דויטשה בנק
צילום: iStock

דויטשה בנק בדוח גרוע: הפסד של 3.2 מיליארד אירו ברבעון השני

ההכנסות הסתכמו ב-6.2 מיליארד אירו, ירידה של 5% לעומת כ-6.6 מיליארד אירו ברבעון המקביל; הבנק ייפטר 18 אלף עובדים במסגרת הרה ארגון - האם דויטשה בנק יצליח לשרוד? מניית הבנק יורדת ב-4% לשווי של 14.2 מיליארד  אירו
Bloomberg |

דויטשה בנק לא עמד בתחזית ההכנסות והרווח, הנמוכות מלכתחילה. מניית הבנק יורדת בעוד 4% לשווי של 14.2 מיליארד אירו. 

הנהלת הבנק הדגישה כי הריבית הנמוכה היא אחת הסיבות העיקריות לירידה בהכנסות ברבעון השני, כאשר כעת הזרקורים מופנים לתוכניות ההתייעלות של המנכ"ל כריסטיאן סווינג שכוללת פיטורים של 18 אלף עובדים וסגירת פעילויות שלא בליבה, במקביל לסגירת פעילויות ברחבי העולם. 

על פי דו"חות הבנק לרבעון השני, ההכנסות מקנייה ומכירה של ניירות ערך צנחו ב -12%, כאשר דויטשה בנק שוב נופלות מול יריבותיה בעסקי המסחר. עם ירידה של כמעט שליש, החברה רשמה הפסד גדול יותר ממה שחזתה בעבר, וזאת כאשר ברקע גם הוצאות ההתייעלות מוסיפות להכביד.

התוצאות מדגישות את הירידה הארוכה של בנק ההשקעות, שהיה בעבר אחד הגדולים בעולם. הדיונים על עתידה של יחידת ההשקעות בבנק, כאשר ברקע נרשמת המחצית הראשונה הגרועה ביותר בוול סטריט בסחר בניירות ערך מזה עשור הובילו את הבנק להחלטה להפסיק את המסחר במניות לחלוטין. ועם זה לא מספיק, הבנק הודיע על  תוכנית התייעלות שכללה אחד הקיצוצים הגדולים ביותר אי פעם לבנק השקעות מסוגו.

"אנו מודעים מאוד לכך שהתחזית התדרדרה במהלך חודש יוני", אמר מנהל הכספים הראשי, ג'יימס פון מולטקה, בראיון לבלומברג. "למען האמת זה מייצג לחץ הכנסה עבורנו ועבור כל הבנקים אם שיעורי הריבית יירדו עוד יותר".

הבנק רשם 3.4 מיליארד אירו (3.8 מיליארד דולר) בהוצאות ארגון מחדש - יותר מהתחזיות הקודמת שדיברו על הוצאות של כ-2.8 מיליארד אירו - דבר שהביא להפסד נקי של 3.2 מיליארד אירו ברבעון השני, גם כאן גבוה מהתחזיות. הכנסות הבנק ברבעון השני הסתכמו בכ-6.2 מיליארד אירו, ירידה של 5% לעומת הכנסות של כ-6.59 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תוצאת המסחר של דויטשה בנק ברבעון השני מתיישרות עם ירידה של כ- 8% בתוצאות חמשת הבנקים הגדולים בוול סטריט, כשהאחרונה היא קבוצת UBS  שדיווחה אתמול על ירידה של 9% בסחר במניות ועל הכנסות נמוכות ב-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה עקפה את תחזית המכירות ברבעון, המניה מזנקת ב'טרום'

החברה דיווחה על רבעון שיא של משלוחים, אשר מרגיע את המשקיעים לאחר החששות לגבי הביקוש הנמוך לרכבים החשמליים - האם רמת הביקושים הנוכחית תתברר גם כרווחית?
Bloomberg |

מנית טסלה מזנקת כעת במהלך ה'טרום מסחר' בוול סטריט וזאת כאשר החברה דיווחה על רבעון שיא של משלוחים, אשר מרגיע את המשקיעים לאחר החששות לגבי הביקוש הנמוך לרכבים החשמליים. על פי הנתונים, טסלה העבירה ללקוחותיה מעל ל -95,200 מכוניות בשלושת החודשים שהסתיימו בחודש יוני, תוך שהיא חוצה את הנתון הטוב ביותר הקודם שנקבע ברבעון האחרון של 2018. מספר המשלוחים של טסלה עלה על כל התחזיות, חוץ מזה של אנליסט אחד. בעוד שהתוצאות סותרות את הספקות לגבי הביקושים לרכבים של טסלה, נותר לראות אם רמת הביקושים הזו היא גם רווחית, כאשר מנכ"ל החברה, אילון מאסק אמר כי החברה תפרסם הפסד ברבעון השני, ולאחר מכן לדווח על רווחים חיוביים במחצית השנייה. בהצהרתה, טסלה לא הזכירה את התחזית השנתית שלה לכ- 360,000 עד 400,000 משלוחים, תחזית אשר אושרה מחדש בדו"חות הרבעון הראשון. נציגי טסלה לא הגיבו כאשר נשאלו האם החברה דבקה בהנחייתה. החברה תצטרך לעמוד בממוצע של יותר מ -100,000 יחידות לרבע במחצית השנייה כדי להגיע לרף הנמוך של טווח התחזיות. אחת הסיבות לכך ש"וול סטריט "נותרה מודאגת מהרווחיות של טסלה היא צמצום הביקושים לדגמים הרווחיים יותר של החברה – מודל 3 ומודל איקס, כאשר המשלוחים המשולבים ירדו ל -17,650 ברבעון, ירידה של יותר מ -20% בהשוואה לשנה שעברה. עם זיכוי המס הפדראלי בארה"ב שייכנס לתוקף במחצית השנייה של השנה, ייתכן שטסלה תצטרך להישען יותר על השווקים בחו"ל כדי לעודד את המכירות, דבר שיעמיד במבחן את יכולתה של החברה מקליפורניה לשמור על עלויות המשלוח והלוגיסטיקה שלה. טסלה בונים מפעל להרכבת רכבים וסוללות ליד שנחאי, ומאסק אמר כי הוא מקווה לבחור מקום למפעל דומה באירופה עד סוף השנה. "עשינו התקדמות משמעותית לייעל את הלוגיסטיקה הגלובלית שלנו ואת פעולות הייצור בכמויות גבוהות יותר" אמרו בטסלה בהצהרה. אין תחרות לטסלה בטסלה ציינו גם כי ההזמנות עלו על המשלוחים במהלך הרבעון ושהם מצפה להגביר את הייצור ולמסור עוד מכוניות בשלושת החודשים הקרובים, כאשר מספר הזמנות כלי הרכב בסוף יוני עמד על יותר מ 7,400. יש לציין כי המכירות של טסלה מודל 3 הם הרבה יותר מאשר של יריבותיה בענף. ג'נרל מוטורס מכרה רק 3,965 יחידות מהמכונית החשמלית של שברולט של כל שברולט ברבעון השני, בעוד שאאודי מכרה רק 1,835 רכבי SUV ממנועי סוללה. "טסלה בנתה מותג פנומנלי", אמרה מישל קרבס, אנליסטית באוטוטראדר. "כאשר אתה חושב על כלי רכב חשמליים, אתה חושב על טסלה. התחרות עדיין לא ממש קיימת. יש חלק גדול באוכלוסייה שרוצה לקנות טסלה כי הם אוהבים את המותג והם לא מסתכלים על שום דבר אחר. "