אופן איי אי
צילום: טוויטר

האם ניתן לתבוע את OpenAI בישראל?

עורך דין ביקש להוביל הליך ייצוגי בשם כל הגולשים הישראלים שמעולם לא השתמשו ב-ChatGPT או בכל שירות אחר של OpenAI, אך מאמינים כי המידע האישי שלהם נאסף בכל זאת על ידי החברה, במסגרת אימון המודלים שלה. הטענות היו חמורות: איסוף מידע אישי, לרבות מידע מזהה של ילדים העברת הנתונים לגורמים שלישיים ועוד. לטענת החברה, בית המשפט הישראלי אינו הפורום המתאים, לא מבחינה טריטוריאלית ולא מבחינת הדין המהותי

עוזי גרסטמן |

בפסק דין חשוב שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, קיבלה השופטת כרמית בן אליעזר את בקשת OpenAI לכפירה בסמכות, ובכך חסמה את דרכה של תובענה ייצוגית שהוגשה נגד החברה ונגד ענקית התוכנה מיקרוסופט. מדובר בפסק דין שנוגע ישירות לשאלת האחריות של חברות טכנולוגיה בינלאומיות לאיסוף ושימוש במידע פרטי של אזרחי ישראל - גם כשאלו אינם משתמשים ישירים במוצריהן.

מאחורי הקלעים של הסיפור הזה עומד אדם אחד: עורך הדין חיים ברק כהן, שביקש להוביל הליך ייצוגי בשם כל אותם גולשים ישראלים שמעולם לא השתמשו ב-ChatGPT או בכל שירות אחר של OpenAI, אך מאמינים כי המידע האישי שלהם נאסף בכל זאת על ידי החברה, במסגרת אימון המודלים שלה. בבקשה נטען כי OpenAI ומיקרוסופט שיתפו פעולה בפיתוח ושיווק יישומי בינה מלאכותית, תוך הפרת זכויות בסיסיות של הציבור, ובהן הזכות לפרטיות. ואולם בית המשפט לא השתכנע בכך.

לא מדובר בניסיון ראשון לתבוע את OpenAI בישראל. כפי שצוין בפסק הדין, כבר קודם לכן הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית (ת"צ 1528-04-23) בשם משתמשי יישומי החברה. כדי להימנע מכפל הליכים, הגיש כהן את הבקשה החדשה בשם "ציבור המשתמשים ברשת שלא השתמש ביישומי OpenAI", אך שלטענתו מידע אישי שלהם נאסף על ידי החברה "ללא הסכמה ובניגוד לדין".

הטענות היו חמורות: איסוף מידע אישי, לרבות מידע מזהה של ילדים, שימוש בו לאימון המודלים, העברת הנתונים לגורמים שלישיים - והכל ללא הסכמה. כהן טען כי מדובר לא רק בפגיעה בפרטיות, אלא גם בהפרת חוזה, התנהלות בחוסר תום לב, רשלנות, ועשיית עושר ולא במשפט. אלא שדווקא הניסיון להחריג את קבוצת המשתמשים הישירים של OpenAI, הוא זה שהוביל בסופו של דבר לדחיית ההליך.

"לא מתקיימים יחסי עוסק-לקוח"

OpenAI, שיוצגה על ידי עו"ד יואב אסטרייכר, מיהרה להגיש בקשת כפירה בסמכות. לטענתה, בית המשפט הישראלי אינו הפורום המתאים, לא מבחינה טריטוריאלית ולא מבחינת הדין המהותי, בין השאר נוכח תניית שיפוט המצויה בתנאי השימוש של OpenAI, הקובעת כי הדין הקליפורני הוא שיחול.

משרדי עורכי הדין שזוכים להרבה חשיפה ומי המאכזבים
אתר ביזפורטל וחברת הדאטה והמחקר Makam, משיקים מדד שמדרג את החשיפה של משרדי עורכי הדין בתקשורת המקומית - הנה עורכי הדין המדוברים ביותר; וגם מי המשרדים הגדולים ביותר?

ואולם מעבר לכך, העלתה החברה טענה עקרונית וחדה, שלפיה, "הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה כוללת רק את מי שאין להם יחסי עוסק-לקוח עם OpenAI. לפיכך, בקשת האישור אינה באה בגדרי אף אחד מן הפרטים המפורטים בתוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות, ואין עילה לאשרה". המשמעות היא פשוטה: לפי החוק, לא כל טענה על פגיעה מזכה אוטומטית באישור תובענה ייצוגית. דרוש קשר מסוים - משפטי או חוזי - בין החברה לבין מי שמבקש לתבוע אותה בשם קבוצה. ובמקרה הזה, טוענת OpenAI, הקשר הזה פשוט לא קיים.

