מייסדי אידומו
מייסדי אידומו
ראיון

אידומו: "שיתופי הפעולה האחרונים הם פריצת הדרך הגדולה שלנו"

אחרי ההודעה על העסקה עם סמסונג, שהגיעה 3 שבועות בלבד לאחר עסקה עם אמזון, ראיינו את ירון קליש, מייסד, מנכ"ל וחבר הדירקטריון באידומו, כדי להבין את המשמעות של שיתופי הפעולה ועד כמה הם משמעותיים עבורה

חברת אידומו אידומו , שמפתחת פתרונות וידאו מבוססי בינה מלאכותית לארגונים, רשמה השבוע קפיצה מדרגה נוספת בפעילותה הבינלאומית כשדיווחה על חתימת הסכם עם ענקית הטכנולוגיה סמסונג. על פי ההסכם, אידומו תשלב את פלטפורמת ה-Video AI שלה, Lucas, במערכת ניהול השילוט הדיגיטלי VXT של סמסונג, במה שצפוי להנגיש את הטכנולוגיה שלה לבתי עסק, מוסדות חינוך ורשתות אירוח ברחבי העולם. 

המהלך הזה מצטרף להודעה מלפני כשלושה שבועות על הסכם עם Amazon Web Services, שבמסגרתו תשולב הטכנולוגיה של אידומו בפלטפורמת Amazon Q, תוך קבלת מעמד של שותפה מועדפת, צעד שממצב אותה בשורה אחת עם חברות בולטות כמו Zoom ו-Asana. שני ההסכמים מאותתים לשוק על הפוטנציאל של אידומו בשוק ה-AI לעסקים והתרחבות לפלטפורמות ענק, עם אפשרות להגיע לקהלים חדשים בקנה מידה עולמי, אך באותה נשימה משאירות כמה שאלות פתוחות. שוחחנו עם ירון קליש, מנכ"ל פאונדר וחבר דירקטוריון החברה, כדי לשפוך קצת אור על ההסכמים האחרונים.

לאחרונה חתמתם על עסקאות עם אמזון ועכשיו עם סמסונג, איך השת"פים האלו מגדילים את פעילות החברה בתחום ה-AI והפרסום?

החברה פעילה בתחום הוידאו כבר מספר שנים, עם 106 לקוחות שמשתמשים בפלטפורמת ה-Next Gen, שמספקת וידאו פרסונלי מבוסס נתונים. המערכת יודעת לגשת למאגר נתונים של חברות גדולות, כמו בנקים למשל. נאמר ובנק גדול צריך לתת מענה ל-10 מיליון לקוחות, המערכת ניגשת לנתונים שיושבים במערכת ה-CRM,  ולייצר באופן אוטומטי עשרה מיליון סרטוני וידאו שונים לכל אחד מהלקוחות, על פי הנתונים האישיים שלו, ועבור כל אחד יהיו כמובן נתונים אחרים, עם הלוואה בסכום אחר, לתקופה אחרת, בריבית אחרת. המערכת הזו היא הלחם והחמאה שלנו. הוספנו לתוך המערכת יכולות אינטראקטיביות, זאת אומרת קול-טו-אקשן, כפתורי נוויגציה והגענו ללוקאס, שמשלב יכולות AI שמאפשרות ליצור סרט בקלות רבה, באיכות גבוהה, מבלי להזדקק לעורך וידאו או מומחה וידאו.

לוקאס, שתוטמע במכשירי סמסונג יודעת לעשות את כל הפוסט פודקשן באופן אוטומטי לחלוטין, והיא מסתמכת על חומרים שיש לעסק באתר שלו. אפשרות נוספת שהמערכת מציעה היא תוכן שייוצר דרך GenAI חיצוני וכן בשיתוף פעולה עם Getty. במהלך 2025 הכרזנו כבר על כמה עסקאות ראשונות עם לוקאס, אבל פריצת הדרך הגדולה היא שני שיתופי הפעולה שהכרזנו עליהם לאחרונה: לפני מספר שבועות נחתמה העסקה עם Amazon Q, ואתמול בבוקר עם סמסונג. מכיוון שמדובר בשני גופים גדולים מאד ומובילים, העסקאות יסייעו לנו במהלך ה-go-to-market בתחום ה-AI.

