה לתנאים מקובלים, כולל אישור בעלי המניות של LCA-Vision, אישורים רגולטורים וכן תקופת 30 יום של "go-shop". מועצות המנהלים של שתי החברות הצביעו פה אחד בעד העסקה, אשר צפויה להיות מושלמת במהלך הרבעון השני של 2014. פעילות LCA-Visionצפויה לתרום לרווח למניה של פוטומדקס כבר במהלך 2014, מלבד הוצאות חד פעמיות הקשורות לעסקה.
במסגרת העסקה יקבלו בעלי המניות ב- LCA-Vision סכום של 5.37 דולר למניה במזומן, סכום המשקף פרמיה של 34% על מחיר המניה בתום המסחר בתאריך 12.2.14. בכוונת פוטומדקס לממן את העסקה באמצעות הלוואה בהיקף 85 מיליון דולר מתוכה 10 מיליון דולר בקו אשראי ו-75 מיליון דולר בהלוואה לארבע שנים וכן באמצעות יתרות מזומן קיימות.
הסכם המיזוג מאפשר ל- LCA-Visionלקבל הצעות רכישה אחרות מגורמי צד שלישי עד לתאריך 15 במרץ 2014, ובכוונת החברה לעשות זאת בעזרת היועצים הפיננסיים והמשפטיים שלה אך אין וודאות שתהליך כזה יניב הצעה עדיפה ל-LCA-Vision. במידה ו-LCA-Vision תבחר לקבל הצעת רכישה לאחר תאריך זה היא תהיה כפופה לתשלום פיצוי מוסכם וכן לשפות את פוטומדקס על הוצאותיה בתהליך.
- פוטומדקס מדווחת על שני אירועים משמעותיים - והמניה טסה מעל 14%
- שימו לב למניה שהשתוללה אתמול בוול סטריט (והיום כנראה בת"א)
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על בסיס פרו-פורמה, לחברה המשולבת הכנסות של 308 מיליון דולר עבור 12 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2013, רווח גולמי של כ-244 מיליון דולר, שיעור רווח גולמי של כ-79% ורווח נקי מתואם של כ-36 מיליון דולר. יתרות המזומן המשולבות במונחי פרו-פורמה נכון לספטמבר 30, 2013 הסתכמו בכ-78 מיליון דולר.
ד"ר דולב רפאלי, מנכ"ל פוטומדקס, מסר בתגובה לעסקה: "השילוב של הפעילויות הסינרגטיות של שתי החברות הינו בעל פוטנציאל למינוף פיננסי ולצמיחה רווחית ארוכת טווח על ידי יצירת פלטפורמה של מרכזים מתמחים בויטיליגו ופסוריאזיס באמצעות ה-XTRAC, וכן מכירה של מוצרי Neova במרכזי LasikPlus. בידינו הזדמנות אדירה למנף את התשתית התפעולית וכוח-האדם המקצועי של LasikPlus, שהוא המוביל בתחום אך עם זאת אינו פועל בניצולת מלאה.
- 3.הרמאי הכי גדול מכולם 14/02/2014 22:20הגב לתגובה זובבורסה בניו יורק מחויבים לדווח
- 2.חברה של נוכלים, מבריחים את הכסף החוצה (ל"ת)נוכלים 14/02/2014 16:27הגב לתגובה זו
- 1.הודעה חשובה 14/02/2014 11:48הגב לתגובה זומשקיעים אשר החזיקו במניית פוטומדקס בשוק הישראלי בכל עת שהיא בין התאריכים 7/11/2012 - 14/11/2013, מוזמנים להשאיר פרטים במייל [email protected] תודה. מדובר על משקיעים אשר ספגו את הנפילה במניה במהלך חודש נובמבר 2013 ויהיו מעוניינים להצטרף לתביעה, שכבר הוגשה.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
