תדיראן: המחזמר שחוק ונואש - אין זווית חדשה או יתרון
בשורה התחתונה: העובדה שמדובר במחזמר ובלהיט 70's לא מצליחה לחפות על כך שהפרסומת לתדיראן לא מציגה שום זווית חדשה או יתרון חדש שבגינו נעדיף מזגן תדיראן.
כבכל קיץ בישראל פורצת מלחמת מזגנים שרוצה להזכיר לכולנו כמה חם וכמה כל אחד ממותגי המזגנים יקרר טוב יותר את ביתנו. מהבחינה הזו אין חדש תחת השמש, ובדיוק בגלל זה ובגלל אותה שמש - מנסים מותגי המזגנים לייצר בידול. הבידול כנראה לא יגיע מחווית המשתמש שהיא בנאלית ומעבירה אותנו מחם לי לקריר לי.
הבידול נבנה, בקרבות המזגנים, על בסיסים של משתני שירות, אורך חיי המזגן, עיצובו, עוצמתו וכמובן חידושים טכנולוגיים שלא מצליחים בשנים האחרונות לקפוץ קפיצת מדרגה משמעותית. אז אם בשנות השמונים והתשעים התרשמנו כולנו ממזגנים "טלפאטיים" שידעו למצוא אותנו בתוך הבית - אז כיום זה הפך ל non issue, ומאידך - קשה להסביר, בפשטות, מה זה "אינוורטר"...
אז למעשה כל מותגי המזגנים נותרים עם הקיץ, החום והתכונות הבסיסיות של מותג אלקטרוניקה שחייב להגיע מבית טוב ולספק את הסחורה. הפרסומת של תדיראן, לדאבוני, ברמה האסטרטגית, איננה אלא סיכום-עד-הלום כל הפרסומות של אלקטרה וטורנאדו של השנים האחרונות. הוא אינו מבשר בשורה חדשנית. רעיון המתקינים שממליצים על המזגן "הומצא" זה מכבר בידי טורנאדו ומוצה עד דוק בסדרת פרסומות שהראשונה בה הראתה מקהלה מדברת של מתקינים במדי עבודה. המקהלה המליצה פה אחד על טורנאדו וסיכמה את המזגן כ"מזגן פצצה". זוכרים?
אחרי כן הפכה המקהלה המדברת לז'אנר שקידם את המותג לאורך יותר מקיץ אחד ובהחלט עשה את העבודה. טורנאדו ההפך מאנונימי לסלב - נסיקתו המסחרית, בשיפוע תלול, תוקשרה ונכנסה בריבונות של אלקטרה. כיום בוחר המותג טורנאדו לקדם את ערך השירות בכיכובו של שון הילד. יעילות השירות מודגשת על רקע העובדה שאפילו ילד קטן יכול ליהנות ממנו. לצד טורנאדו מקדם אלקטרה, הלידר הארצי, את הבעלות על הקיץ הישראלי ועל הישראליות בכלל - מזה קיץ שני או שלישי.
אלקטרה מדגימה ומוכיחה לנו שהיא מבינה את הישראלי טוב יותר מכל מותג אחר, ושהיא מתאימה את עצמה לא רק לטמפרטורה בחוץ אלא לטמפרמנט בפנים. אלקטרה יודעת שאנחנו חמי מזג וקצרי רוח וכמובן מפוצצי אגו וחושבים שאנחנו תמיד יודעים וצודקים - ולטיפוס הזה של צרכן בדיוק היא מתאימה את עצמה ואת פתרונותיה. האמירה של אלקטרה חכמה כי המרכיב הפסיכולוגי הופך את המותג מלהיות בית חרושת low tech - למותג עם R&D חכם ומסתורי ש"לומד" אותנו, הישראלים, ומגבש עבורנו פתרונות המוכלים במכשירים עצמם.
תדיראן מגיעה אחרי הרבה עונות של קרבות על מי יודע לקרר טוב יותר את הישראלי ושל מתקינים ממליצים ואינה מחדשת. הנרטיב של תדיראן מגובב ומורכב הן מנסיון להציג את הקיץ החם, הן מנסיון לקחת בעלות על הישראליות בעזרת השיר של שרי "לעולם בעקבות השמש" (נזכיר פה את אחת הפרסומות של אלקטרה מלפני כמה קייצים עם השיר "תנו לשמש יד" - מאותו ז'אנר), הן מהטיעון הלא מקורי כי "80% מהמתקינים ממליצים" וכמובן - הן מעצם העובדה שהפרסומת מובאת דרך מחזמר.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
המחזמר הוא כלי עבודה שחוק ונואש שאינו שונה מלהדביק בלונדינית חטובה למוצר כדי למשוך תשומת לב. מהבחינה הזו הפרסומת נראית בדיוק כמו כמה פרסומות ידועות ליופלה, סלקום, יס, ועוד - כשהחשיבה מאחוריו אומרת: נמלא את המסך באנשים שרים ורוקדים והמאסה המתלהבת תחדור לתת מודע ותשכנע אותנו להצטרף לעדר.
אז הביצוע יפה והצרכנית היפה שנדלקת על המתקינים החתיכים זה סיפור קטן בתוך סיפור שעשוי יפה, אבל מותג בעל נכסים משלו ותועלת ייחודית לצרכן - לא נולד פה. וחבל, כי אם לא מאבדים את הריכוז ומשתחררים מהסד שאלקטרה וטורנאדו הכניסו את כולנו לתוכו - אפשר לפצח את הבריף של תדיראן ולגלות מחוזות רלוונטיים שטרם השתמשו בהם לטובת הביזנס.
- 9.ליאת 03/07/2013 08:56הגב לתגובה זופרסומת קלילה לקיץ, עדיפה בהרבה מהילד המעצבן של טורנדו.
- 8.עוז 03/07/2013 08:55הגב לתגובה זואפשר לדבר עד מחר על כמה זה שחוק ולא אסטרטגי, אבל הפרסומת הזו עוררה הד. פתאום גם ילדים בני 14 מצייצים בטוויטר על תדיראן. פרסומת שמושכת תשומת לב מהאדם הפשוט מול הטלוויזיה היא פרסומת שהצליחה, וכל "מומחי" הפרסום יכולים לדבר עד מחר עד כמה הרעיון שחוק ולא אסטרטגי. החוק "אין תשומת לב שלילית" חל בפרסומות באופן מוחלט.
- 7.נו זה 03/07/2013 01:18הגב לתגובה זואבל נחרדתי לגלות שזה הדבר האמיתי
- 6.יוסי 02/07/2013 17:09הגב לתגובה זואין ספק שמדובר מאחד הסרטים המבישים בתולדות הפרסום. עצוב שמה שנשאר ממקאן זאת חברת מדיה
- 5.טכנאי מיזוג אוויר 02/07/2013 15:54הגב לתגובה זוטל רביב מחזיר אותנו לקיץ 2005 ותקופת המחזמרים הגרועים של מקאן
- 4.צודקת (ל"ת)דן 02/07/2013 14:36הגב לתגובה זו
- 3.מק-אן 02/07/2013 14:23הגב לתגובה זואין ספק, מקאן יודעים למחזר רעיונות ולמכור אותם טוב טוב ללקוחות...
- 2.המוהנדייס 02/07/2013 13:44הגב לתגובה זו(אין אזכור לקרדיטים בכוונה?) מתוך בושה?
- 1."מוצה עד דוק"- זה משהו חדש? ...איזה דוק? (ל"ת)רווית 02/07/2013 13:35הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
