Novartis
צילום: בלומברג

נוברטיס מעלה את התחזית השנתית לאחר שהכתה את התחזית ל-Q1

מלבד סעיפים מסוימים, נוברטיס צופה כעת עליה חד ספרתית ברווחיה בשנת 2019. מכירות התרופה לטיפול בפסוריאזיס עלו ב-41% לכ-791 מיליון דולר
Bloomberg |

יצרנית התרופות השוויצרית נוברטיס בונה על צמיחה מהירה יותר לאחר שהפרידה את עסקיה בתחום רפואת העיינים.

מלבד סעיפים מסוימים, נוברטיס צופה כעת עליה חד ספרתית ברווחיה בשנת 2019, כך הודיעה היום החברה בבזל שבשוויץ, לאחר שהרווח המתואם למניה הכה בהערכות האנליסטים ברבעון הראשון.

נוברטיס מזעזעת את האסטרטגיה שלה כדי לעודד צמיחה, ומצמצמת את ההתמקדות שלה בתרופות חדשניות לסרטן, מחלות נדירות וטיפולים גנטיים למחלות קשות. בשנה הראשונה שלו בתפקיד, המנכ"ל ואס נאריסמן פיצל עם העסקים עם אלקון,  זנח מיזם בתחום בריאות הצרכן וביצע שלוש רכישות מכרעת כדי לייצב את יצרנית התרופות השוויצרית. "הרבעון הזה היה כולו בסימן טרנספורמציה עבורנו", אמר נראסימן בראיון טלוויזיוני.

נוברטיס פונה לתרופות חדשות כמו Mayzent לטיפול בטרשת נפוצה שאושרה בארה"ב בחודש שעבר, בזמן כשהמכירות של תרופות המפתח שלה דועכות. כמו יריבתה Roche, החברה נמצאת בנקודת מפנה כשהיא פועלת כדי להחליף כמה מה"באנקרים" שלה עם דור חדש של תרופות.

יצרנית התרופות מצפה לשני אישורים גדולים נוספים במחצית הראשונה של 2019: האחד, טיפול בגנים במחלת ילדים קטלנית שגורמת לניוון שרירים בעמוד השדרה, ותרופה חדשה לסרטן השד.

נוברטיס סיכמה רבעון מוצלח מבחינתה, כאשר הרווח למניה ברבעון הראשון עלה ל -1.21 דולר למניה, כך מסרה החברה בהצהרה. התוצאות מדגישות את המשמעות של התרופה לטיפול בפסוריאזיס  של החברה, אשר יכולה להפוך לתרופה הגדולה ביותר של החברה בשנת 2019. המכירות של התרופה זינקו ב-41 אחוזים לכ-791 מיליון דולר, מעבר לתחזית האנליסטים הממוצעת שדיברה על מכירות של 775 מיליון דולר.

הרווחים מדגישים גם את הלחץ על יחידת הגנריקה של החברה, סנדוז, שמיועדת להפוך לעסק עצמאי בתוך החברה הרחבה יותר ולעבור את מה שנוברטיס מכנה "טרנספורמציה". נוברטיס מינתה את ריצ'רד סינור למנכ"ל החדש של היחידה ביום רביעי האחרון, לאחר שראש היחידה לשעבר, ריצ'רד פרנסיס, עזב בסוף מרץ.

נוברטיס הותירה את תחזית המכירות שלה ללא שינוי להמשך השנה. האומדן המוקדם שלה לרווחים המתואמים, שפורסם בינואר, היה לעלייה באחוזים חד ספרתיים בינוניים עד גבוהים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה

יצרנית הרכבים החשמליים מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים כבר ב-2020
Bloomberg |
טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות. המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם. אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו  "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה. "המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים". הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו". בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות. "מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי." מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%. במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה. כאשר אנליסט אחד אמר למוסק שזה נשמע כאילו טסלה עושה מחויבות מאסיבית למאזן, ושאל על האסטרטגיה המימונית של החברה, המנכ"ל  רמז לכך שייתכן גיוס בקרוב. "קשה לדבר על סיבוב הגיוס במקום הזה", אמר. "אני חושב שנעשה את המהלכים הנכונים. אני חושב שאנחנו נעשה את המהלכים שאתה חושב שאנחנו צריכים לעשות".