עטרה בילר תדיראן
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

תדיראן: המחזמר שחוק ונואש - אין זווית חדשה או יתרון

הקיץ כאן ומלחמת המזגנים נפתחה רשמית. אסטרטגית המיתוג עטרה בילר על תדיראן: "הביצוע יפה, אבל מותג בעל תועלת ייחודית לצרכן - לא נולד פה"
עטרה בילר | (9)
נושאים בכתבה עטרה בילר תדיראן

בשורה התחתונה: העובדה שמדובר במחזמר ובלהיט 70's לא מצליחה לחפות על כך שהפרסומת לתדיראן לא מציגה שום זווית חדשה או יתרון חדש שבגינו נעדיף מזגן תדיראן.

כבכל קיץ בישראל פורצת מלחמת מזגנים שרוצה להזכיר לכולנו כמה חם וכמה כל אחד ממותגי המזגנים יקרר טוב יותר את ביתנו. מהבחינה הזו אין חדש תחת השמש, ובדיוק בגלל זה ובגלל אותה שמש - מנסים מותגי המזגנים לייצר בידול. הבידול כנראה לא יגיע מחווית המשתמש שהיא בנאלית ומעבירה אותנו מחם לי לקריר לי.

הבידול נבנה, בקרבות המזגנים, על בסיסים של משתני שירות, אורך חיי המזגן, עיצובו, עוצמתו וכמובן חידושים טכנולוגיים שלא מצליחים בשנים האחרונות לקפוץ קפיצת מדרגה משמעותית. אז אם בשנות השמונים והתשעים התרשמנו כולנו ממזגנים "טלפאטיים" שידעו למצוא אותנו בתוך הבית - אז כיום זה הפך ל non issue, ומאידך - קשה להסביר, בפשטות, מה זה "אינוורטר"...

אז למעשה כל מותגי המזגנים נותרים עם הקיץ, החום והתכונות הבסיסיות של מותג אלקטרוניקה שחייב להגיע מבית טוב ולספק את הסחורה. הפרסומת של תדיראן, לדאבוני, ברמה האסטרטגית, איננה אלא סיכום-עד-הלום כל הפרסומות של אלקטרה וטורנאדו של השנים האחרונות. הוא אינו מבשר בשורה חדשנית. רעיון המתקינים שממליצים על המזגן "הומצא" זה מכבר בידי טורנאדו ומוצה עד דוק בסדרת פרסומות שהראשונה בה הראתה מקהלה מדברת של מתקינים במדי עבודה. המקהלה המליצה פה אחד על טורנאדו וסיכמה את המזגן כ"מזגן פצצה". זוכרים?

אחרי כן הפכה המקהלה המדברת לז'אנר שקידם את המותג לאורך יותר מקיץ אחד ובהחלט עשה את העבודה. טורנאדו ההפך מאנונימי לסלב - נסיקתו המסחרית, בשיפוע תלול, תוקשרה ונכנסה בריבונות של אלקטרה. כיום בוחר המותג טורנאדו לקדם את ערך השירות בכיכובו של שון הילד. יעילות השירות מודגשת על רקע העובדה שאפילו ילד קטן יכול ליהנות ממנו. לצד טורנאדו מקדם אלקטרה, הלידר הארצי, את הבעלות על הקיץ הישראלי ועל הישראליות בכלל - מזה קיץ שני או שלישי.

אלקטרה מדגימה ומוכיחה לנו שהיא מבינה את הישראלי טוב יותר מכל מותג אחר, ושהיא מתאימה את עצמה לא רק לטמפרטורה בחוץ אלא לטמפרמנט בפנים. אלקטרה יודעת שאנחנו חמי מזג וקצרי רוח וכמובן מפוצצי אגו וחושבים שאנחנו תמיד יודעים וצודקים - ולטיפוס הזה של צרכן בדיוק היא מתאימה את עצמה ואת פתרונותיה. האמירה של אלקטרה חכמה כי המרכיב הפסיכולוגי הופך את המותג מלהיות בית חרושת low tech - למותג עם R&D חכם ומסתורי ש"לומד" אותנו, הישראלים, ומגבש עבורנו פתרונות המוכלים במכשירים עצמם.

