המירוץ לכסא המנכ"ל: מי על הכוונת של משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן
האם הרומן של גיא וינברגר עם משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ הגיע לקיצו, מהר מהצפוי? לאייס נודע כי וינברגר ניהל בתקופה האחרונה מגעים עם משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן, שמאז פרישתה של המנכ"לית אלה גולדשטיין וולף מחפש אחר מנכ"ל.
זה לא סוד שמיד עם פרישתה של וולף החלו השותפים החדשים יוסי ארועטי, דודי ברמן ויורם דרורי לחפש אחר מנכ"ל למשרד. בין השמות שעלו היה גם יגאל ברקת, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר (לתקופה קצרה של 10 חודשים) ולפני כן סמנכ"ל השיווק של ישראכרט. לאייס נודע כי ברקת לא נענה לחיזורים והמירוץ אחר המנכ"ל נמשך.
שם נוסף שעלה היה ארז ברכץ, סמנכ"ל הלקוחות שפרש מיהושע TBWA לפני מספר שבועות. ברכץ נפגש עם בעלי המשרד כאשר בתחילה הכיוון הסתמן כחיובי. בהמשך החלו לצוץ מחלוקות בין הצדדים ובמקביל חוזר ברכץ על ידי בעלי אקליפטוס - דן אילן וירון ברנהולץ. בסופו של דבר העדיף ברכץ את האופציה של אקליפטוס שבה התקדם המו"מ באופן חלק, ובדרורי ארועטי ברמן הבינו שהרכבת הזו חלפה.
החלופה של וינברגר, שהצטרף כשותף לשטרית מדיה גרופ לפני שנה ו-4 חודשים, עלתה על שולחן הדיונים של דרורי ארועטי ברמן והמגעים עימו החלו לפני כחודשיים. לאייס נודע עוד כי במסגרת השיחות נפגשו בעלי המשרד גם עם טל קמיאבי מי שמשמש כסמנכ"ל הקריאייטיב של שטרית מדיה גרופ. קמיאבי ווינברגר הולכים כבר שנים רבות יחד, עוד מתקופת זרמון גולדמן. התכנון לגביו היה שיגיע יחד עם וינברגר וימונה למנהל קריאייטיב מתחת לשחר פילר, סמנכ"ל הקריאייטיב של דרורי ארועטי ברמן.
אי אפשר שלא לחבר בין הפנייה לוינברגר למצבו של שטרית מדיה גרופ כיום. לפני יותר משנה כשוינברגר הצטרף כשותף המחזיק ב-10% מהמניות – מצבו של המשרד היה טוב מאוד לעומת תמונת המצב כיום. המשבר בקבוצת הריבוע הכחול, קריסת מגה וירידת קרנו של דודי ויסמן השפיעו באופן ישיר על שטרית מדיה גרופ שנבנה בדמות עסקיו של ויסמן. הפעילות הפרסומית קטנה ומשרד הפרסום איבד את חלקו בתקציב הפרסום של רשת מגה שעמד ב-2014 על 17 מיליון שקלים.
בסיכום החציון הראשון של שנת 2015, על פי יפעת בקרת פרסום, רשם המשרד את הירידה הגדולה של הענף בהיקפי הפרסום (יחד עם אדלר חומסקי) כשאיבד 24% מהמחזור לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד ירד 4 מקומות בדירוג למקום ה-17 בענף עם מחזור של 29 מיליון שקלים.
מתווה נוסף שנידון ועלה בשיחות בין וינברגר לדרורי ארועטי ברמן הציע שוינברגר יצטרף לשטרית מדיה גרופ במתכונת של יחידה פנימית נפרדת, יחד עם מספר לקוחות משלו. דרורי ארועטי ברמן יעניקו לו את שירותי המעטפת של משרד הפרסום לרבות מקום פיזי, מדיה, אדמיניסטרציה ועוד, והצדדים יתחלקו בהכנסות בדרך שתסוכם ביניהם.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
גיא וינברגר מסר בתגובה: "לפני כחודשיים נעשתה אליי פניה שאליה סירבתי בנימוס. אני ממשיך בדרכי בשטרית מדיה גרופ".
ממשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
- 9.יודה 03/08/2015 10:27הגב לתגובה זומדהים. איך אפסים שורדים. כל חצי שנה הם נופלים ומפילים עוד כמה איתם, וממשיכים. מדהים היחיד שהצליח להוציא מהם הרבה כסף זה מודי פרי שמסתתר מאחורי הקלעים. מדהים אפסים ששורדים ומנצלים את המצב : המוטו :פראירים לא מתים יש די הרבה שמחכים בתור.
- 8.אחד שיודע 24/07/2015 08:54הגב לתגובה זופעם היה לנו ענף. ענף הפרסום. היו זה תת ענף. פשוט ענץ של זונZZ. ענף ללא כל מקצועיות. ענף עם תוצרים גרועים. ענף שמזמן הפסיק לנסות אפילו להבין שיווק. התמונה הזאת של הארבעה - הבדיחה הגדולה של הענף. כל אלו גנבים בפוטנציה. גונבים מהלקוחות. גונבים מעצמם. חסר רק את גיא - ואז תהיה החמישיה הקאמרית. בושה.
- 7.מה עם אלכנסדר כץ? איך הוא הושמט מהרשימה? (ל"ת)דה דווד 23/07/2015 19:59הגב לתגובה זו
- 6.הם לא אמינים בעצמם? 23/07/2015 16:55הגב לתגובה זו4 שותפים מנוסים ואף אחד מהם לא מוכן ללכלך את הידיים בעבודה? מה הם מחפשים מישהו מבחוץ? למה שלא ינהלו את המשרד בעצמם?
- 5.מהמשרד 23/07/2015 16:52הגב לתגובה זואני חושב שרק טוב יצא מהמינוי הזה. זה win win קלאסי. החברה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה מועטה ועבודה לא נכונה מניבים כלום בסופו של דבר.
- 4.ירון 23/07/2015 16:13הגב לתגובה זושמעתי שהם גם מחפשים מנכ"ל כדי להתמודד עם כל הלקוחות שהצטרפו לאחרונה. זה לא יהיה תהליך פשוט למצוא את האדם המתאים. מן הסתם הם מחפשים את הטוב ביותר בהצלחה לכולם
- 3.מנכ"ל אמריקה 23/07/2015 16:02הגב לתגובה זותכלס - המנכ"ל שלהם ירוץ להביא עבודה. לא בא להם לעשות את זה אז במקום לקרוא לו איש שיווק הם קוראים לו מנכ"ל
- 2.יפה שגיא ויינברגר מחפש עבודה דרך הדלפות (ל"ת)מכיר 23/07/2015 14:10הגב לתגובה זו
- 1.אחד 23/07/2015 13:54הגב לתגובה זומה הם משחקים אותה קונגלומרט שמחפש מנכ"ל חיצוני. כולה משרד בינוני מינוס , יש שם ארבעה חוכמולוגים שיכולים לנהל את האופרציה (בטח יש חילוקי דעות כמה לשלם לשותף שינהל) בכל מקרה מי שלא יבוא יקרע בין כל הצ'יפים ואם יהיה טוב וראוי יברח מהר מאד ואם יהיה גרוע אזי יזרק אולי מהר פחות אבל יזרק. בקיצור מנהל טוב לא יבוא לשם .
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
