כלים שישפרו מידית את הפניות מהאתר שלכם
8 כלים שישפרו מידית את הפניות מהאתר שלכם
המרות הם המפתח לכל הפעילות השיווקית שלכם באינטרנט, אחרי הכול עסק שמשקיע בערצוי שיווק רחבים באינטרנט קידום אתרים בגוגל או בפרסום בפייסבוק במטרה להביא תנועת גולשים לאתר ולא מצליח להפוך גולשים לקונים, נכשל!
כן כן תחשבו על זה כבר ביקרו אצלכם באתר ולא פנו?
שיפור יחסי המרה עוזר לכם להפוך כל שקל שאתם משקיעים למוצלח יותר לבעל החזר השקעה גבוהה יותר.
קצת לפני מהו בכלל שיעור המרה טוב? אם אתה כבר מקבל 5% , 7% או אפילו 10% זה שיעור המרה האם זה גבוהה מספיק ?
חשוב שנבין ששיעור המרות טוב ניתן למדוד על ידי הבנת הממוצע אצל המתחרים ובהשוואה לכל תחום, דבר אחד ברור אתה לא רוצה להיות ממוצע, אתה רוצה לקבל יותר המרות מהמתחרים שלך.
שיפור יחס ההמרה (CRO)
סדרה של פעולות שמטרתן להגדיל את אחוז הגולשים המשלימים פעולה באתר, בין אם מדובר בקניית מוצר, הורדת תוכנה, מילוי פרטים אישיים בטופס, הרשמה לעדכונים באמצעות דואר אלקטרוני וכיו"ב.
פעולות לשיפור המרות באתר מתבצעות בעקבות תובנות המתקבלות ממחקר וניתוח סטטיסטי, והן מיועדות להסיר את ההתנגדויות, המכשולים והסחות הדעת שהגולש עשוי להיתקל בהם, ולשפר את הסיכוי שיבצע את ההמרה. אספנו עבורכם 8 שיטות שיכולות לסייע לכם בכך:
- אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
- בניית חנות וירטואלית - איך לבנות חנות מנצחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. מפות חום
מפת חום של אתר היא דוח המציג את האיזורים שבהם היו הכי הרבה הקלקות ותנועות עכבר. השאיפה היא שמירב ההקלקות והתנועות יתרכזו סביב האיזורים הלחיצים, כגון קישורים וכפתורים, ואם נראה במפת החום שהעניין של הגולשים היה באיזורים שאינם לחיצים או שאינם רלוונטיים להמרה, ניתן יהיה להסיק שהם מיותרים, ממוקמים לא נכון בדף, מנוסחים לא נכון וכדומה.
2. מבחן A/B
זוהי דרך פשוטה לשפר המרות באמצעות העלאת שתי גרסאות של אותו עמוד שביניהן מספר קטן של הבדלים, כגון צבע הכפתור, ניסוח שונה של קריאה לפעולה וכו'. כל גולש המגיע לאתר יראה גרסה מסוימת, ובתום המבחן ניתן למדוד את יחס ההמרה בכל גרסה ולהסיק מכך אודות אפקטיביות ההמרה. אם למשל נמדד יחס המרה גבוה יותר בעמוד עם הכפתור הירוק מאשר בעמוד עם הכפתור הכתום, אזי הירוק הוא היעיל יותר.
3. אופטימיזציה של טפסים
אם באתר יש טופס למילוי פרטים, ודאו כי הוא הטופס הפשוט והברור ביותר שאפשר: שיהיה נקי ויזואלית, שיכלול שדות הכרחיים בלבד ולא שדות מיותרים, שמטרתו תהיה ברורה לגולשים. מומלץ גם לבחון טפסים שונים באמצעות מבחני A/B על מנת למצוא את הטופס שיביא את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
4. ביסוס אמון
ככל שהאתר ייראה לגולש יותר אמין, כך גדלים הסיכויים שיבצע המרה. על מנת לבסס אמון ניתן לעשות שימוש במגוון דרכים, כגון ארגון העמוד באופן שלא ייצור עומס על העין, שימוש בתמונות אמיתיות ככל האפשר ופחות בתמונות קנויות, שימוש בטקסט חד שמדבר אל הגולשים בגובה העיניים או בתוכן המזוהה עם פרופיל הכותב ישפר משמעותית את כמות הפניות.
5. צור קשר
מחקרים מראים כי גולשים יטו לבטוח יותר באתר שביכולתם לבצע עימו אינטראקציה. על כן מומלץ להוסיף ו/או להבליט את האפשרויות ליצירת קשר: צ'אט עם נציג האתר, מספר טלפון אליו ניתן להתקשר לבירורים, כתובת מייל אליה ניתן לפנות במקרה של שאלה וכן הלאה. הקפידו לענות לגולשים שפונים אליכם ולעקוב אחר איכות המענה, שכן הדבר יפחית את התנגדויותיהם ויעלה את הסיכוי להמרה.
