המירוץ לכסא המנכ"ל: מי על הכוונת של משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן
האם הרומן של גיא וינברגר עם משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ הגיע לקיצו, מהר מהצפוי? לאייס נודע כי וינברגר ניהל בתקופה האחרונה מגעים עם משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן, שמאז פרישתה של המנכ"לית אלה גולדשטיין וולף מחפש אחר מנכ"ל.
זה לא סוד שמיד עם פרישתה של וולף החלו השותפים החדשים יוסי ארועטי, דודי ברמן ויורם דרורי לחפש אחר מנכ"ל למשרד. בין השמות שעלו היה גם יגאל ברקת, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר (לתקופה קצרה של 10 חודשים) ולפני כן סמנכ"ל השיווק של ישראכרט. לאייס נודע כי ברקת לא נענה לחיזורים והמירוץ אחר המנכ"ל נמשך.
שם נוסף שעלה היה ארז ברכץ, סמנכ"ל הלקוחות שפרש מיהושע TBWA לפני מספר שבועות. ברכץ נפגש עם בעלי המשרד כאשר בתחילה הכיוון הסתמן כחיובי. בהמשך החלו לצוץ מחלוקות בין הצדדים ובמקביל חוזר ברכץ על ידי בעלי אקליפטוס - דן אילן וירון ברנהולץ. בסופו של דבר העדיף ברכץ את האופציה של אקליפטוס שבה התקדם המו"מ באופן חלק, ובדרורי ארועטי ברמן הבינו שהרכבת הזו חלפה.
החלופה של וינברגר, שהצטרף כשותף לשטרית מדיה גרופ לפני שנה ו-4 חודשים, עלתה על שולחן הדיונים של דרורי ארועטי ברמן והמגעים עימו החלו לפני כחודשיים. לאייס נודע עוד כי במסגרת השיחות נפגשו בעלי המשרד גם עם טל קמיאבי מי שמשמש כסמנכ"ל הקריאייטיב של שטרית מדיה גרופ. קמיאבי ווינברגר הולכים כבר שנים רבות יחד, עוד מתקופת זרמון גולדמן. התכנון לגביו היה שיגיע יחד עם וינברגר וימונה למנהל קריאייטיב מתחת לשחר פילר, סמנכ"ל הקריאייטיב של דרורי ארועטי ברמן.
אי אפשר שלא לחבר בין הפנייה לוינברגר למצבו של שטרית מדיה גרופ כיום. לפני יותר משנה כשוינברגר הצטרף כשותף המחזיק ב-10% מהמניות – מצבו של המשרד היה טוב מאוד לעומת תמונת המצב כיום. המשבר בקבוצת הריבוע הכחול, קריסת מגה וירידת קרנו של דודי ויסמן השפיעו באופן ישיר על שטרית מדיה גרופ שנבנה בדמות עסקיו של ויסמן. הפעילות הפרסומית קטנה ומשרד הפרסום איבד את חלקו בתקציב הפרסום של רשת מגה שעמד ב-2014 על 17 מיליון שקלים.
בסיכום החציון הראשון של שנת 2015, על פי יפעת בקרת פרסום, רשם המשרד את הירידה הגדולה של הענף בהיקפי הפרסום (יחד עם אדלר חומסקי) כשאיבד 24% מהמחזור לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד ירד 4 מקומות בדירוג למקום ה-17 בענף עם מחזור של 29 מיליון שקלים.
מתווה נוסף שנידון ועלה בשיחות בין וינברגר לדרורי ארועטי ברמן הציע שוינברגר יצטרף לשטרית מדיה גרופ במתכונת של יחידה פנימית נפרדת, יחד עם מספר לקוחות משלו. דרורי ארועטי ברמן יעניקו לו את שירותי המעטפת של משרד הפרסום לרבות מקום פיזי, מדיה, אדמיניסטרציה ועוד, והצדדים יתחלקו בהכנסות בדרך שתסוכם ביניהם.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
גיא וינברגר מסר בתגובה: "לפני כחודשיים נעשתה אליי פניה שאליה סירבתי בנימוס. אני ממשיך בדרכי בשטרית מדיה גרופ".
ממשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
- 9.יודה 03/08/2015 10:27הגב לתגובה זומדהים. איך אפסים שורדים. כל חצי שנה הם נופלים ומפילים עוד כמה איתם, וממשיכים. מדהים היחיד שהצליח להוציא מהם הרבה כסף זה מודי פרי שמסתתר מאחורי הקלעים. מדהים אפסים ששורדים ומנצלים את המצב : המוטו :פראירים לא מתים יש די הרבה שמחכים בתור.
- 8.אחד שיודע 24/07/2015 08:54הגב לתגובה זופעם היה לנו ענף. ענף הפרסום. היו זה תת ענף. פשוט ענץ של זונZZ. ענף ללא כל מקצועיות. ענף עם תוצרים גרועים. ענף שמזמן הפסיק לנסות אפילו להבין שיווק. התמונה הזאת של הארבעה - הבדיחה הגדולה של הענף. כל אלו גנבים בפוטנציה. גונבים מהלקוחות. גונבים מעצמם. חסר רק את גיא - ואז תהיה החמישיה הקאמרית. בושה.
- 7.מה עם אלכנסדר כץ? איך הוא הושמט מהרשימה? (ל"ת)דה דווד 23/07/2015 19:59הגב לתגובה זו
- 6.הם לא אמינים בעצמם? 23/07/2015 16:55הגב לתגובה זו4 שותפים מנוסים ואף אחד מהם לא מוכן ללכלך את הידיים בעבודה? מה הם מחפשים מישהו מבחוץ? למה שלא ינהלו את המשרד בעצמם?
- 5.מהמשרד 23/07/2015 16:52הגב לתגובה זואני חושב שרק טוב יצא מהמינוי הזה. זה win win קלאסי. החברה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה מועטה ועבודה לא נכונה מניבים כלום בסופו של דבר.
- 4.ירון 23/07/2015 16:13הגב לתגובה זושמעתי שהם גם מחפשים מנכ"ל כדי להתמודד עם כל הלקוחות שהצטרפו לאחרונה. זה לא יהיה תהליך פשוט למצוא את האדם המתאים. מן הסתם הם מחפשים את הטוב ביותר בהצלחה לכולם
- 3.מנכ"ל אמריקה 23/07/2015 16:02הגב לתגובה זותכלס - המנכ"ל שלהם ירוץ להביא עבודה. לא בא להם לעשות את זה אז במקום לקרוא לו איש שיווק הם קוראים לו מנכ"ל
- 2.יפה שגיא ויינברגר מחפש עבודה דרך הדלפות (ל"ת)מכיר 23/07/2015 14:10הגב לתגובה זו
- 1.אחד 23/07/2015 13:54הגב לתגובה זומה הם משחקים אותה קונגלומרט שמחפש מנכ"ל חיצוני. כולה משרד בינוני מינוס , יש שם ארבעה חוכמולוגים שיכולים לנהל את האופרציה (בטח יש חילוקי דעות כמה לשלם לשותף שינהל) בכל מקרה מי שלא יבוא יקרע בין כל הצ'יפים ואם יהיה טוב וראוי יברח מהר מאד ואם יהיה גרוע אזי יזרק אולי מהר פחות אבל יזרק. בקיצור מנהל טוב לא יבוא לשם .
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
