Novartis
צילום: בלומברג

נוברטיס מעלה את התחזית השנתית לאחר שהכתה את התחזית ל-Q1

מלבד סעיפים מסוימים, נוברטיס צופה כעת עליה חד ספרתית ברווחיה בשנת 2019. מכירות התרופה לטיפול בפסוריאזיס עלו ב-41% לכ-791 מיליון דולר
Bloomberg |

יצרנית התרופות השוויצרית נוברטיס בונה על צמיחה מהירה יותר לאחר שהפרידה את עסקיה בתחום רפואת העיינים.

מלבד סעיפים מסוימים, נוברטיס צופה כעת עליה חד ספרתית ברווחיה בשנת 2019, כך הודיעה היום החברה בבזל שבשוויץ, לאחר שהרווח המתואם למניה הכה בהערכות האנליסטים ברבעון הראשון.

נוברטיס מזעזעת את האסטרטגיה שלה כדי לעודד צמיחה, ומצמצמת את ההתמקדות שלה בתרופות חדשניות לסרטן, מחלות נדירות וטיפולים גנטיים למחלות קשות. בשנה הראשונה שלו בתפקיד, המנכ"ל ואס נאריסמן פיצל עם העסקים עם אלקון,  זנח מיזם בתחום בריאות הצרכן וביצע שלוש רכישות מכרעת כדי לייצב את יצרנית התרופות השוויצרית. "הרבעון הזה היה כולו בסימן טרנספורמציה עבורנו", אמר נראסימן בראיון טלוויזיוני.

נוברטיס פונה לתרופות חדשות כמו Mayzent לטיפול בטרשת נפוצה שאושרה בארה"ב בחודש שעבר, בזמן כשהמכירות של תרופות המפתח שלה דועכות. כמו יריבתה Roche, החברה נמצאת בנקודת מפנה כשהיא פועלת כדי להחליף כמה מה"באנקרים" שלה עם דור חדש של תרופות.

יצרנית התרופות מצפה לשני אישורים גדולים נוספים במחצית הראשונה של 2019: האחד, טיפול בגנים במחלת ילדים קטלנית שגורמת לניוון שרירים בעמוד השדרה, ותרופה חדשה לסרטן השד.

נוברטיס סיכמה רבעון מוצלח מבחינתה, כאשר הרווח למניה ברבעון הראשון עלה ל -1.21 דולר למניה, כך מסרה החברה בהצהרה. התוצאות מדגישות את המשמעות של התרופה לטיפול בפסוריאזיס  של החברה, אשר יכולה להפוך לתרופה הגדולה ביותר של החברה בשנת 2019. המכירות של התרופה זינקו ב-41 אחוזים לכ-791 מיליון דולר, מעבר לתחזית האנליסטים הממוצעת שדיברה על מכירות של 775 מיליון דולר.

הרווחים מדגישים גם את הלחץ על יחידת הגנריקה של החברה, סנדוז, שמיועדת להפוך לעסק עצמאי בתוך החברה הרחבה יותר ולעבור את מה שנוברטיס מכנה "טרנספורמציה". נוברטיס מינתה את ריצ'רד סינור למנכ"ל החדש של היחידה ביום רביעי האחרון, לאחר שראש היחידה לשעבר, ריצ'רד פרנסיס, עזב בסוף מרץ.

נוברטיס הותירה את תחזית המכירות שלה ללא שינוי להמשך השנה. האומדן המוקדם שלה לרווחים המתואמים, שפורסם בינואר, היה לעלייה באחוזים חד ספרתיים בינוניים עד גבוהים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קוד לבוש
צילום: בלומברג

אחרי גולדמן זאקס, בגרמניה נותנים ללקוחות לבחור את קוד הלבוש

בנק פרנקפורטר ספארקסה הקים מסופי סקר בחלק מסניפיו, ומבקש כעת מהלקוחות להצביע על האופן שבו יועצי הבנק יגיעו לעבודה בעתיד הקרוב. בקרוב אצלנו?
Bloomberg |
בעוד שבגולדמן זאקס הסירו את הדרישה לקוד לבוש מעובדי הבנק, בגרמניה קצת פחות מתלהבים מהעניין. בנק פרנקפורטר ספארקסה (Frankfurter Sparkasse), המנהל חשבונות בהיקף של 19 מיליארד אירו (22 מיליארד דולר), הקים מסופי סקר בחלק מסניפיו, ומבקש כעת מהלקוחות להצביע על האופן שבו יועצי הבנק יגיעו לעבודה בעתיד הקרוב. שניים מעובדי הבנק לקחו חלק בצילומים שבהם הציגו תלבושות שונות - מעניבה וחליפה לג'ינס ונעלי התעמלות ותמונות אלה מוצגות כעת על המסופים, כך שהלקוחות יוכלו להחליט איזה מראה הם מעדיפים. "שאלת קוד הלבוש עולה מדי פעם, אז אמרנו לעצמנו: בואו נבקש מהלקוחות שלנו לחוות את דעתם", אמרה ג'וליה דרוג-קנאופ, דוברת הבנק "על פי תוצאות הסקר, נבין את דעת הקהל, אך עם זאת, התוצאות לא בהכרח מחייבות". פרנקפורטר ספארקסה הוא לא רק הבנק הגרמני היחיד ששם את הנושא של סגנון הלבוש על סדר היום. לדוגמה, המבורגר ספארקסה הציג קוד לבוש ספורטיבי לפני 3 שנים ואמר "העניבה הרגילה עברה מאז לפריט שיצא משימוש". כמו כן, בליכטנשטיין, בנק Frick & Co  נתן לכל העובדים שלו נעלי ספורט בצבעים ארגוניים והציג את קוד הלבוש החדש בשנה שעברה. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019.