הלוטו משנה את זווית הראייה ו-yes עם משל ונמשל: פרסומות הנוסחא עובדות?
מה שמעניין בפרסומת החדשה של הלוטו זה שינוי קטנטן של זווית הראיה שמשנה את כל התמונה. האסטרטגיה של הלוטו בשנים האחרונות פועלת על פי נוסחא קבועה. היא נשענת על חיסול חשבונות 'בקטנה'. החיים שלנו מלאים בעושי עוול. לכל אחד ואחד מאיתנו יש גורם עוול אחר. המוסכניק, בעל הבית, הבוס, הקבלן התחמן ועוד.
הלוטו, שמאס באסטרטגיה של "עושים מליונרים", מגיע מזה זמן רב עם הצעת ערך שונה למימוש הכסף הגדול. נקמה. התעשרות בין לילה היא לא ריקנית. היא ערכית. היא עוזרת לנו להשתחרר מהאויבים שלנו. להפקיע את הזכויות ואת הכבוד שהופקעו מאיתנו. הלוטו מראה לנו כיצד נוכל לתת להם לאכול בדיוק את מה שהם בישלו ברגע שיהיה לנו מספיק כסף.
הקו הזה איפיין את סרטי הלוטו בשנים האחרונות בלי לסטות ימינה או שמאלה. הלוטוגוצ'ים שהם המספרים של הלוטו - קופצים ברגע האמת ומפחידים את הנבל שתמיד, אבל תמיד, קורה לו משהו ממש רע והשמחה כפולה: גם התעשרות וגם שמחה לאיד.
בסרט החדש שומר הלוטו על אותו מבנה. הלוטוגוצ'ים תמיד יהיו לצידו של המתעשר החדש. אבל הפעם קורים שני דברים חדשים: קודם כל אין נקמה ושנית - יש בחירה חופשית לגבי מה שיסדר לנו את החיים. אנחנו שונים והלוטו אוהב אותנו כאלה.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפעם נלחם המתעשר של הלוטו את מלחמתו של האחר. הוא משתמש בכסף הגדול כדי להציל את העולם מעושי העוול, שחייבים להיות בפרסומת כדי לייצר דראמה. הנוסחא נשמרת. אבל הנקמה היא נקמתו של החלש האחר. במקרה שלנו - לוויתן נקבה ששוחה בים יחד עם הגור שלה הופכת למטרת ציד של ציידי לווייתנים בלב ים. הההזדהות עם הלווייתנית מיידית. החץ שנשלח אליה מעורר בנו התנגדות קשה והגיבור שלנו יחד עם צי הלוטוגוצ'ים שלו צץ בצוללת מתחת למים כדי להגן על הלווייתנים ולשחרר אותם בסגנון Free Willy. כמובן שה'רעים' מתבאסים והמספרים - הלוטוגוצ'ים מריעים.
ברגע קטנטן של סיום מסתבר לנו שמדובר בפנטזיה של הגיבור שתוהה מה יעשה בכסף אם יזכה. הוא מתלבט, כנגד פנטזית הצלת העולם, אולי בכל זאת לקנות פנטהאוז על הים. אבל יורד מזה כשהלוטוגוצ'ים מעקמים את האף.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
השאלה "מה יסדר לך את החיים?" נותרת פתוחה כאשר ברור שהאופציה לסדר לעצמינו את החיים באמצעות עזרה לאחרים היא זו שמככבת בקדמת הבמה. אבל ברור שהיא לא האופציה היחידה. הלוטו מאלתר עם האפשרויות שהתעשרות פתאומית מעניקה לנו, ומבהיר לנו שהכל פתוח ושהרשות נתונה. אנחנו לא זהים וגם לרצות להיות סתם מליונר - לגיטימי.
yes מגיבה לתחרות, אבל בלי להתקוטט בגזרת המחירים והמבצעים
בדומה ללוטו, yes יוצאת גם היא בסרט 'נוסחא' דומה אך שונה. דומה - כי כבר 16 שנים שומרת yes על חוויה טוטאלית כשהיא רוצה לגיד לנו גם את הדבר הכי פעוט. שונה - כי מדובר באקט של תגבוה לתחרות שלא נראה כזה.
yes מעולם לא תצא מדרכה ותגיד לנו בשפה פרסומית 'רגילה' "תשמעו, יש לנו טכנולוגיה חדשה שעושה ככה וככה" או "יש לנו ערוץ חדש עם תוכן נפלא". yes תמיד תכניס אותנו לסצנה שמרגישה כאילו אנחנו באמצע סרט. דרך החוויה הזו נגלה שמדובר במשל שהנמשל שלו הוא טכנולוגיה או ערוץ או מבצע כזה או אחר.