כהן, מנגד, ניסה לבסס את הטענה שקיימים יחסי עוסק-לקוח, ולו במובן המינימלי הנדרש לצלוח את השלב המקדמי של ההליך. הוא הצביע על סעיף 4 לתנאי השימוש של OpenAI, שבו נכתב במפורש כי כל אדם הרוצה להסיר מידע שנאסף עליו, יכול לפנות לחברה גם אם הוא לא משתמש בשירותיה. "העובדה ש-OpenAI פונה בפועל גם אל מי שאינם משתמשים ביישומיה, מעידה על כך שהיא מכירה בכך שקיים יחס חוזי כלשהו, או למצער - יחס עוסק-לקוח, עם כלל הציבור", טען כהן.

קיראו עוד ב"משפט"

אבל השופטת בן אליעזר לא השתכנעה: "מדובר בטענה מרחיקת לכת... לא ניתן לראות את חברי הקבוצה כמי שקיבלו את ההצעה, שהרי הפגיעה הנטענת בפרטיות... נעשתה לכאורה עוד בטרם נעשתה פנייה כלשהי למשיבה בהתאם לתנאי השימוש".

לא כל פגיעה בפרטיות מובילה לתובענה ייצוגית

לבו של פסק הדין נוגע לשאלה יסודית: מתי ניתן להגיש תובענה ייצוגית בישראל על פגיעה בפרטיות? השופטת מזכירה כי החוק הישראלי כולל רשימה סגורה של מקרים שבהם ניתן לעשות כן, והיא לא כוללת כל פגיעה בפרטיות באשר היא. כפי שנכתב בפסק הדין: "ניהול תובענה ייצוגית בגין פגיעה בפרטיות יתאפשר רק באותם מצבים בהם פגיעה זו מבוצעת במסגרת אחת ממערכות היחסים אליה מתייחס אחד מפרטי התוספת השנייה: עוסק-לקוח, מבטח-מבוטח, בנק-לקוח, עובד-מעביד וכיו"ב".

ובמקרה הנ"ל? כך קובעת השופטת: "חברי הקבוצה אינם נמנים על לקוחותיה הטבעיים של המשיבה... ומי שלא השתמש בשירותי OpenAI ואף לא ביקש להשתמש בהם - אינו יכול להיחשב לקוחה". ובמלים אחרות, לא די בכך שפעולת החברה פוגעת באנשים. כדי לפתוח תובענה ייצוגית, יש להראות שמתקיימת מערכת יחסים מוגדרת שמזכה את אותם אנשים בעילה משפטית לפי החוק.

החלטת בית המשפט אינה מתעלמת מהשיח הציבורי המתעורר סביב הנושא. להפך. השופטת אף כותבת כי הובאו בפניה מקרים קודמים שבהם בתי המשפט לא מיהרו לדחות על הסף בקשות מסוג זה, בדיוק משום שהשאלות שהן עוררו נחשבו ל"סוגיות נכבדות". כך למשל, היא מאזכרת את פרשת "גוגל נגד ברם", שבה נטען כי גוגל "שתלה" קבצי cookies בדפדפנים של אנשים שמעולם לא ביקשו להשתמש בשירותיה. גם שם היתה מחלוקת האם מתקיימים יחסי עוסק-לקוח, ובית המשפט העדיף לברר את הדברים במסגרת ההליך, ולא לפסול את הבקשה על הסף. אבל במקרה של OpenAI, קובעת השופטת, אפילו לא הונחה תשתית בסיסית לקיומם של יחסים כאלה. "על פני הדברים, לא הונחה כל תשתית שתבסס טענה עובדתית ומשפטית לקיומם של יחסי עוסק-לקוח", היא פוסקת, "והניסיון לבסס את קיומם של יחסי עוסק-לקוח על אותה תנייה בתנאי השימוש של המשיבה - נדון לכישלון".