סמסונג היא החברה המובילה בעולם בשילוט דיגיטלי, שמחזיקה בשליש מנתח השוק (בנוסף לחברות כמו LG, סוני ופיליפס). השוק עצמו בגודל של כ-24 מיליארד דולר לשנה, והוא מכיל עולמות עסקיים רחבים כמו מסעדות, שדות תעופה, חדרי כושר, מעליות, חנויות ריטייל ובעצם כל כל מקום שמגיעים עליו ורואים מסכים. לא מדובר על הטלוויזיה הביתית שלנו בסלון, אלא במסכים עסקיים. סמסונג מאפשרת למי שרוכש את המסכים לנהל אותם ולסנכרן את כולם במערכת אחת. ומתוך השאלה של מה יוצג בהם, סמסונג הגיעו אלינו וברגע שאנחנו נהיה חלק מה-Pre-Integrated Application, כל מי שירכוש את המסכים יקבל גישה למערכת שלנו ותמורת תשלום נוסף יוכל לגשת למערכת שלנו ולייצר בקלות תכני וידאו. זאת אומרת שעסק קטן, כמו מסעדה, יוכל להרים סרטונים למסכים מדי יום, ללא עלות גבוהה של הפקה, אלא פשוט מתוך חומרי הגלם שלו. חנות ריטייל יכולה לעשות את אותו הדבר עם מבצעים יומיים, וכן הלאה. 

האם ה-AI מספק את עריכת הוידאו בלבד? 

אם יש לחדר כושר, למשל, תוכן איכותי ותמונות טובות משל עצמו, המערכת שלנו תדע לייצר מהם סרטון. במידה ולא, נוכל להפיק עבורו תוכן שייצר ה-GenAI. כך או כך, אנחנו יודעים לייצר סרט מלא, כולל קריינות, וזיקה, תסריט ומעברים שייראה כמו סרט וידאו מקצועי שהכין סטודיו מקצועי. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ומה ההבדל בין עלויות השימוש בפלטפורמה הזאת לעומת חברה חיצונית?

אלו הבדלים של יום ולילה. סרטון של סטודיו מקצועי עולה לכל הפחות כמה אלפי שקלים. אמנם אנחנו לא יכולים לפרסם פה כרגע את המחירים, אבל מבט קצר על המתחרים שלנו יתנו לכם סדר גודל. מדובר על עלות של דולרים ספורים עד מספר דו ספרתי נמוך. המספר הסופי תלוי בחבילה שירכוש הלקוח ובכמה מסכים מדובר. ניתן לראות מכפלות גדולות מאד של הכנסות. 

מצד שני, עבור המשתמש שיש לו חמישה מסכים ומשלם מספר דולרים בחודש למסך, הוא מקבל את היכולת לייצר כמות בלתי מוגבלת של וידאו איכותי תמורת מאות עד אלפים בודדים של דולרים בשנה. עבור בעל מסעדה שיכול להוציא מדי יום סרטון של המנה היומית מדובר בגיים צ'יינג'ר. בעל העסק מגיע בבוקר, מחליט על המנה או המבצע היומי ותוך דקות יש לו סרטון. זה קיצור אדיר בתהליך ההפקה של סרטונים. 

הפלטפורמה של סמסונג מכילה עוד שש אפשרויות חוץ מכם, זאת אומרת עוד ארבע אפליקציות שקיימות, ועוד שני מתחרים? האם מדובר בתחרות ישירה? 

