עוד ישראלית בסופרבול: גונג תפרסם שנה שנייה ברציפות

החברה תשקיע 1.5 מיליון דולר בהפקת סרטון הפרסומת וברכש מדיה בבוסטון, שיקגו וסן פרנסיסקו. גונג תצטרף למאנדיי שתפרסם אף היא באירוע
אלכסנדר כץ |

ענקית הטכנולוגיה הישראלית גונג (Gong) תשתתף זו השנה השנייה ברציפות כמפרסמת בסופרבול. ההחלטה התקבלה לאור התוצאות המצוינות שהניבה הפרסומת בסופרבול הקודם לפני שנה. גונג תהיה החברה הישראלית השנייה שתפרסם באירוע שיתקיים ב-13 בפברואר בלוס אנג'לס, יחד עם מאנדיי

 

החברה מדווחת כי בפרסומת השנה יושקעו כ-1.5 מיליון דולר, פי שלושה מזו שהושקע בשנה שעברה. סכום זה כולל כמובן את רכש המדיה בבוסטון, שיקגו וסן פרנסיסקו.

 

סרטון הפרסומת בשנה שעברה בסופרבול

שוויה המוערך של גונג עומד על כ-7.25 מיליארד דולר והיא פעילה ברחבי העולם. מדובר בחברה פרטית שהמטה שלה נמצא בפאלו אלטו קליפורניה ומרכז המחקר והפיתוח שלה ברמת גן. בסך הכל היא מעסיקה כ-875 עובדים, כ-250 מהם בישראל.

פלטפורמת הבינה העסקית שהחברה פיתחה, ממנפת טכנולוגיות בינה מלאכותית למקסום הפוטנציאל של העובדים בתחום המכירות והשירות, ובכך מסייעת לחברות להתנהל בצורה אפקטיבית ויעילה יותר.  למעלה מ-2,000 חברות אימצו את הפתרון של גונג הישראלית, בהן לינקדאין, Paychex, פייפאל ועוד.

בשנה שעברה החברה בחרה בקריאטיב מאופק יחסית, שיהלום את הלך הרוח ששרר אז בשיא תקופת הסגרים בצל הקורונה. השנה החליטו בחברה ללכת על קריאייטיב קליל ומבדר יותר, שיתרום לזכירות הפרסומת והמותג. לצורך הפקת הפרסומת יוצרו במיוחד גרסאות שונות של גונג פיסי, כלי הקשה שצוותי מכירות משתמשים בו כדי לחגוג סגירת עסקאות משמעותיות. המסר שאמורה להעביר הפרסומת היא שצוותי מכירות שמשתמשים בתוכנה של גונג חוגגים הרבה עסקאות שנסגרות ולכן נשמעים המון צלצולי גונג בפרסומת החדשה וההומוריסטית.

"בשבוע בו התקיים הסופרבול בשנה שעברה ראינו כמות שיא של תנועה לאתר שהולידה הזדמנויות עסקיות חדשות והפכה למכירות בסכום משמעותי תוך מספר חודשים", מסר אודי לדרגור, סמנכ"ל השיווק בגונג. "כשבחנו את נתוני החזר ההשקעה, היה לנו ברור שכדאי להגדיל את ההשקעה בסופרבול הקרוב וכך אנחנו עושים - אנחנו מכפילים את ההשקעה שלנו במדיה השנה ומשלשים את ההשקעה שלנו בקריאייטיב כדי ליצור פרסומת זכירה ואפקטיבית שתסייע למימוש השלבים הבאים של צמחית החברה".

מוקדם יותר דיווחנו על שגם חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי תפרסם באירוע הספורט הגדול בארה"ב, שזוכה מדי שנה לכ-90-110 מיליון צופים. עבור מאנדיי תהיה זו הפעם הראשונה בסופרבול. הפרסום באירוע זה הוא שיאו של קמפיין שהחברה צפויה לצאת אליו בימים הקרובים, שיכלול שלטי חוצות, מודעות ברכבת התחתית בניו יורק, מטרו, אוטובוסים ותחנות אוטובוסים, פעילות סושיאל ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

החברה הישראלית הראשונה שפרסמה בסופרבול הייתה סודהסטרים ב-2013. בהמשך פרסמה וויקס בכמה אירועי סופרבול, וגם מותג החומוס סברה של שטראוס. בסופרבול האחרון פרסמו שתי חברות טכנולוגיה ישראליות: Fiverr וכאמור גונג.

החלק הארי של המפרסמות בסופרבול הן חברות מתחומי המזון ומשקאות, אופנה וענקיות הרכב העולמיות. בשנים האחרונות חדרו לגזרה גם חברות טכנולוגיה, והשנה גם הקריפטו מגיע לסופרבול עם שתי חברות ענק בתחום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.