מתי כדאי לעשות הסכם ממון בין בני זוג
בעבר הסכמי הממון נחשבו לכאלה שפוגעים ברומנטיקה וביחסים בין בני זוג. לרוב בני האדם לא היה קל לשלב שיקולים כלכליים בתוך קשר שאמור להיות מבוסס אך ורק על אהבה, מה גם שממילא מי שנמצאים לקראת חתונה נוטים להאמין שיחיו עם בן/בת הזוג לנצח, בעושר ובעוני, בבריאות ובחולי וכו'
המציאות הוכיחה שהסכם הממון, ובמיוחד אם הוא מגובש בעזרת עו"ד מומחה, דווקא מחזק את מערכת היחסים ותורם מאוד ליציבות שלה. אי אפשר להתכחש לעובדה שבכל זוגיות יש גם מרכיב כלכלי - למעשה, הקמת משפחה דומה להקמת עסק, ובדיוק כפי שאף אחד לא חושב לפתוח עסק עם שותף בלי הסכם מסודר, גם אם הוא סומך עליו בעיניים עצומות, כך כדאי גם לחתום על הסכם ממון מסודר לקראת חתונה - כל חתונה. במיוחד חשוב לעשות זאת במצבים הבאים:
כשלאחד מבני הזוג יש רכוש רב יחסית
ישנם מצבים שבהם אחד מבני הזוג כבר צבר רכוש רב יחסית, שצפוי להניב לו הכנסות גבוהות גם בעתיד. מצב אחר הוא כשההורים של החתן או הכלה מתעתדים להעביר להם סכומי כסף גבוהים או נכסים כאלה ואחרים, ובפרט דירה, אבל מבקשים להבטיח את זכויות הילד/ילדה שלהם אם חלילה תתרחש פרידה.
במקרים אלה רק הסכם ממון בין בני זוג שנערך ע"י איש או אשת מקצוע עם בקיאות מעמיקה מונע עוגמות נפש בעתיד. הסכם הממון עשוי לכלול גם סעיפים בנוגע לזמני השהות של הילדים שייוולדו אם המשפחה תתפרק, הסכמות לגבי אופן גידול הילדים בנפרד, סעיפים שימנעו סרבנות גט, ועוד.
כשלאחד הצדדים או שניהם זהו סיבוב שני
החיים המודרניים מייצרים משפחות שלא היו בעבר, ובפרט גרושים וגרושות שמקימים משפחות חדשות. כשישנם ילדים מסיבוב קודם, ורוצים לוודא שהזכויות שלהם לא ייפגעו, הסכם הממון הוא הפתרון הנכון.
- יחסים פתוחים? זהירות. זה עלול לעלות לך ביוקר
- הסטטוס קובע: אישה תירש את בעלה המנוח חרף נתק של 40 שנה שבהן חיה עם אחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להדגיש שעריכת הסכם לפני הנישואין מחייבת חתימה של נוטריון. הסכמי ממון שנחתמים אחרי הנישואין כבר זקוקים לאישור של בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני. עוד כדאי לקחת בחשבון שמרגע שבני זוג הוכרזו כנשואים כדת וכדין, חל עליהם חוק יחסי ממון בין בני זוג - ואם אחד הצדדים מסרב לחתום על הסכם הממון, במקרה של גירושין חלוקת הרכוש תתבצע בהתאם לחוק זה.
כשרוצים להבטיח ראש שקט באמת
אנחנו חיים בתקופה של אי ודאות משמעותית, כפי שהוכיחה מגפת הקורונה. גם בימים שבהם אין מגפה עולמית, המציאות יכולה להיות מטלטלת מאוד - ולכן כדאי לעשות כל מה שאפשר כדי להפחית את רמת אי הוודאות ולייצר יותר שקט נפשי.
מבחינה זו הסכם ממון בתקופת הקורונה הוא קריטי. כשיוצאים לדרך המשותפת על בסיס הסכמות ברורות, ובפרט כאלה שמעוגנות בכתב ולא משאירות מקום לספקות או אי הבנות, קל יותר לשני בני הזוג לדעת מהו המצב ומה יקרה אם יבחרו להיפרד - כך שהם יכולים להקדיש את כל המשאבים לבניית קשר יציב ומעצים.
הסכם חיים משותפים לידועים בציבור
גם לידועים בציבור שלא עומדים להתחתן מומלץ לחתום על הסכם שבו יפורטו כל ההסכמות ביניהם לגבי פירוק החבילה. במקרים אלה אין חובה לאשר את ההסכם, ובאופן עקרוני יכולים בני הזוג להעלות על הכתב את אותן הסכמות - אבל על-מנת להבטיח את תקפות החוזה בכל מקרה כדאי כן לקבל אישור של בית משפט או להחתים נוטריון. עוד כדאי לציין כי הסכם חיים משותפים אינו תחליף לצוואה, שכן בהסכם זה ניתן להורות רק על חלוקת רכוש כל עוד שני בני הזוג בחיים. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו"ד מנוסה בנושא ספציפי זה.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
