דרורי ארועטי ברמן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

המירוץ לכסא המנכ"ל: מי על הכוונת של משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן

חודשיים לאחר פרישתה של אלה גולדשטיין וולף - משרד הפרסום טרם איתר את האיש המתאים למשבצת המנכ"ל. בין השמות שעלו: יגאל ברקת, ארז ברכץ וגיא וינברגר
משה בנימין | (9)

האם הרומן של גיא וינברגר עם משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ הגיע לקיצו, מהר מהצפוי? לאייס נודע כי וינברגר ניהל בתקופה האחרונה מגעים עם משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן, שמאז פרישתה של המנכ"לית אלה גולדשטיין וולף מחפש אחר מנכ"ל.

זה לא סוד שמיד עם פרישתה של וולף החלו השותפים החדשים יוסי ארועטי, דודי ברמן ויורם דרורי לחפש אחר מנכ"ל למשרד. בין השמות שעלו היה גם יגאל ברקת, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר (לתקופה קצרה של 10 חודשים) ולפני כן סמנכ"ל השיווק של ישראכרט. לאייס נודע כי ברקת לא נענה לחיזורים והמירוץ אחר המנכ"ל נמשך.

שם נוסף שעלה היה ארז ברכץ, סמנכ"ל הלקוחות שפרש מיהושע TBWA לפני מספר שבועות. ברכץ נפגש עם בעלי המשרד כאשר בתחילה הכיוון הסתמן כחיובי. בהמשך החלו לצוץ מחלוקות בין הצדדים ובמקביל חוזר ברכץ על ידי בעלי אקליפטוס - דן אילן וירון ברנהולץ. בסופו של דבר העדיף ברכץ את האופציה של אקליפטוס שבה התקדם המו"מ באופן חלק, ובדרורי ארועטי ברמן הבינו שהרכבת הזו חלפה.

החלופה של וינברגר, שהצטרף כשותף לשטרית מדיה גרופ לפני שנה ו-4 חודשים, עלתה על שולחן הדיונים של דרורי ארועטי ברמן והמגעים עימו החלו לפני כחודשיים. לאייס נודע עוד כי במסגרת השיחות נפגשו בעלי המשרד גם עם טל קמיאבי מי שמשמש כסמנכ"ל הקריאייטיב של שטרית מדיה גרופ. קמיאבי ווינברגר הולכים כבר שנים רבות יחד, עוד מתקופת זרמון גולדמן. התכנון לגביו היה שיגיע יחד עם וינברגר וימונה למנהל קריאייטיב מתחת לשחר פילר, סמנכ"ל הקריאייטיב של דרורי ארועטי ברמן.

אי אפשר שלא לחבר בין הפנייה לוינברגר למצבו של שטרית מדיה גרופ כיום. לפני יותר משנה כשוינברגר הצטרף כשותף המחזיק ב-10% מהמניות – מצבו של המשרד היה טוב מאוד לעומת תמונת המצב כיום. המשבר בקבוצת הריבוע הכחול, קריסת מגה וירידת קרנו של דודי ויסמן השפיעו באופן ישיר על שטרית מדיה גרופ שנבנה בדמות עסקיו של ויסמן. הפעילות הפרסומית קטנה ומשרד הפרסום איבד את חלקו בתקציב הפרסום של רשת מגה שעמד ב-2014 על 17 מיליון שקלים.

בסיכום החציון הראשון של שנת 2015, על פי יפעת בקרת פרסום, רשם המשרד את הירידה הגדולה של הענף בהיקפי הפרסום (יחד עם אדלר חומסקי) כשאיבד 24% מהמחזור לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד ירד 4 מקומות בדירוג למקום ה-17 בענף עם מחזור של 29 מיליון שקלים.

מתווה נוסף שנידון ועלה בשיחות בין וינברגר לדרורי ארועטי ברמן הציע שוינברגר יצטרף לשטרית מדיה גרופ במתכונת של יחידה פנימית נפרדת, יחד עם מספר לקוחות משלו. דרורי ארועטי ברמן יעניקו לו את שירותי המעטפת של משרד הפרסום לרבות מקום פיזי, מדיה, אדמיניסטרציה ועוד, והצדדים יתחלקו בהכנסות בדרך שתסוכם ביניהם. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גיא וינברגר מסר בתגובה: "לפני כחודשיים נעשתה אליי פניה שאליה סירבתי בנימוס. אני ממשיך בדרכי בשטרית מדיה גרופ".

ממשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יודה 03/08/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    מדהים. איך אפסים שורדים. כל חצי שנה הם נופלים ומפילים עוד כמה איתם, וממשיכים. מדהים היחיד שהצליח להוציא מהם הרבה כסף זה מודי פרי שמסתתר מאחורי הקלעים. מדהים אפסים ששורדים ומנצלים את המצב : המוטו :פראירים לא מתים יש די הרבה שמחכים בתור.
  • 8.
    אחד שיודע 24/07/2015 08:54
    הגב לתגובה זו
    פעם היה לנו ענף. ענף הפרסום. היו זה תת ענף. פשוט ענץ של זונZZ. ענף ללא כל מקצועיות. ענף עם תוצרים גרועים. ענף שמזמן הפסיק לנסות אפילו להבין שיווק. התמונה הזאת של הארבעה - הבדיחה הגדולה של הענף. כל אלו גנבים בפוטנציה. גונבים מהלקוחות. גונבים מעצמם. חסר רק את גיא - ואז תהיה החמישיה הקאמרית. בושה.
  • 7.
    מה עם אלכנסדר כץ? איך הוא הושמט מהרשימה? (ל"ת)
    דה דווד 23/07/2015 19:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הם לא אמינים בעצמם? 23/07/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    4 שותפים מנוסים ואף אחד מהם לא מוכן ללכלך את הידיים בעבודה? מה הם מחפשים מישהו מבחוץ? למה שלא ינהלו את המשרד בעצמם?
  • 5.
    מהמשרד 23/07/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שרק טוב יצא מהמינוי הזה. זה win win קלאסי. החברה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה מועטה ועבודה לא נכונה מניבים כלום בסופו של דבר.
  • 4.
    ירון 23/07/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    שמעתי שהם גם מחפשים מנכ"ל כדי להתמודד עם כל הלקוחות שהצטרפו לאחרונה. זה לא יהיה תהליך פשוט למצוא את האדם המתאים. מן הסתם הם מחפשים את הטוב ביותר בהצלחה לכולם
  • 3.
    מנכ"ל אמריקה 23/07/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
    תכלס - המנכ"ל שלהם ירוץ להביא עבודה. לא בא להם לעשות את זה אז במקום לקרוא לו איש שיווק הם קוראים לו מנכ"ל
  • 2.
    יפה שגיא ויינברגר מחפש עבודה דרך הדלפות (ל"ת)
    מכיר 23/07/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחד 23/07/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    מה הם משחקים אותה קונגלומרט שמחפש מנכ"ל חיצוני. כולה משרד בינוני מינוס , יש שם ארבעה חוכמולוגים שיכולים לנהל את האופרציה (בטח יש חילוקי דעות כמה לשלם לשותף שינהל) בכל מקרה מי שלא יבוא יקרע בין כל הצ'יפים ואם יהיה טוב וראוי יברח מהר מאד ואם יהיה גרוע אזי יזרק אולי מהר פחות אבל יזרק. בקיצור מנהל טוב לא יבוא לשם .
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.