בית המשפט לא התרשם מהטיעון הטכנולוגי

כהן ניסה גם לטעון כי מאחר שמוצרי מיקרוסופט כוללים טכנולוגיה שפותחה על ידי OpenAI, הרי שהשימוש במוצרי מיקרוסופט מקים שימוש "עקיף ואינטגרלי" בטכנולוגיה של OpenAI. אך גם כאן לא ראה בית המשפט בסיס מספיק. השופטת ציינה בהכרעת הדין שלה בפשטות כי, "המבקש לא הצביע ולו על דוגמה אחת של יישום המשותף לשתי המשיבות... והניסיון להמתין לתשובותיהן כדי לבסס את עילת התביעה – חותר תחת עקרונות יסוד לפיהם על בקשת האישור לגלות עילה לכאורה כתנאי למתן היתר להמצאתה מחוץ לתחום".

מעבר להיבטים הספציפיים של הפרשה, ניכר כי השופטת רואה חשיבות עקרונית באיפוק שיפוטי כשמדובר בחברות שפועלות מחוץ לישראל. "המצאת כתב טענות ראשון רוכשת לבית המשפט סמכות לדון בעניינו של מי שאינו נמצא בתחומי המדינה", היא כתבה בפסק הדין שפורסם. "לפיכך יש לעשות שימוש זהיר במנגנון... מקום בו עולה כבר מכתבי הטענות... כי לא מתקיימת עילה לאישור תביעה ייצוגית – יש מקום לקבוע, כבר בשלב זה, כי לא מתקיימים התנאים להמצאת כתב הטענות הראשון".

השורה התחתונה של פסק הדין ברורה: "אני נעתרת לבקשת המשיבה 1 בבקשת האישור, OpenAI, לכפירה בסמכות ומבטלת את ההיתר שניתן למבקש... להמציא לה את בקשת האישור", כתבה השופטת. כהן חויב לשלם הוצאות משפט בסכום כולל של 7,500 שקל - סכום נמוך יחסית, כנראה בשל העובדה שהדיון היה מצומצם וללא חקירות.


האם משמעות פסק הדין היא שחברות כמו OpenAI חסינות מתביעות בישראל?

לא בהכרח. פסק הדין קובע כי במקרה הספציפי הזה לא התקיימו התנאים הנדרשים להגשת תובענה ייצוגית לפי החוק הקיים. הוא אינו חוסם אפשרות של תביעות אחרות, אישיות או ייצוגיות, במקרים שבהם מתקיימים יחסי עוסק-לקוח ברורים, או כשמדובר בעילה אחרת שכן נכנסת לתוך התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות (כמו תביעות סביבתיות או הפרות תקשורתיות מסוימות).


האם ייתכן מצב שבו אדם כן יוכל לתבוע את OpenAI בישראל?

כן. השופטת אף מציינת זאת במפורש: אם יוכל אדם להוכיח שנעשה בפועל שימוש בפרטיו האישיים, וששימוש זה גרם לו לנזק או מהווה פגיעה בפרטיות, ייתכן שאז תיווצר עבורו עילת תביעה אישית. עם זאת, אין בכך כדי לאפשר תובענה ייצוגית בשם קבוצה רחבה, אם זו אינה נכנסת למסגרת החוק.


האם OpenAI מחויבת לעמוד בדין הישראלי?

לא תמיד. פסק הדין נוגע גם לשאלת הדין החל. OpenAI טענה כי התנאים המשפטיים שלה קובעים כי הדין הקליפורני חל, והמשפט הישראלי אינו הפורום המתאים. השופטת בחרה שלא להכריע בשאלה זו, מאחר שכבר ממילא קבעה שאין עילה להליך. אך באופן עקרוני, קביעה כזו עשויה לעורר בעתיד מחלוקות מורכבות יותר בשאלת ריבונות וסמכות.


האם תיתכן חקיקה חדשה שתאפשר תביעות דומות בעתיד?

בהחלט. אחת מהתובנות העקיפות של פסק הדין היא שהחוק בישראל עדיין לא מותאם לעידן הבינה המלאכותית. המחוקק יכול לשקול הרחבת התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות, כך שתכלול גם עילות כמו פגיעה בפרטיות על ידי טכנולוגיות בינה מלאכותית, גם כשאין קשר ישיר בין הצדדים.


האם השימוש בטכנולוגיה של OpenAI בתוך מוצרים של מיקרוסופט עשוי להקים עילה תביעה עתידית?

תיאורטית כן, אם יתמלאו תנאים מסוימים. למשל, אם יוכח שהטכנולוגיה שולבה במוצרים שמופצים בישראל, באופן שבו נאסף מידע אישי מהמשתמשים, עשויה להתעורר עילת תביעה. ואולם גם אז, יש להוכיח קשר קונקרטי, ולא רק תיאוריה כללית.


