כלים שישפרו מידית את הפניות מהאתר שלכם
8 כלים שישפרו מידית את הפניות מהאתר שלכם
המרות הם המפתח לכל הפעילות השיווקית שלכם באינטרנט, אחרי הכול עסק שמשקיע בערצוי שיווק רחבים באינטרנט קידום אתרים בגוגל או בפרסום בפייסבוק במטרה להביא תנועת גולשים לאתר ולא מצליח להפוך גולשים לקונים, נכשל!
כן כן תחשבו על זה כבר ביקרו אצלכם באתר ולא פנו?
שיפור יחסי המרה עוזר לכם להפוך כל שקל שאתם משקיעים למוצלח יותר לבעל החזר השקעה גבוהה יותר.
קצת לפני מהו בכלל שיעור המרה טוב? אם אתה כבר מקבל 5% , 7% או אפילו 10% זה שיעור המרה האם זה גבוהה מספיק ?
חשוב שנבין ששיעור המרות טוב ניתן למדוד על ידי הבנת הממוצע אצל המתחרים ובהשוואה לכל תחום, דבר אחד ברור אתה לא רוצה להיות ממוצע, אתה רוצה לקבל יותר המרות מהמתחרים שלך.
שיפור יחס ההמרה (CRO)
סדרה של פעולות שמטרתן להגדיל את אחוז הגולשים המשלימים פעולה באתר, בין אם מדובר בקניית מוצר, הורדת תוכנה, מילוי פרטים אישיים בטופס, הרשמה לעדכונים באמצעות דואר אלקטרוני וכיו"ב.
פעולות לשיפור המרות באתר מתבצעות בעקבות תובנות המתקבלות ממחקר וניתוח סטטיסטי, והן מיועדות להסיר את ההתנגדויות, המכשולים והסחות הדעת שהגולש עשוי להיתקל בהם, ולשפר את הסיכוי שיבצע את ההמרה. אספנו עבורכם 8 שיטות שיכולות לסייע לכם בכך:
- אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
- בניית חנות וירטואלית - איך לבנות חנות מנצחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. מפות חום
מפת חום של אתר היא דוח המציג את האיזורים שבהם היו הכי הרבה הקלקות ותנועות עכבר. השאיפה היא שמירב ההקלקות והתנועות יתרכזו סביב האיזורים הלחיצים, כגון קישורים וכפתורים, ואם נראה במפת החום שהעניין של הגולשים היה באיזורים שאינם לחיצים או שאינם רלוונטיים להמרה, ניתן יהיה להסיק שהם מיותרים, ממוקמים לא נכון בדף, מנוסחים לא נכון וכדומה.
2. מבחן A/B
זוהי דרך פשוטה לשפר המרות באמצעות העלאת שתי גרסאות של אותו עמוד שביניהן מספר קטן של הבדלים, כגון צבע הכפתור, ניסוח שונה של קריאה לפעולה וכו'. כל גולש המגיע לאתר יראה גרסה מסוימת, ובתום המבחן ניתן למדוד את יחס ההמרה בכל גרסה ולהסיק מכך אודות אפקטיביות ההמרה. אם למשל נמדד יחס המרה גבוה יותר בעמוד עם הכפתור הירוק מאשר בעמוד עם הכפתור הכתום, אזי הירוק הוא היעיל יותר.
3. אופטימיזציה של טפסים
אם באתר יש טופס למילוי פרטים, ודאו כי הוא הטופס הפשוט והברור ביותר שאפשר: שיהיה נקי ויזואלית, שיכלול שדות הכרחיים בלבד ולא שדות מיותרים, שמטרתו תהיה ברורה לגולשים. מומלץ גם לבחון טפסים שונים באמצעות מבחני A/B על מנת למצוא את הטופס שיביא את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
4. ביסוס אמון
ככל שהאתר ייראה לגולש יותר אמין, כך גדלים הסיכויים שיבצע המרה. על מנת לבסס אמון ניתן לעשות שימוש במגוון דרכים, כגון ארגון העמוד באופן שלא ייצור עומס על העין, שימוש בתמונות אמיתיות ככל האפשר ופחות בתמונות קנויות, שימוש בטקסט חד שמדבר אל הגולשים בגובה העיניים או בתוכן המזוהה עם פרופיל הכותב ישפר משמעותית את כמות הפניות.
5. צור קשר
מחקרים מראים כי גולשים יטו לבטוח יותר באתר שביכולתם לבצע עימו אינטראקציה. על כן מומלץ להוסיף ו/או להבליט את האפשרויות ליצירת קשר: צ'אט עם נציג האתר, מספר טלפון אליו ניתן להתקשר לבירורים, כתובת מייל אליה ניתן לפנות במקרה של שאלה וכן הלאה. הקפידו לענות לגולשים שפונים אליכם ולעקוב אחר איכות המענה, שכן הדבר יפחית את התנגדויותיהם ויעלה את הסיכוי להמרה.
6. צפיית התנגדויות
נכון, לא ניתן לצפות מראש את כל ההתנגדויות שיכולות לעלות בדעתו של הגולש, אולם ניתן להתמודד עם חלקן באמצעות הדגשת הערך של פעולת ההמרה לגולש: פרטו תועלות ויתרונות, הציגו הטבות לצד הקריאה לפעולה, ציינו אם ניתנה הנחה תוך שאתם מדגישים את המחיר המקורי וכן הלאה.
7. הוספת דחיפות
כן כן הגולש צריך פוש לא להתבייש להלחיץ אותו מעט, כי אם הגולש ירגיש שהוא יוכל לחזור למחרת ולהשלים את הפעולה, הוא עלול שלא לחזור. לכן כדאי לעודד אותו לבצע את הפעולה כאן ועכשיו ולא להמתין – למשל באמצעות קריאה לפעולה עם הוספת אלמנט מילולי של דחיפות ("הירשם עכשיו!" במקום "לחץ כאן להרשמה", מחיר מוזל לנרשמים עד תאריך מסוים ועוד).
8. הסרת הסחות דעת
ככל שבעמוד יהיו יותר הסחות דעת, כך גדל הסיכוי שהגולש ישכח לשם מה הוא הגיע, או ייצא מן העמוד למקום אחר ולא יחזור. לכן מומלץ להתמקד במספר קטן של מסרים (עדיף מסר אחד ויחיד) ולהסיר או לצמצם ככל האפשר את האלמנטים שעלולים להסיח את דעתו של הגולש מפעולת ההמרה הרצויה, כגון תפריטים, קישורים, טקסט שאינו רלוונטי וכיו"ב.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
