לב
צילום: PIXABAY

הסכם ממון נישואין ראשונים

תוכן בחסות | (1)

בשלב הזה של נישואין ראשונים, חלק מכם עדיין לא צבר רכוש משמעותי. ואז אתם שואלים את עצמכם, אם אתם בכלל צריכים הסכם ממון. הוא נראה לכם מיותר.

לחלק אחר מבניכם, יש רכוש מסוים, אבל הוא איננו "משמעותי". ואז אתם תוהים, ובצדק, האם לעשות הסכם ממון בשלב, הזה, או להמתין, ולעשות את ההסכם מאוחר יותר, לאחר שתינשאו ותצברו רכוש.

 

במאמר הקצר הזה, אני מבקש להסביר ואף לנמק, למה לדעתי, אתם צריכים לעשות הסכם ממון בנישואין ראשונים.

 

ראשית, גם כאשר נדמה לכם שאין לכם רכוש, או שיש לכם רכוש מועט, אתם טועים. יש לכם רכוש כבר כעת.

 

למשל, שניכם עובדים. ההכנסות שלכם שונות. יכול להיות שההפרשים הם של פי שניים ואף פי שלוש. אז שאלה: האם ההכנסות הלא שוות שלכם, הן רכוש משותף, כן או לא? האם מיום הנישואין, ההכנסות האלו, ימשיכו להיות מופקדות לחשבונות האישיים שלכם, ומשם תעבירו סכומים שונים, מעת לעת, לחשבון המשותף?

 

יתירה מכך, רבים מכם עובדים בהייטאק, ומקבלים מניות או אופציות. מה לגבי זה? משותף או לא?

 

או דבר לגבי הצבירות הסוציאליות הלא שוות שלכם ( הן הרי נגזרת מההכנסות הלא שוות שלכם ). האם הצבירות הסוציאליות ( פנסיה, גמל, השתלמות, ביטוחי מנהלים, פיצויי פיטורין וכיו"ב ) – האם הן שוות, כן או לא?

בפרידה ( והרי לשם מכוון הסכם הממון ), הצבירות האלו מסתכמות בהמון כסף, והן מהוות תדיר, סלע מחלוקת בין זוגות שנפרדים.

 

חלק מכם יצברו קניין רוחני, כולל מוניטין אישי. זה יכול להיות המון כסף. זה חצי חצי?

 

ומה לגבי מתנות וירושות שתקבלו במהלך הקשר? בפרידה, מי יקבל וכמה, מאותן מתנות וירושות?

 

אולי אתם חושבים שחוק יחסי ממון מסדיר לכם את הנושאים הללו. אבל התשובה שלי היא, שאולי מסדיר. אבל חלקית. במעורפל. ומי אמר שההסדרים של החוק, הם ההסדרים שמתאימים לכם?

חוק, כמו כל חוק בכל נושא, הוא מינימליסטי. אין בו התייחסות שלמה וממצה לנושאים שבו.

 

לדוגמא: על פי החוק, דירה, שהייתה לאחד מכם לפני הנישואין, או שהוא יקבל אותה במתנה או בירושה, תהיה שלו גם בפרידה. אבל ברור שהקביעה הזו, שאינה יורדת לפרטים, בעייתית.

כי מה לגבי עליית הערך ( השבחה ) של הדירה, במהלך הנישואין? מה לגבי שכר הדירה שיתקבל מהשכרתה? מה לגבי החלפתה בדירה אחרת? ומה אם תתגוררו בה תקופה ארוכה ותגדלו בה את ילדיכם? כל המקרים והנתונים הנ"ל, אינם בחוק. בהעדר הסכם ממון- ואם הסכסוך בפרידה יהיה מלווה ברגשות עכורים, זה יוביל אתכם לסכסוך בבית המשפט, ואתם ממש לא רוצים את זה.

 

או דוגמא אחרת, שגם היא ממונית:

 

אחד מכם יצור חובות במהלך הנישואין. או שיערוב לחובות של אחרים. יחתום על התחייבויות. של מי יהיו החובות האלו בפרידה? של מי שיצר אותן, או של שניכם?

 

כותב המאמר, הוא עורך דין הסכם ממון בלבד.

אתם לא חייבים לעשות הסכם ארוך ומפורט. אתם יכולים להסתפק בנושאים שפרטתי באתר שלי, כאן.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ישראליות עצלניות וחמדניות לא להתקרב (ל"ת)
    אל תתחנו 13/11/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.