5 כללי הזהב של עולם ה-SEO לשנת 2017
הוא משתנה ללא הרף, הוא גורע והוא מוסיף, הוא מתקן והוא אפילו מעניש, ואף על פי כן התנאי להצלחה בו, בעולם קידום האתרים, נותר כתמול שלשום: היכולת לברור את המוץ מן התבן, את החשוב מתוך הרעש, וליישם.
רצינו לבדוק כיצד יראה עולם קידום האתרים במבט לעתיד, על מנת לספק לכם את העצות הטובות ביותר שתוכלו לקחת איתכם לשנת 2017. לשם כך, פנינו לדניאל מסטר מסטודיו מסה מדיה, הנחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום, על מנת לשמוע כיצד הוא רואה את הדברים.
אז אם אתם מרגישים הלומים ומבולבלים מקצב השינויים, ולא בטוחים כבר מה עובד ומה לא, אנו מזמינים אתכם לקרוא וליישם את חמשת כללי הזהב שריכזנו עבורכם בשורות הבאות, ואשר יסייעו לכם להגיע אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל בשנת 2017:
- הכל מתחיל במובייל
זה התחיל באפריל 2015 עם עדכון מוביילגדון, שמעניק עדיפות ברורה לאתרים ידידותיים ומותאמים לסביבת מובייל על פני אתרים לא מותאמים. המשיך עם מתן עדיפות לאתרים המיישמים את טכנולוגיית AMP (Accelerated Mobile Pages) לדירוג תוצאות חיפוש במובייל, וזה קורה ממש עכשיו, רגע לפני 2017, עם המעבר של גוגל לאינדוקס Mobile First, במסגרתו מתכוונת גוגל לסרוק ולאנדקס את גרסת המובייל של האתר תחילה, ורק לאחר מכן, או במקרה שלא קיימת גרסת מובייל לאתר, את גרסת הדסקטופ שלו.
- פרמטר קטן, שליטה גדולה: איך גוגל השתלטה מחדש על האינטרנט?
- טראפיקס מציגים: איך משיגים עוקבים באינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המלצות ליישום:
- עדכנו את האתר או אפילו בנו אותו מחדש בהתאמה מלאה לכללים העדכניים ביותר של סביבת המובייל.
- הטמיעו באתר את טכנולוגיית AMP.
- הבטיחו כי חוויית השימוש באתר המובייל שלכם אינה נופלת כהוא זה מחוויית השימוש בדסקטופ.
- התוכן הוא המלך
זה נכון שגוגל ישראל עדיין מפגרת בתחום זה מול הדוד סם מאמריקה, אבל הפערים הולכים ונסגרים בקצב מהיר, ויהיה זה נכון מבחינתכם לבסס את אסטרטגיית התוכן שלכם על עקרונות נכונים כבר היום, מוכנים לכל שינוי שייכנס בעתיד.
ביטויי מפתח ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בתהליך הדירוג, אך לא פחות מהם, ייקבע מעמדו של התוכן על פי הסמנטיקה, הניסוח, התחביר והערך לקורא. גוגל יודעת כבר היום לבדוק את הפרמטרים הללו, גם אם אינה יודעת להבין באופן מלא את הטקסט. זמן שהייה בעמוד, שיתופי עמוד ומספר כניסות לעמוד עם אינדיקטורים אפשריים לבדיקת איכות התוכן, והשימוש בהם הוא נרחב כבר היום.
המלצות לייושם:
- כתבו את התוכן שלכם לקורא, ללקוח הפוטנציאלי ולא לרובוטים של גוגל, כי הרובוטים של גוגל ידעו לזהות אם זה מה שאתם עושים אם לאו, והתוצאות תהיינה בהתאם.
- העשירו את הטקסט בתמונות, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקות וכל אלמנט אחר שיסייע לשדרוג חוויית התוכן באתר ולמשיכת קוראים בהיקפים גדולים השוהים בעמוד דקות ארוכות, או במילים אחרות: באמת קוראים אתכם.
- שאפו לתוכן הטוב ביותר, צרו את התכנים המקיפים ביותר בענף שלכם, מנפו את התוכן כדי למצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית. אתם יכולים להיות בטוחים שגוגל תדע לזהות את זה, וגם להעריך את זה מאוד.