מדוע לא פוצלה התביעה מול מיקרוסופט בנפרד?

מבחינה טקטית, הבקשה כללה את שתי החברות יחד, אך פסק הדין מתייחס רק ל-OpenAI. ייתכן שבעתיד תידון שאלת אחריותה של מיקרוסופט בנפרד, או במסגרת תביעה אחרת, בייחוד אם מדובר בשירותים שמבוססים על טכנולוגיה של OpenAI ומשולבים ישירות במוצרי מיקרוסופט (כמו למשל Word או Bing).


האם תניית השיפוט של OpenAI מחייבת את בית המשפט בישראל?

לא באופן אוטומטי. בישראל אין הכרה מוחלטת בתניות שיפוט של חברות זרות, בייחוד כשמדובר בזכויות יסוד או עילות נזיקיות. אבל במקרה זה, לא היה צורך להכריע בשאלת תוקף התנייה, מכיוון שדי היה בהיעדר עילת תביעה לפי החוק הישראלי.


האם עצם קיומו של מנגנון להסרת מידע באתר של OpenAI נחשב הכרה באחריות?

לא לפי בית המשפט. בעוד שהמבקש טען כי עצם קיומו של סעיף כזה בתנאי השימוש מקים מערכת יחסים צרכנית, השופטת פסקה כי לא ניתן לראות בכך הסכמה חוזית או בסיס ליחסי עוסק-לקוח. מדובר, לדעתה, בהצעה כללית לציבור, ולא ביצירת חוזה משפטי מחייב.


האם יש משמעות לסכום ההוצאות שנפסקו?

כן, במידה מסוימת. הסכום, 7,500 שקל, משקף יחסיות בין החשיבות המשפטית של הסוגיה לבין היקף המחלוקת בפועל. העובדה שלא נפסק סכום גבוה מאוד מרמזת שבית המשפט לא ראה בבקשה ניסיון לנצל לרעה את ההליך, אלא טעות משפטית בטיעון.


במקרה אחר, בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע במאי האחרון בבקשה של Snap Inc להעביר הליך לאישור ייצוגית נגדה מישראל לארה"ב. הסיפור החל כשתושבת תל אביב, אם לתלמידת כיתה ב', תהתה האם האפליקציה של סנאפצ'ט מבצעת פעולה עמוקה וחודרנית. השאלה הזו נהפכה עד מהרה לעתירה משפטית עקרונית מול אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. האשה טענה בתביעתה כי סנאפצ'ט אוספת נתונים ביומטריים ממשתמשים - בייחוד קטינים - ללא כל הסכמה מודעת, ובוודאי לא כזו שמתחשבת בדרישות החוק הישראלי. לדבריה, בזמן השימוש באפקטים הגרפיים של האפליקציה, נשאב מידע רגיש מהמשתמש, כמו תווי פנים, לצורך עיבוד בזמן אמת, וזאת מבלי שהמשתמשים מודעים להיקף המידע או למטרות השימוש בו. בבקשה לאישור התביעה כייצוגית, נטען כי מדובר בהפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות, וכי על הנתבעות - Snap Inc. ו-Snap Group Limited הבריטית - לשאת באחריות על פעילותן בישראל. מיד עם הגשת התביעה, ניסו הנתבעות למנוע את בירורה בישראל. טענתן המרכזית היתה כי בתנאי השימוש של סנאפצ'ט קיימת תניית שיפוט ייחודית, שקיימת אצל ענקיות טכנולוגיה רבות מסוגה, שמחייבת דיון בבתי המשפט במדינת קליפורניה בלבד. התנאי הזה, כך טענו נציגי החברות, מוסכם על כל משתמש בעת פתיחת החשבון - גם אם מדובר בילדים. עוד טענו החברות כי Snap Inc. כלל אינה פועלת מחוץ לארה"ב, ולכן היא לא צד רלוונטי לתביעה. במקביל, הם ניסו להציג את סנאפ גרופ הבריטית כישות מנהלת שגרתית בלבד, ללא קשר ישיר לנתונים הביומטריים או לאחסונם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צוואה הסכם ירושה חתימה
צילום: Istock

