נוברטיס מעלה את התחזית השנתית לאחר שהכתה את התחזית ל-Q1
יצרנית התרופות השוויצרית נוברטיס בונה על צמיחה מהירה יותר לאחר שהפרידה את עסקיה בתחום רפואת העיינים.
מלבד סעיפים מסוימים, נוברטיס צופה כעת עליה חד ספרתית ברווחיה בשנת 2019, כך הודיעה היום החברה בבזל שבשוויץ, לאחר שהרווח המתואם למניה הכה בהערכות האנליסטים ברבעון הראשון.
נוברטיס מזעזעת את האסטרטגיה שלה כדי לעודד צמיחה, ומצמצמת את ההתמקדות שלה בתרופות חדשניות לסרטן, מחלות נדירות וטיפולים גנטיים למחלות קשות. בשנה הראשונה שלו בתפקיד, המנכ"ל ואס נאריסמן פיצל עם העסקים עם אלקון, זנח מיזם בתחום בריאות הצרכן וביצע שלוש רכישות מכרעת כדי לייצב את יצרנית התרופות השוויצרית. "הרבעון הזה היה כולו בסימן טרנספורמציה עבורנו", אמר נראסימן בראיון טלוויזיוני.
נוברטיס פונה לתרופות חדשות כמו Mayzent לטיפול בטרשת נפוצה שאושרה בארה"ב בחודש שעבר, בזמן כשהמכירות של תרופות המפתח שלה דועכות. כמו יריבתה Roche, החברה נמצאת בנקודת מפנה כשהיא פועלת כדי להחליף כמה מה"באנקרים" שלה עם דור חדש של תרופות.
יצרנית התרופות מצפה לשני אישורים גדולים נוספים במחצית הראשונה של 2019: האחד, טיפול בגנים במחלת ילדים קטלנית שגורמת לניוון שרירים בעמוד השדרה, ותרופה חדשה לסרטן השד.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נוברטיס סיכמה רבעון מוצלח מבחינתה, כאשר הרווח למניה ברבעון הראשון עלה ל -1.21 דולר למניה, כך מסרה החברה בהצהרה. התוצאות מדגישות את המשמעות של התרופה לטיפול בפסוריאזיס של החברה, אשר יכולה להפוך לתרופה הגדולה ביותר של החברה בשנת 2019. המכירות של התרופה זינקו ב-41 אחוזים לכ-791 מיליון דולר, מעבר לתחזית האנליסטים הממוצעת שדיברה על מכירות של 775 מיליון דולר.
הרווחים מדגישים גם את הלחץ על יחידת הגנריקה של החברה, סנדוז, שמיועדת להפוך לעסק עצמאי בתוך החברה הרחבה יותר ולעבור את מה שנוברטיס מכנה "טרנספורמציה". נוברטיס מינתה את ריצ'רד סינור למנכ"ל החדש של היחידה ביום רביעי האחרון, לאחר שראש היחידה לשעבר, ריצ'רד פרנסיס, עזב בסוף מרץ.
נוברטיס הותירה את תחזית המכירות שלה ללא שינוי להמשך השנה. האומדן המוקדם שלה לרווחים המתואמים, שפורסם בינואר, היה לעלייה באחוזים חד ספרתיים בינוניים עד גבוהים.
ממשל טראמפ ביקש הצגת מחירי תרופות בפרסומות; בית הדין דחה
ממשל טראמפ חרג מסמכותו כשביקש לאלץ את חברות התרופות לכלול את מחיר התרופות שלהן בפרסומות, כך קבעו אמש השופטים הפדרלים בארה"ב. יצרניות התרופות וביניהן מרק, אלי לילי ואמג'ן תבעו את הממשלה בחודש שעבר כשלטענתן יש לחסום את התקנות אשר מחייבות אותן לכלול מחירי תרופות במודעות ופרסומות, כאשר לדבריהן מדובר בחלק מרכזי של שיווק תרופות. אבל החוק, אשר משרד הבריאות אמר כי ניתנה לו הסמכות ליישמו "פשוט לא תומך ברעיון - לפחות לא באופן ברור מבחינה רעיונית – ומפעיל כוח מרחיק לכת לווסת את שיווק תרופות מרשם", אמר בפסק הדין, שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, עמית פ'. מהטה. "אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט ונפעל יחד עם משרד המשפטים על הצעדים הבאים", אמרה קייטלין אוקלי, דוברת משרד הבריאות. דובר לילי, מארק טיילור, אמר כי החברה שמחה על פסק הדין, והוסיף כי לילי מחויבת לסייע בפתרון פתרונות לצמצום עלויות ביטוח הבריאות של הצרכנים. נציגים של מרק ואמג'ן לא הגיבו להחלטה. פסק הדין הוא מכה למאמץ הממשלתי לכפות ירידה במחירי התרופות ועלויות ביטוח הבריאות לצרכנים, וזאת כאשר בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ ומזכיר שירותי הבריאות אלכס אזר, כתב הממשל תכנית אב של תקנות פוטנציאליות. אבל חלק מהמאמצים השאפתניים ביותר, כגון תוכנית החזרים על ידי חברות הפארמה, והצמדת מחירי התרופות בארה"ב למחירים בשאר העולם, טרם גובשו, ובעוד שישנה הסכמה רחבה לפעול למען הורדת מחירי התרופות בקונגרס, המחוקקים עדיין לא הצליחו להעביר כל חקיקה בנושא. לדבריו של מהטה, ללא חוק חדש, ידיו של הממשל הן עדיין מחוץ לתחום. "אם נקבל את טענותיו של משרד הבריאות נפתח למעשה את הדלת לכל רגולוציה או שינוי מדיניות עם הגיון מסוים שעשוי להוביל לחיסכון בעלויות לתוכניות מדיקייר ומדיאייד", כתב מהטה. הרגולציה "מייצגת שינוי משמעותי ביכולת של משרד הבריאות להסדיר את שוק התרופות". יצרני תרופות רבים, כולל לילי ואמג'ן, הקימו אתרי אינטרנט בהן הן מציגות מחירים, אך טענו כי הכללתם במודעות עלולה לגרום לחולים להיות מפוחדים מהטיפול. מהצד השני, ממשל טראמפ אמר כי אילוץ היצרניות לחשוף את מחירי התרופות, אשר עלו בחדות בשנים האחרונות, יכול להוזיל את המחירים.