תדיראן מגיעה אחרי הרבה עונות של קרבות על מי יודע לקרר טוב יותר את הישראלי ושל מתקינים ממליצים ואינה מחדשת. הנרטיב של תדיראן מגובב ומורכב הן מנסיון להציג את הקיץ החם, הן מנסיון לקחת בעלות על הישראליות בעזרת השיר של שרי "לעולם בעקבות השמש" (נזכיר פה את אחת הפרסומות של אלקטרה מלפני כמה קייצים עם השיר "תנו לשמש יד" - מאותו ז'אנר), הן מהטיעון הלא מקורי כי "80% מהמתקינים ממליצים" וכמובן - הן מעצם העובדה שהפרסומת מובאת דרך מחזמר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

המחזמר הוא כלי עבודה שחוק ונואש שאינו שונה מלהדביק בלונדינית חטובה למוצר כדי למשוך תשומת לב. מהבחינה הזו הפרסומת נראית בדיוק כמו כמה פרסומות ידועות ליופלה, סלקום, יס, ועוד - כשהחשיבה מאחוריו אומרת: נמלא את המסך באנשים שרים ורוקדים והמאסה המתלהבת תחדור לתת מודע ותשכנע אותנו להצטרף לעדר.

אז הביצוע יפה והצרכנית היפה שנדלקת על המתקינים החתיכים זה סיפור קטן בתוך סיפור שעשוי יפה, אבל מותג בעל נכסים משלו ותועלת ייחודית לצרכן - לא נולד פה. וחבל, כי אם לא מאבדים את הריכוז ומשתחררים מהסד שאלקטרה וטורנאדו הכניסו את כולנו לתוכו - אפשר לפצח את הבריף של תדיראן ולגלות מחוזות רלוונטיים שטרם השתמשו בהם לטובת הביזנס.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ליאת 03/07/2013 08:56
    הגב לתגובה זו
    פרסומת קלילה לקיץ, עדיפה בהרבה מהילד המעצבן של טורנדו.
  • 8.
    עוז 03/07/2013 08:55
    הגב לתגובה זו
    אפשר לדבר עד מחר על כמה זה שחוק ולא אסטרטגי, אבל הפרסומת הזו עוררה הד. פתאום גם ילדים בני 14 מצייצים בטוויטר על תדיראן. פרסומת שמושכת תשומת לב מהאדם הפשוט מול הטלוויזיה היא פרסומת שהצליחה, וכל "מומחי" הפרסום יכולים לדבר עד מחר עד כמה הרעיון שחוק ולא אסטרטגי. החוק "אין תשומת לב שלילית" חל בפרסומות באופן מוחלט.
  • 7.
    נו זה 03/07/2013 01:18
    הגב לתגובה זו
    אבל נחרדתי לגלות שזה הדבר האמיתי
  • 6.
    יוסי 02/07/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שמדובר מאחד הסרטים המבישים בתולדות הפרסום. עצוב שמה שנשאר ממקאן זאת חברת מדיה
  • 5.
    טכנאי מיזוג אוויר 02/07/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    טל רביב מחזיר אותנו לקיץ 2005 ותקופת המחזמרים הגרועים של מקאן
  • 4.
    צודקת (ל"ת)
    דן 02/07/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מק-אן 02/07/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    אין ספק, מקאן יודעים למחזר רעיונות ולמכור אותם טוב טוב ללקוחות...
  • 2.
    המוהנדייס 02/07/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    (אין אזכור לקרדיטים בכוונה?) מתוך בושה?
  • 1.
    "מוצה עד דוק"- זה משהו חדש? ...איזה דוק? (ל"ת)
    רווית 02/07/2013 13:35
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.