- חוויית המשתמש והתנהגותו
אז איך מעריכה גוגל את חוויית המשתמש באתר שלכם? לרשותה עומד ארגז כלים, שכולל בין היתר, 4 כלים מרכזיים, אך הולך ומתרחב בכל רגע שעובר:
- מדד CTR – מספר הלחיצות על האתר שלכם בתוצאות החיפוש אומר לגוגל האם הגולשים מתעניינים בכם ועד כמה, ובהתאם לכך האם נכון לקדם אתכם כלפי מעלה למיקום גבוה יותר.
- מהירות אתר – גוגל מצהירה בלשון ברורה כי מהירות האתר משחקת תפקיד חשוב ומרכזי בדירוגו, והיא עושה זאת לא בגלל שגעון גדלות, אלא מתוך הבנה שמרבית הגולשים ינטשו את האתר אם זמן העלייה שלו יעבור את טווח הזהב של 3 שניות.
- תנועה באתר – גוגל בוחנת את התנהגות הגולש בתוך האתר, את מספר העמודים בהם הוא מבקר, את זמני השהייה וקצב המעבר בין העמודים. תוכן מנצח, מנוסח היטב, מרתק ובעל ערך יעשה עבורכם את העבודה בעניין זה.
- נטישת אתר – הגולש הקליק על האתר שלכם בתוצאות החיפוש, נכנס לאתר, יצא ממנו כעבור מספר שניות ונכנס לאתר הבא בתוצאות החיפוש? גוגל יודעת מזה כבר היום, והיא תדע את זה הרבה יותר טוב ב-2017, ואם יש לכם ספק, זה בהחלט ישפיע על הדירוג שלכם.
- בדומה לתוכן, תכננו ובנו את האתר עבור הגולשים שלכם ולא עבור הרובוטים של גוגל.
- וודאו כי האתר שלכם נטען במהירות שיא, שנייה או שתיים זה מצויין. מעבר לזה זה מסוכן.
- השתמשו בכותרות מנצחות שמושכות תשומת לב ומגדילות CTR בתוצאות החיפוש.
- עמדו בהבטחת הכותרת לגולש וספקו לו תוכן מעניין, מרתק ובעל ערך בתוך האתר.
- בניית מותג רשת (Brand Name)
אין זה אומר שעליכם להשקיע מיליונים בבניית מותג, אך בהחלט יהיה עליכם לתכנן את אסטרטגיית הקידום שלכם על בסיס הקונספט של בניית מותג רשת אותו גוגל תדע לזהות על פי שורה של גורמים כדוגמת:
- אזכורים ונוכחות במוקדי העניין המרכזיים של הענף בו אתם פעילים.
- תדירות הופעת פרטי ההתקשרות שלכם NAP ברחבי הרשת (מספר טלפון וכתובת).
- אינטראקציה ושיתופים סביב האתר והמותג שלכם ברשתות חברתיות.
- חיפוש יזום של שמכם, ולא רק הגעה אליכם דרך ביטויי חיפוש.
- תכננו ונהלו את פעילות הקידום שלכם על פי עקרונות המיתוג, ובנו מותג רשת אמין ומבוקש.
- קישורים
מעמדם של הקישורים אמנם הולך ונדחק בתוך סביבת דירוג אתרים שהופכת להיות חכמה ואפקטיבית יותר, אבל בניית פרופיל איכותי של קישורים, היא עדיין קלף מנצח שעומד לרשותכם ולחובתכם. לפרופיל האולטימטיבי ארבעה כללים מרכזיים:
- איכות חשובה מכמות – השקיעו בהשגת קישורים מאתרים חזקים ורלוונטיים לענף בו אתם פעילים, וודאו שהם מפנים לתכנים איכותיים ובעלי ערך לגולש.
- קישורים מגוונים – בנו את הקישורים עם אנקור טקסט שונים, שכוללים גם את שם העסק/המותג וקישורים של כתובת האתר בלבד (קישורים עירומים).
- מקורות מגוונים – צרו קישורים ממגוון פלטפורמות ולא רק מאתרי וורדפרס, והקפידו שהם מגיעים מכתובות IP שונות ומגוונות.
- פריסה לאורך זמן – בניית קישורים הוא תהליך רציף לאורך זמן, ולא פרויקט חד פעמי שמבצעים מדי תקופה. פרסו את התהליך לאורך זמן עם כמויות מדודות ואחידות, ללא שיאים וללא נקודות שפל.
- תכננו לאיכות ולא לכמות.
