עוד ישראלית בסופרבול: גונג תפרסם שנה שנייה ברציפות
ענקית הטכנולוגיה הישראלית גונג (Gong) תשתתף זו השנה השנייה ברציפות כמפרסמת בסופרבול. ההחלטה התקבלה לאור התוצאות המצוינות שהניבה הפרסומת בסופרבול הקודם לפני שנה. גונג תהיה החברה הישראלית השנייה שתפרסם באירוע שיתקיים ב-13 בפברואר בלוס אנג'לס, יחד עם מאנדיי.
החברה מדווחת כי בפרסומת השנה יושקעו כ-1.5 מיליון דולר, פי שלושה מזו שהושקע בשנה שעברה. סכום זה כולל כמובן את רכש המדיה בבוסטון, שיקגו וסן פרנסיסקו.
סרטון הפרסומת בשנה שעברה בסופרבול
שוויה המוערך של גונג עומד על כ-7.25 מיליארד דולר והיא פעילה ברחבי העולם. מדובר בחברה פרטית שהמטה שלה נמצא בפאלו אלטו קליפורניה ומרכז המחקר והפיתוח שלה ברמת גן. בסך הכל היא מעסיקה כ-875 עובדים, כ-250 מהם בישראל.
פלטפורמת הבינה העסקית שהחברה פיתחה, ממנפת טכנולוגיות בינה מלאכותית למקסום הפוטנציאל של העובדים בתחום המכירות והשירות, ובכך מסייעת לחברות להתנהל בצורה אפקטיבית ויעילה יותר. למעלה מ-2,000 חברות אימצו את הפתרון של גונג הישראלית, בהן לינקדאין, Paychex, פייפאל ועוד.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנה שעברה החברה בחרה בקריאטיב מאופק יחסית, שיהלום את הלך הרוח ששרר אז בשיא תקופת הסגרים בצל הקורונה. השנה החליטו בחברה ללכת על קריאייטיב קליל ומבדר יותר, שיתרום לזכירות הפרסומת והמותג. לצורך הפקת הפרסומת יוצרו במיוחד גרסאות שונות של גונג פיסי, כלי הקשה שצוותי מכירות משתמשים בו כדי לחגוג סגירת עסקאות משמעותיות. המסר שאמורה להעביר הפרסומת היא שצוותי מכירות שמשתמשים בתוכנה של גונג חוגגים הרבה עסקאות שנסגרות ולכן נשמעים המון צלצולי גונג בפרסומת החדשה וההומוריסטית.
"בשבוע בו התקיים הסופרבול בשנה שעברה ראינו כמות שיא של תנועה לאתר שהולידה הזדמנויות עסקיות חדשות והפכה למכירות בסכום משמעותי תוך מספר חודשים", מסר אודי לדרגור, סמנכ"ל השיווק בגונג. "כשבחנו את נתוני החזר ההשקעה, היה לנו ברור שכדאי להגדיל את ההשקעה בסופרבול הקרוב וכך אנחנו עושים - אנחנו מכפילים את ההשקעה שלנו במדיה השנה ומשלשים את ההשקעה שלנו בקריאייטיב כדי ליצור פרסומת זכירה ואפקטיבית שתסייע למימוש השלבים הבאים של צמחית החברה".
מוקדם יותר דיווחנו על שגם חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי תפרסם באירוע הספורט הגדול בארה"ב, שזוכה מדי שנה לכ-90-110 מיליון צופים. עבור מאנדיי תהיה זו הפעם הראשונה בסופרבול. הפרסום באירוע זה הוא שיאו של קמפיין שהחברה צפויה לצאת אליו בימים הקרובים, שיכלול שלטי חוצות, מודעות ברכבת התחתית בניו יורק, מטרו, אוטובוסים ותחנות אוטובוסים, פעילות סושיאל ועוד.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
החברה הישראלית הראשונה שפרסמה בסופרבול הייתה סודהסטרים ב-2013. בהמשך פרסמה וויקס בכמה אירועי סופרבול, וגם מותג החומוס סברה של שטראוס. בסופרבול האחרון פרסמו שתי חברות טכנולוגיה ישראליות: Fiverr וכאמור גונג.
החלק הארי של המפרסמות בסופרבול הן חברות מתחומי המזון ומשקאות, אופנה וענקיות הרכב העולמיות. בשנים האחרונות חדרו לגזרה גם חברות טכנולוגיה, והשנה גם הקריפטו מגיע לסופרבול עם שתי חברות ענק בתחום.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.