הפעם מדובר ב-VOD של yes ולא סתם ב-VOD אלא במוצר המצוי תחת מתקפת תחרות לא פשוטה. הכניסה המתוקשרת של Netflix לצד ההבטחות המתוסרטות של סלקום TV ו-HOT שלא מרפה מהצעות ערך מפתות מאיימות על האטרקטיביות של yes VOD.
כדי להגיד משהו מיוחד ולא להתקוטט בשדה המבצעים והמחירים, מכניסה אותנו yes לסרט סביב העולם ב-80 יום. אנחנו בסוף המאה ה-19 בסיפור הידוע של ז'ול וורן. בדיוק מר פוג והמשרת הפריזאי שלו מחליטים להוכיח שאפשר להקיף את העולם ב-80 יום. בשלב זה לא ברור בכלל בכלל אם מדובר בפרסומת לבירה, למכונית או לרכבת ישראל. כשהרכבת בולמת אנחנו מגלים מטוס שמבליח מה'עתיד'. אנחנו מבינים שמדובר בפרסומת לאל על. אז זהו שלא. זה פשוט הסרט החדש שבא להחליף את הסרט הישן. מטאפורה להתקדמות מהירה - אנרגיה הכרחית בפלטפורמת צרכנות וידאו.
קידמה אמיתית נאלצת לדחוק את רגלי כל מה שהיה קודם לכן והצעת הערך נראית כאילו מדובר בתכונה ש-yes המציאה למרות שכולנו יודעים שמדובר בתגובה תחת אש. הנמשל הוא ה-VOD של yes שמטאטא החוצה את כל מה שהכרנו עד כה. הסאבטקסט מדבר על מובילות והסרט לא נראה כמו תגובה. אז נכון שיותר זול לעשות מנוי על נטפליקס אבל yes כבר נטעו במוחנו את התחושה שהם עובדים בשבילנו על הדבר הבא בזמן שאנחנו צופים בדבר הזה.
המטאפורה נחרטת במוח ולא מגיעה עם מחירים או כמויות ברות השוואה. אין ספק שרובנו נשווה וחלקנו גם יעשה מנוי של נטפליקס ויצפה בחסות הילדים בסרטים מפופקורן טיים חינם. אבל אין תחליף לעולם רגשי או במלים של yes - אין עולם שיגיד לנו "אנחנו העולם שבא להחליף את העולם בו אתם חיים".
- 5.אבי 19/01/2016 14:46הגב לתגובה זובסוף זה נראה אותו דבר. מישהו מתעורר מחלום.
- 4.שי 17/01/2016 14:10הגב לתגובה זווהוא מציע את התרומה לעולם רק כאופציה הומוריסטית ולא רצינית. כאילו שבאמת תבחרו לתרום למישהו אחר... ממש... או שתקנו לעצמכם וילה.. אנחנו לא נוביל אתכם בדמיון מודרך לכאן או לכאן - yeah right.
- 3.קוקו לוקו 17/01/2016 13:44הגב לתגובה זולמה יש לוטוגוצים בפרסומת של חיש-גד? למה הפיס מחק את הבידול בפרסומות בין הלוטו לחיש-גד? ואני חשבתי שהלוטו הוא המותג המוביל מביניהם. מוזר...
- 2.שושה 13/01/2016 11:53הגב לתגובה זומעניין לגלוש איתך
- 1.ציני מיני 12/01/2016 12:11הגב לתגובה זולדעתי הקונספט נועד לרכך את הביקורת נגד מפעל ההימורים ושמו מפעל הפיס. הם יוצאים במקביל עם סידרה של מודעות על ההבדל בין לעשות דבר לעומת להתמכר אליו (סוכריה מול ערימת סוכריות לדוגמא). גם כאן הם מנסים לרככך את ההימור ע"י כך שמציגים אותו כאקט שיוכל בסופו של דבר לתרום לעולם.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