אנחנו לא יודעים יותר מכם לגבי העסקאות הצפויות של סמסונג, אבל שתי האפליקציות שמופיעות בתור Coming Soon אינן מתחרות שלנו. אחת עוסקת בנדל"ן ומיועדת לברוקרים והיא צפויה להציג תמונות של נכסים על המסכים והשנייה היא עבור סוכנויות רכב. אף אחת מהן אינה תחרות ישירה כי הן אינן עוסקות בתחום הוידאו. אפליקציה נוספת אצל סמסונג מקושרת למוזיאונים ברחבי העולם ואפליקציה נוספת נותנת מענה למוזיקה, באופן שספוטיפיי לא יכולה להעניק לעסקים. עוד אפליקציה מציגה תפריטים, אבל שוב, לא מדובר בווידאו ולכן זו אינה תחרות ישירה. 

לאיזה נתח שוק אתם מכוונים? האם תוכלו להגיע ל-10-15% מלקוחות המסכים העסקיים של סמסונג?

הייתי מאוד שמח לעשות את זה איתך, ואני עושה את זה גם לעצמי, אבל אלו הם לא נתונים שאנחנו יכולים לדבר עליהם בשלב זה. אפשר לקחת בחשבון שסמסונג היא היצרנית הגדולה בעולם השילוט הדיגיטלי, ומתוך לקוחות סמסונג, ישנם רבים שקונים את מערכת ניהול התוכן של סמסונג, שנקראית VXT ודרכה אפשר לרכוש את המערכת שלנו. לא מדובר באפסטור של מאות אלפי אפליקציות אלא בפלאג אנד פליי - הכל מובנה. ואנחנו מאמינים שסמסונג ידחפו את השירות הזה, שמוצע דרכם. גם סמסונג חיה על המכירות שלה ואנחנו חיים דרך המכירות של סמסונג והשווקים שהיא פותחת עבורנו. מדובר בלקוחות שלא היינו יכולים להגיע אליהם בכוחות עצמנו. זה שוק גדול וחדש עבורנו. עד כה כיוונו לבנקים וחברות גדולות, אבל באמצעות סמסונג נוכל להגיע ללקוחות שהם עסקים בינוניים וקטנים, שלא הייתה לנו גישה אליהם בעבר. מדובר בשוק שהוא לא ותיק ולא רווי ואנחנו וסמסונג הראשונים להציע מערכת כזו בשוק הזה. 


העסקה הייתה צפויה להיחתם לפני כמה חודשים, מה הייתה הסיבה לעיכוב? 

העסקה עם סמסונג לקחה הרבה זמן, היות וסמסונג היא חברה ענקית, והכל לקח יותר זמן ממה שחשבנו. אנחנו ציפינו שהעסקה תיסגר כבר בסוף השנה, אבל זה פועל יוצא של התנהלות איטית של גוף ענק. לא הייתה מחלוקת או מכשול שהיינו צריכים לדלג מעליו. ועכשיו, כשחתמנו, אנחנו מצפים עוד פעם שזה ינוע קדימה הרבה יותר מהר.




האם יש לסמסונג מוצר נוסף שמתחרה בכם?  האם יש בלעדיות?

אמנם אין בעסקה עם סמסונג שום התחייבות לבלעדיות, לא מהצד שלנו ולא מהצד שלהם, אבל כרגע אנחנו החברה היחידה בתחום ה-AI Video. סמסונג בוחרים בפינצטה את השותף שלהם בכל תחום, ואני מאמין שהם מעוניינים לגוון את הפתרונות שהם מציעים אבל לא לייצר תחרות פנימית. אבל בסופו של דבר, אלו הן החלטות של סמסונג. כרגע אנחנו רואים שהם חושפים את הפתרונות הקיימים שלהם ו שאנחנו נהיה השותף המוביל, ואני מקווה שגם היחידים בתחום האיי-איי-ווידאו. אני לא יודע על אף פתרון אחר, וכמו שאתה רואה, הם כבר מנסים להשאיר את מגוון הפתרונות, בפתרונות מתחומים נוספים, שיגדילו את, אתה יודע, את המוצרים שהם יכולים לתת לבעלי המצחים, ולא מוצרים מתחרים. זה מה שאני חושב ומאמין, בסופו של דבר, ההחלטות הן של סמסונג, ואנחנו לא יודעים על אף מתחרי אחר שקיים כרגע בתוך הביטחון, יש להם מתוכנן קדימה, אבל ההחלטה היא שלהם.