6. צפיית התנגדויות
נכון, לא ניתן לצפות מראש את כל ההתנגדויות שיכולות לעלות בדעתו של הגולש, אולם ניתן להתמודד עם חלקן באמצעות הדגשת הערך של פעולת ההמרה לגולש: פרטו תועלות ויתרונות, הציגו הטבות לצד הקריאה לפעולה, ציינו אם ניתנה הנחה תוך שאתם מדגישים את המחיר המקורי וכן הלאה.
7. הוספת דחיפות
כן כן הגולש צריך פוש לא להתבייש להלחיץ אותו מעט, כי אם הגולש ירגיש שהוא יוכל לחזור למחרת ולהשלים את הפעולה, הוא עלול שלא לחזור. לכן כדאי לעודד אותו לבצע את הפעולה כאן ועכשיו ולא להמתין – למשל באמצעות קריאה לפעולה עם הוספת אלמנט מילולי של דחיפות ("הירשם עכשיו!" במקום "לחץ כאן להרשמה", מחיר מוזל לנרשמים עד תאריך מסוים ועוד).
8. הסרת הסחות דעת
ככל שבעמוד יהיו יותר הסחות דעת, כך גדל הסיכוי שהגולש ישכח לשם מה הוא הגיע, או ייצא מן העמוד למקום אחר ולא יחזור. לכן מומלץ להתמקד במספר קטן של מסרים (עדיף מסר אחד ויחיד) ולהסיר או לצמצם ככל האפשר את האלמנטים שעלולים להסיח את דעתו של הגולש מפעולת ההמרה הרצויה, כגון תפריטים, קישורים, טקסט שאינו רלוונטי וכיו"ב.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

עמית סגל עובר ל-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"
הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הודיע לאחרונה על עזיבתו את עיתון "ידיעות אחרונות" לטובת כתיבת טור קבוע ב"ישראל היום"; האם זה יהפוך אותו לאיש התקשורת העשיר בישראל?
"
", כך עדכן הבוקר עמית סגל את עוקביו. המעבר של סגל מסקרן, ומגיע לאחר ספקולציות רבות שהועלו לגבי עזיבה שלו את חדשות 12 והצטרפות לעכשיו 14.ננסה להבין קצת האם המהלך ישנה את שכר החודשי של סגל. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות לאחרונה דיברו על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה. אין נתונים רשמיים על שכרו המדויק בחדשות 12, אך לפי הערכות שונות, שכרו החודשי הוא כ-150,000 שקל, וכ-2 מיליון שקל בשנה. בנוסף, כתב סגל ספר מצליח, "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית", שיצא לאור באוגוסט 2021 בהוצאה עצמית. הספר זכה להצלחה מסחרית מרשימה, עם מכירת כ-10,000 עותקים בתוך 48 השעות הראשונות להשקתו, כך שגם ספרו מהווה עבורו ערוץ הכנסה.
וכמובן, בנוסף לטלוויזיה ולספר, סגל מציע לציבור סדרת הרצאות, ובמידה ותזמינו אותו להרצאה, התשלום יהיה בגובה של עשרות אלפי שקלים. כל זה, אינו כולל את הכנסותיו מכתיבת הטור, שכאמור, שינה את משכנו ועזב את "ידיעות אחרונות" לטובת "ישראל היום", וניתן להעריך ששכרו רק השתפר בעקבות המעבר.
סגל הוא דמות שמעוררת מחלוקת וסערה בקרב גורמים שונים וכך היה מעורב במספר תביעות דיבה, בין היתר זכה בפיצוי של 120 אלף שקל מעומר נחמני על פרסומים פוגעניים ברשת. הוא עצמו נתבע על ידי הדס קליין בעקבות טור ב"ידיעות אחרונות", ובשנת 2015 זכה בתביעה שהגיש נגדו אורן חזן בעקבות תחקיר על מעשיו בבולגריה. לאחרונה גם הגיש תביעה נגד פאולה רוזנברג בגין טענות שפרסמה נגדו.
- עמית סגל זכה ב-120 אלף שקל; בית המשפט קבע כי דוברו של יאיר גולן פגע בשמו הטוב של סגל
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סגל (בן 43) החל את דרכו העיתונאית בשנת 1998 במקומון הירושלמי "כל העיר", ובהמשך עבר לשמש ככתב בתחנת גלי צה"ל. בשנת 2006 הצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2 (כיום חדשות 12). הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובתואר
שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטי קולג' לונדון.