בנק אוף אמריקה
צילום: טוויטר

בנק אוף אמריקה עם המניות המעניינות ל-2025 - מה צפוי לאנבידיה?

מאנבידיה שצפויה להמשיך להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית, דרך בלוק שנהנית מעלייה בביטקוין, ועד שברון עם תוכנית השקעות של 15 מיליארד דולר - האנליסטים חושפים את ההזדמנויות הגדולות לדעתם בשוק המניות לשנה הקרובה

אדיר בן עמי |

בנק אוף אמריקה פרסם את רשימת המניות המומלצות שלו לשנת 2025, כשבראשן נמצאת ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP לצד שמות בולטים נוספים כמו בלוק SQUARE ,קיידנס דיזיין סיסטמס CADENCE DESIGN SYSTEMS , שברון CHEVRON CORP ואיסט-ווסט בנקורפ  EAST WEST BANCORP INC .

בלוק

חברת התשלומים בלוק זוכה לתשומת לב מיוחדת מצד האנליסטים של הבנק. האנליסטים ציינו כי "כסיפור של האצה מחודשת ממוקדת ארה"ב, אנו מאמינים שהמניה יכולה להציג ביצועי יתר". למרות ש-41% מהכנסות החברה מגיעות ממסחר בביטקוין, רק 3% מהרווח הגולמי שלה נובע ממטבעות קריפטו. בלוק, שמניותיה עלו בכמעט 16% מתחילת השנה, מסומנת כ"בחירה המובילה בתחום התשלומים ל-2025". האנליסטים מציינים כי החברה צפויה ליהנות מסביבה חזקה יותר בתחום העסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב.

 

איסט-ווסט בנקורפ

איסט-ווסט בנקורפ, הבנק האזורי, מסומן כבחירה מובילה על ידי האנליסטים. "אנו מאמינים שהמניה מציעה את יחס הסיכון-תשואה המושך ביותר למשקיעים המחפשים להיחשף לצמיחה בתיק ההלוואות," הוא כותב. הבנק מצטיין ברמות ההון הגבוהות ביותר בקרב עמיתיו בענף, ומציג שולי רווח יציבים עם "רוחות גב חיוביות באופק".

מניות הבנק עלו ב-33% ב-2024, והוא עדיין נתפס כבעל פוטנציאל צמיחה משמעותי. הבנק מציין את "רמות ההון הגבוהות והרווחיות הטובה בקטגוריה" כגורמים המספקים הגנה במקרה של הפתעות שליליות בכלכלה.

 

קיידנס דיזיין סיסטמס

קיידנס דיזיין סיסטמס, יצרנית מערכות התכנון האלקטרוני, מושכת תשומת לב מיוחדת. החברה השקיעה באופן אגרסיבי בתחום הדיגיטלי, שדרגה את כל הפורטפוליו שלה, וכעת נוכחת בכל 20 חברות השבבים המובילות, לעומת שתיים בלבד בעבר.

מניות קיידנס דיזיין סיסטמס עלו ב-10% ב-2024, לאחר שהחברה זכתה להעלאת מחיר היעד ל-365 דולר למניה, הגבוה ביותר בוול סטריט. האנליסטים רואים בה "אלטרנטיבה אטרקטיבית והגנתית" הנשענת על הוצאות מחקר ופיתוח יציבות והכנסות מנויים צפויות בתחום הבינה המלאכותית.

 

שברון

שברון מסומנת כבחירה מובילה לקראת 2025, שנה שהבנק מגדיר כ"מכרעת" עבור החברה. האנליסטים מצביעים על מספר זרזים פוטנציאליים, הן חיוביים והן שליליים, כולל פעילות במפרץ מקסיקו, פרויקט TCO, עסקת Hess, זיקוק דלקים ביולוגיים ופעילות בוונצואלה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה רואים בשברון הזדמנות ייחודית בזכות האסטרטגיה הדואלית שלה - השקעה בפרויקטי אנרגיה מסורתיים לצד פיתוח פתרונות אנרגיה נקייה. הבנק מציין במיוחד את ההשקעות המשמעותיות של החברה בטכנולוגיות לכידת פחמן והמעבר ההדרגתי לייצור דלקים ביולוגיים, שצפויים להניב תשואות משמעותיות החל מ-2025. בנוסף, תוכנית ההשקעות האגרסיבית של שברון בפרויקטים חדשים, בהיקף של יותר מ-15 מיליארד דולר, צפויה להתחיל להניב תוצאות כבר בתחילת השנה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

אנבידיה 

לגבי אנבידיה, הבנק צופה שנה של שתי מגמות שונות. במחצית הראשונה, השקעות בבינה מלאכותית ופריסת מערכת Blackwell של החברה על ידי לקוחות ענן אמריקאים ישמרו על התנופה בתחום השבבים לבינה מלאכותית. במחצית השנייה של השנה, לעומת זאת, הבנק מעריך שתשומת הלב עשויה לעבור ליצרניות שבבים פחות "צפופות" בתחומי הרכב והתעשייה, על רקע חידוש מלאי והתאוששות בייצור כלי רכב, בהנחה שתהיה התאוששות בכלכלה העולמית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אינטל TSMCאינטל TSMC

האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים

אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטל TSMC

כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי. 

מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.

לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.

בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.

בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".