בוא נדבר קצת על אמזון

היסטורית, אמזון Q, בחרו בנו לעשות את האינטגרציה יחד איתה, כך שלמעשה כבר היינו בתוך המרקט פליי של אמזון, שבו כ-130-140 אלף שותפים. זה מקצר את תהליכי המכירה וזה פותח שוק מדהים, אבל  השלב שבו בחרו בנו להיות שותפים הוא אחר. סך הכל אנחנו החברה החמישית שהם בחרו בה בשותפות, ואנחנו בסירה אחת עם Zoom ו-Asana. גם פה מדובר בווידאו, היות ואמזון Q חיפשו דרך לבוא שבה התגובה של ה-GenAI תופיע בצורת וידאו. למעשה אמזון Q מודיעה לחברות שמטעמי אבטחה, לא תוכל לעבוד עם GenAI, אתם לא מוכנים שהמודלים יתאמנו על הדאטה שלכם כי אתם לא רוצים שהדאטה שלכם יהיה חשוף, ולכן אנחנו נבנה לכם מאגר מידע, שמבוסס על התוכן הפנימי שלכם. התוכן הזה יהיה מאובטח ועליו תוכלו לבצע פרומפטים ותוכלו לקבל את התשובות כווידאו, שאותו תוכלו להפיץ בתקשורת פנימית או להעביר ללקוחות. 

עבורנו, השותפות עם אמזון ו-AWS מעניקה לנו גישה לתחום ה-Enterprise, היות ומדובר בשחקן הענן הגדול בעולם, וכל הלקוחות שלו מקבלים גישה למערכת שלנו. 


בכל זאת אקשה עלייך, היות ואנחנו מנסים לשער את ההכנסות הצפויות כדי להבין את התזרים של החברה. למה לא לתת ציפיות או תחזיות כרגע?

זו שאלה טובה, אבל אנחנו לא יכולים לתת כרגע מספרים. בהחלט ייתכן שבהמשך, כשנבין טוב יותר את ההתנהלות של סמסונג ושל אמזון Q ונסיים את האינטגרציה נוכל לפרסם יותר. צריך לזכור, רק עכשיו חתמנו על ההסכמים וכרגע אנחנו מתחילים את העבודה הטכנית עצמה שצפויה לקחת מספר שבועות או חודשים. אנחנו מעדיפים להפתיע לטובה מאשר לדבר על מספרים לפני שיש לנו נתונים מדויקים. 

ולסיום, ספר לנו קצת על השימוש שלכם ב-AI

המערכת שלנו יודעת לעבוד עם כל GenAI שקיים בשוק. לצרכי התסריט, כיום אנחנו משתמשים בקלוד של אנת'רופיק, עבור חומרי הגלם (footage) אנחנו משתמשים ב-Runway ועבור הקריינות אנחנו משתמשים ב-Eleven Labs. בנוסף, אנחנו משתמשים ביכולות GenAI שאנחנו פיתחנו על מנת 
"לתפור" את את הוידאו כולו, ולשמור על רמת האבטחה הגבוהה ביותר עבור הלקוח ובסיום אנחנו מרנדרים את הסרט עם מנוע הרינדור שלנו. יש לנו מעל 10 פטנטים בתחום, כולל פטנטים חדשים שהוגשו ומחכים לאישור בעולמות ה-AI הרלוונטים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בהצלחה אין על איידומו!!! (ל"ת)
    אנונימי 07/07/2025 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עד סוף השנה מעריך תגיע ל1000 בקלות (ל"ת)
    Mmאנונימימשה 06/07/2025 17:15
    הגב לתגובה זו
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור

הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה. אל תאשימו אותן - המטרה שלהן היא להרוויח; סוף-סוף הרגולטור הרדום התעורר

תמיר חכמוף |

עסק צריך להרוויח. המטרה המוצהרת של חברות היא למקסם את הרווח. זה נהדר למשקיעים, לצרכנים זה ממש לא נהדר. כשחברת ביטוח מרוויחה מעבר לרווח נורמלי זה אומר שהיא גובה יותר על ביטוחים ועל דמי ניהול וכו'. כשבנק מדווח על רווח לא נורמלי הוא לוקח לכם ריבית גבוהה על הלוואה ונותן ריבית נמוכה על פיקדון. לא הוגן, אבל מה אתם רוצים שיעשה מנכ"ל? יגיד אני לא במשחק וייקח ריבית נמוכה על הלוואה? תוך 4 חודשים יעיפו אותו.

הבעיה היא אולי קצת בחברות ובבנקים שהפכו לתאווי בצע ברמה מופרזת. הבעיה אצל הרגולטור - בנק ישראל בהקשר של הבנקים, ורשות שוק ההון על חברות הביטוח. חברות הביטוח מרוויחות פי 3-4 מאשר רק לפני 3 שנים ונסחרות בשווי גבוה פי 3-4 מאשר אז. כשהן מרוויחות כך, ובעיקר כשהן מגדילות כך את הרווח, זה על חשבונכם. רשות שוק ההון כבר סיפרה לנו בדוח השנתי ל-2024 שהתחרות בשוק הביטוח חלשה. עכשיו, באיחור היא מתחילה לפעול.  


רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות עמית גל, בוחנת הפעם את התמחור בענף ביטוח הרכב, ומסקנותיה הובילו לאולטימטום חריג: חברות שיגבו פרמיות מופרזות על מקיף וצד ג' יצטרכו לתקן במחירים, בתוך שלושה חודשים, או לאבד את זכותן לשווק פוליסות רכב חדשות. הסיבה? הבדיקה מצאה פערים "מהותיים" בין רמת הסיכון הביטוחי בפועל לבין המחירים שגובה השוק. במילים פשוטות, חברות נהנו מהכנסות והפרמיות עלו הרבה מעבר למה שהצדיק הסיכון.

מגדל: ה"מוצלחת" לעת עתה

בין החברות שנדרשו לעדכן במסמך המקורי הייתה גם מגדל מגדל ביטוח -1.58%  , אך בעדכון רשמי שפרסמה החברה ‏הבוקר הובהר כי הרשות בחרה בשלב זה לא להורות למגדל לעדכן תעריפים בביטוח רכב רכוש. לעת עתה היא רשאית להמשיך לשווק ביטוח רכב תחת התעריפים הקיימים שלה. מבחינת מגדל, זו "חותמת טובה", בחירה רגולטורית תומכת, שעשויה לשמש כמקרה בוחן לרווחיות המתחרות. אם מגדל שומרת על רווחיות "מאוזנת" יחסית, בלי רווחיות יתר קיצונית, היא עשויה למשוך לקוחות רכב שתהיו מודעים לריכוז רגולטורי בתמחור. במבט על הדוחות, ניתן לראות כי יחס התביעות מול ההוצאות עומד באזור 90%, יחס חיובי אם כי לא קיצוני כמו שמציגות חלק מהחברות האחרות. להרחבה על דוחות מגדל מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8% 

הפניקס: הדוגמא הנגדית

ובינתיים, הפניקס פרסמה היום דוחות חזקים במיוחד: רווח כולל של 803 מיליון שקל ברבעון, 2.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, ותשואה להון של 29.2%. רווח הליבה (לפני השקעות ושוק ההון) גם הוא גבוה, וכפי שצוין בדוח, חלק ניכר מהשורה התחתונה הגיע מרווחיות בענפי הביטוח הכללי והרחבת פעילות בניהול נכסים.