- חדשו ורעננו את הקישורים באמצעות פעילות מדודה לאורך זמן.
- 6.אריאלה 07/01/2017 12:01הגב לתגובה זוהגעתי אליהם בהמלצה של קולגה (שעובד איתם כבר שנתיים) לפני כמעט שנה אחרי ששתי חברות שונות בעיקר גבו ממני כספים אבל לא עשו כלום. רק אחרי שהגעתי למסה מדיה הבנתי מה זה לעבוד עם מקצוענים אמיתיים. ממליצה בחום לכל מי ששואל!
- 5.גולן 05/01/2017 22:30הגב לתגובה זוכתבה מצויינת ממליץ בחום על תותחים בתחום!.! http://codenet.co.il/
- 4.צחי 04/01/2017 10:30הגב לתגובה זוויש גם תוכנה לקידום אתרים- מתאימה לקידום אתרים בעברית
- 3.שאפו (ל"ת)נאור 02/01/2017 14:48הגב לתגובה זו
- 2.אביעד 02/01/2017 14:33הגב לתגובה זולשם שינוי מדברים לעניין ולא מורחים בסיפורי אלף לילה ולילה
- 1.וואו כתבה מצויינת ובדיוק בזמן (ל"ת)צחי 02/01/2017 13:37הגב לתגובה זו
רכב 7 מקומות. צילום: Pexelsכל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
גמישות, נוחות ובטיחות הן בין הגורמים העיקריים לבחירה של משפחות ברכב הזה לצורך קבלת מענה מדויק לצורכי שגרת החיים המודרנית
לא מעט משפחות שמתרחבות מחפשות רכב 7 מקומות שיענה על הצרכים שלהן ויספק להן את הנוחות והבטיחות המקסימליות בנסיעות משפחתיות. מטרתן היא לבחור את הרכב אשר ידע לתת מענה מדויק לכל הצרכים אשר מאפיינים את שגרת החיים המודרנית.
מעבר למשפחות גדולות אשר מחפשות רכב 7 מקומות איכותי, כיום הבחירה בסוג רכב זה רלוונטית גם לכאלה שלא בהכרח בעלי משפחה שדורשת זאת מבחינת כמות בני המשפחה, אך עדיין מעוניינים ברכב גדול שיהיה פרקטי עבורם גם במקרים שבו הם רוצים להנות מנסיעות עם משפחה מורחבת או חברים. כך או כך, בחירת רכש מסוג זה דורשת הגדרת צרכים מראש ובחירה נכונה בהתאם לכל הפרמטרים שיש צורך לשים עליהם דגש.
למה יותר משפחות בוחרות כיום רכב 7 מקומות?
הסיבה העיקרית לכך שכיום גם משפחות שאינן בהכרח זקוקות לרכב גדול בוחרות רכב 7 מקומות היא הגמישות והנוחות שהוא מציע לנסיעות משפחתיות. משפחות שמארחות לא פעם בני משפחה וחברים ורוצות שתהיה להם אופציה להסעתם נהנות מרכבים מסוג זה ובאופן כללי ניתן לומר שאם מדובר על משפחה שכוללת גם מתבגרים, הרי שנסיעה לטיול משפחתי ברכב 7 מקומות תאפשר להם להנות מנסיעה ברכב מרווח שאיננו דורש מהם להצטמצם.
שיקול משמעותי נוסף הוא בטיחות. מרבית דגמי הרכבים בקטגוריית הרכבים הנוכחית מגיעים כיום עם מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה חכמה ובטוחה לרבות: מנגנון בלימת חירום, שמירה על נתיב ובקרת שיוט, מה שהופך את הנסיעות הבין-עירוניות ברכב מסוג זה לבטוחות ונוחות יותר. בנוסף, לא מעט נהגים מרגישים כי נהיגה על רכב גדול ויציב תורמת להם להרגשת הביטחון על הכביש בכל נסיעה, בין אם משפחתית ובין אם לבד.
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד יתרון בולט כרוך ביכולת להתאים רכב 7 מקומות לשגרה היומיומית המשפחתית התובענית הכוללת הסעות לחוגים, טיולים, קניות גדולות או אירועים משפחתיים. רכב 7 מקומות מאפשר להנות מכל סוג של נסיעה בכל הרכב משפחתי הן כאשר מדובר על נסיעות בינעירוניות לצרכי טיולים משפחתיים ובין אם מדובר על נסיעות עירוניות שגרתיות.
