לא רק קריסטל ירוק: 'המבשר' החל בסקר המותגים שלו - לקראת כנס 'מובילים'
כ-500 איש יזכו בימים הקרובים לשיחה ממכון המחקר 'מרקט-ווטש' של אבינועם בורג, שבוחן עבור העיתון 'המבשר' את המותגים והחברות המובילות בקרב במגזר החרדי. הסקר החל בתחילת השבוע לקראת פרסום תוצאותיו בסוף חודש אפריל בכנס 'מובילים' של העיתון.
הציבור החרדי שואב את מירב המידע מהעיתונות החרדית, משום שאינו צופה בטלוויזיה וממעט יחסית לעשות שימוש באינטרנט. השוק נשלט על ידי 3 יומונים: 'יתד נאמן' של דגל התורה הליטאית, 'המודיע' של אגודת ישראל, ו'המבשר' שמקורו מיועד לציבור החסידי של אגודת ישראל.
העיתון קם לפני כ-3 שנים על רקע מאבקים פוליטיים בבחירות לעיריית ירושלים, עם הפסדו של ח"כ לשעבר מאיר פורוש לניר ברקת. פורוש האשים בין היתר את אנשי 'המודיע' שמיעטו לסקר את הבחירות, ובכך פגעו בסיכוייו לזכות.
כנס 'מובילים' מתקיים זו השנה השלישית, מאז החלה הפצת העיתון. השנה הכנס יתקיים ב-30 באפריל ברמת גן. בכנס יוצגו תוצאות הסקר שבוחן את רמת הפופולאריות של מותגים שונים וחברות, במגזר החרדי.
בעיתון טוענים כי מסקר TGI מהשנה שעברה "עולה כי מעל 70% ממנויי המבשר הם בגילאים שבין 25-55 כך שעבור החברות היצרניות בהחלט מדובר בקהל צרכנים חשוב ואטרקטיבי ביותר".
יש לציין כי המחאה החברתית בקיץ האחרון פחות נגעה בציבור החרדי, בעל השקפה צרכנית שונה מהציבור הכללי. המחאה אילצה אמנם חברות רבות לשנות את תהליכי השיווק והפרסום, אולם המגזר החרדי הוכיח שוב כי הוא מתנהג בצורה שונה מכלל הציבור, ולכן גם חברות הפונות למגזר זה פחות נפגעו.
הסקר מתייחס לכל תחומי הצרכנות, בין היתר מזון, משקאות, פיננסים, תקשורת, טיפוח, ניקיון וכמובן מוצרי תינוקות. במסגרת הסקר נבדקת גם המחויבות של קהל הצרכנים החרדי לבצע את קניותיו בעסקים וברשתות שומרות שבת. החברות שיגיעו למקומות הראשונים בכל קטגוריה, יקבלו את אות 'מגבעת הזהב'.
- 1.ניר אלקיים 20/03/2012 15:50הגב לתגובה זואני שמח שהשנה לקחו את חברת הסקרים המקצועית ביותר בתחומי הצרכנות, לסקר הזה משמעות חשובה עבור החברות הפעילות במגזר החרדי ולכן חשוב שמי שחתום על ביצוע הסקר יתן את התוצאה המקצועית ביותר. בהצלחה!