ביקש לפנות את בנו מדירת הירושה - ביהמ"ש הכריע

במסגרת הליך משפטי טעון שהתנהל בין אב לבנו, נדרש בית המשפט לענייני משפחה להכריע בסוגיה רגישה: האם לקיים את הוראות צוואת האם כלשונן, או לאפשר לאב למכור את הדירה ולפנות ממנה את הבן שמתגורר בה. פסק הדין עוסק בדוקטרינת הביצוע בקירוב ובזכות לקורת גג מול זכויות קנייניות, וקבע כי הצוואה פוגעת בזכויות האב, אך מצא גם פתרון שייתן מענה לדרישתו של הבן

עוזי גרסטמן |
נושאים בכתבה צוואה ירושה


לאחר מותה של אם המשפחה, נותר האב בעל הזכויות המלאות בנכס שבו התגוררו השניים. אלא שבנו של האב, שהתגרש כ-15 שנה לפני כן, עבר לגור עם הוריו ומאז לא עזב את הבית. האב, שמתגורר כיום בדיור מוגן, ביקש לפנות את הבן, למחוק את הערת האזהרה שהוטלה על הנכס, ולמכור את הדירה כדי לממן את הוצאותיו. הבן התנגד, תוך שהוא נאחז בצוואתה של האם המנוחה, שקבעה כי יוכל להתגורר בדירה עד שישה חודשים לאחר מות האב. המחלוקת התמקדה בפרשנות סעיף 10 לצוואה, שהעניק לבן מעין "זכות מגורים" בדירה, אך רק לתקופה מוגבלת. האב טען כי מדובר בהוראה חסרת תוקף, מכיוון שהיא מתיימרת להגביל את זכויותיו הקנייניות כבעלים. עוד הוא טען כי מדובר היה בוויתור זמני מצדו בעת ניסוח הצוואה, מתוך רצון שלא לצער את רעייתו המנוחה.

מנגד, הבן טען כי מדובר בהוראה מחייבת, שנועדה להבטיח לו קורת גג, וכי אמו המנוחה הסתמכה על כך שצוואתה תקוים כלשונה. לטענתו, הניסיון של אביו להביא לפינויו חורג מהוראות הצוואה ומהווה הפרה בוטה של רצון האם.

בית המשפט בחן את הוראות הצוואה, את העדויות, ואת טענות הצדדים - והכריע: "רצונה של המנוחה היה להעניק לנתבע קורת גג, אך לא בצורה מוחלטת ולכל החיים", כתבה השופטת ריבי לב אוחיון מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים. לדבריה, הצוואה קבעה במפורש כי זכות המגורים תסתיים חצי שנה לאחר מות שני ההורים, ולכן אין מדובר בזכות בלתי מוגבלת בזמן.


לא ניתן לקיים את הצוואה כלשונה


אלא שגם אם לשון הצוואה ברורה, הרי שלא ניתן היה לקיים אותה כלשונה, שכן האם ביקשה להעניק זכות מגורים גם בזכויות שבבעלות האב - דבר שאינו אפשרי משפטית. "לא ניתן לחייב זוכה בצוואה לעשות דבר בנכס שאינו מנכסי העיזבון", ציינה השופטת בפסק הדין שפורסם, והוסיפה כי מדובר בזכות קניין חוקתית, והאב, כבעלים, זכאי לדרוש פירוק שיתוף ולמכור את הנכס.

עם זאת, בית המשפט לא הסתפק בהכרזה על בטלות הסעיף, ובחן כיצד ניתן בכל זאת להגשים את רצון האם, למרות המגבלות המשפטיות. כאן נכנסה לתמונה דוקטרינת הביצוע בקירוב - גישה פרשנית שמאפשרת לממש את רצון המצווה גם אם לא ניתן לקיים את הוראות הצוואה כלשונן. "הדרך להגשים את רצון המנוחה היא באמצעות מתן סכום כסף לנתבע, מכספי התמורה שיתקבלו ממכירת הנכס", קבעה השופטת, והוסיפה כי הדבר מבטיח את תכלית הצוואה - מתן קורת גג לבן - מבלי לפגוע בזכויות הקניין של האב.

מחשב
צילום: Freepik

נדחתה דרישת עובד לעיון במיילים מתקופת העסקתו

ברק למפיט גן, לשעבר סמנכ"ל תפעול באקסיטו שירותי ענן מנוהלים, ביקש לחשוף תכתובות מייל מתקופת עבודתו כדי להוכיח טענות בנוגע לעמלות ופיטורים שלא כדין. בית הדין האזורי נענה חלקית לבקשה אך דחה את עיקרה, ובקשת רשות ערעור שהגיש נדחתה על ידי בית הדין הארצי. השופטים: "לא כל מסמך שטוענים שהוא רלוונטי - אכן כך הוא", והבהירו כי, "כל צד צריך להוכיח את טענותיו - לא את טענות הצד השני"

עוזי גרסטמן |

ברק למפיט גן, בכיר לשעבר באקסיטו שירותי ענן מנוהלים, ניסה לשכנע את בתי הדין לעבודה להורות על עיון מקיף בתיבת המייל הארגונית שהיתה בשימושו לאורך שנות עבודתו. המטרה המוצהרת היתה לאתר תכתובות שיאפשרו לו להוכיח את טענותיו בתביעה נגד החברה, אולם בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נעתר רק באופן חלקי לבקשה, והורה לחברה להמציא צילומי מסך מוגבלים בלבד. למפיט גן לא השלים עם ההחלטה והגיש בקשת רשות ערעור, אך גם בית הדין הארצי לעבודה, בהחלטה שניתנה באחרונה על ידי השופט אילן סופר, דחה את הבקשה מכל וכל.

מדובר בפרשה משפטית מורכבת הנוגעת למחלוקות רבות בין למפיט גן לבין החברה שבה עבד - הן כסמנכ"ל תפעול והן כבעל מניות ודירקטור. בתביעתו, שהוגשה לבית הדין לעבודה בחיפה, טען למפיט גן לזכויות שכר ולזכויות סוציאליות, לרבות עמלות בגין עסקאות שגייס, שלא שולמו לו. הוא ביקש גישה לעיון ברשימה ארוכה של 27 סוגי מסמכים, בהם גם מיילים ששלח וקיבל במסגרת עבודתו, כולל בתקופה שלדבריו התבצעה עבודה בפועל אך לא שולם שכר עבורה. לטענתו, התכתובות יוכיחו את משך תקופת העבודה, את מהות תפקידו ואת נסיבות סיום ההעסקה.

בית הדין האזורי, בהחלטה ארוכה שניתנה לאחר דיונים ממושכים, התרשם כי הבקשה "מוגזמת לחלוטין", וכי "התבקשו מסמכים שאין ביניהם לבין הסעדים הנדרשים ולו דבר". בין היתר, הורה בית הדין על עיון חלקי בלבד במיילים, אך רק לגבי התקופה שבין ינואר למאי 2017, וללא נוכחות העובד בעת צילום המסכים. בית הדין הבהיר כי העיון יתבצע באמצעות צילום מסך של נתוני ה-Header בלבד, כלומר תאריך, שם השולח וכותרת ההודעה - אך לא תוכן המייל.

למפיט גן לא קיבל את ההגבלות האלה. בבקשת רשות הערעור שהגיש, נטען כי הצמצום שנעשה בבית הדין האזורי פוגע בזכותו הבסיסית לברר את טענותיו. לדבריו, העיון המוגבל מונע ממנו להוכיח כי עבד בפועל בתחילת 2017 - תקופה שלגביה הכחישה החברה כי היתה בה העסקה שלו. בנוסף, לדבריו, דרישתו להיות נוכח בצילום המסך נועדה למנוע אפשרות של "מחיקה וסינון מגמתי של מיילים רלוונטיים". הוא אף טען כי מדובר בתיבה מעורבת, הן לשימוש מקצועי והן לשימוש אישי, וכי נוכחותו בעת צילום המיילים נדרשת גם מטעמי הגנה על פרטיותו.

בית הדין הארצי לעבודה לא השתכנע לגבי הטענות. בפסק הדין שפורסם נכתב כי, "הבקשה לגילוי מסמכים גורפת וכוללנית עבור תקופה של למעלה משש שנים", וכי אין לה הצדקה ממשית. השופט סופר הסביר בהכרעתו כי בית הדין האזורי כבר נתן מענה לצרכיו של המבקש כשהתיר עיון מוגבל בתכתובות התקופה השנויה במחלוקת, וכי אין הצדקה להרחיב מעבר לכך. יתרה מכך, בית הדין דחה גם את הבקשה להיות נוכח בצילום, וציין כי "90% מהמיילים ואפילו יותר היו מיילים של עבודה", ולכן אין פגיעה ממשית בפרטיות המצדיקה את הנוכחות. ההחלטה מדגישה כי, "צילומי המסך של נושאי המיילים נותנים מענה, גם מבחינת היקף הגילוי וגם מבחינת האיזון מול האינטרסים המסחריים והפרטיים של המשיבה וצדדים שלישיים".