בנק אוף אמריקה עם המניות המעניינות ל-2025 - מה צפוי לאנבידיה?
מאנבידיה שצפויה להמשיך להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית, דרך בלוק שנהנית מעלייה בביטקוין, ועד שברון עם תוכנית השקעות של 15 מיליארד דולר - האנליסטים חושפים את ההזדמנויות הגדולות לדעתם בשוק המניות לשנה הקרובה
בנק אוף אמריקה פרסם את רשימת המניות המומלצות שלו לשנת 2025, כשבראשן נמצאת ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP לצד שמות בולטים נוספים כמו בלוק SQUARE ,קיידנס דיזיין סיסטמס CADENCE DESIGN SYSTEMS , שברון CHEVRON CORP ואיסט-ווסט בנקורפ EAST WEST BANCORP INC .
בלוק
חברת התשלומים בלוק זוכה לתשומת לב מיוחדת מצד האנליסטים של הבנק. האנליסטים ציינו כי "כסיפור של האצה מחודשת ממוקדת ארה"ב, אנו מאמינים שהמניה יכולה להציג ביצועי יתר". למרות ש-41% מהכנסות החברה מגיעות ממסחר בביטקוין, רק 3% מהרווח הגולמי שלה נובע ממטבעות קריפטו. בלוק, שמניותיה עלו בכמעט 16% מתחילת השנה, מסומנת כ"בחירה המובילה בתחום התשלומים ל-2025". האנליסטים מציינים כי החברה צפויה ליהנות מסביבה חזקה יותר בתחום העסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב.
איסט-ווסט בנקורפ
איסט-ווסט בנקורפ, הבנק האזורי, מסומן כבחירה מובילה על ידי האנליסטים. "אנו מאמינים שהמניה מציעה את יחס הסיכון-תשואה המושך ביותר למשקיעים המחפשים להיחשף לצמיחה בתיק ההלוואות," הוא כותב. הבנק מצטיין ברמות ההון הגבוהות ביותר בקרב עמיתיו בענף, ומציג שולי רווח יציבים עם "רוחות גב חיוביות באופק".
מניות הבנק עלו ב-33% ב-2024, והוא עדיין נתפס כבעל פוטנציאל צמיחה משמעותי. הבנק מציין את "רמות ההון הגבוהות והרווחיות הטובה בקטגוריה" כגורמים המספקים הגנה במקרה של הפתעות שליליות בכלכלה.
קיידנס דיזיין סיסטמס
קיידנס דיזיין סיסטמס, יצרנית מערכות התכנון האלקטרוני, מושכת תשומת לב מיוחדת. החברה השקיעה באופן אגרסיבי בתחום הדיגיטלי, שדרגה את כל הפורטפוליו שלה, וכעת נוכחת בכל 20 חברות השבבים המובילות, לעומת שתיים בלבד בעבר.- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות קיידנס דיזיין סיסטמס עלו ב-10% ב-2024, לאחר שהחברה זכתה להעלאת מחיר היעד ל-365 דולר למניה, הגבוה ביותר בוול סטריט. האנליסטים רואים בה "אלטרנטיבה אטרקטיבית והגנתית" הנשענת על הוצאות מחקר ופיתוח יציבות והכנסות מנויים צפויות בתחום הבינה המלאכותית.
שברון
שברון מסומנת כבחירה מובילה לקראת 2025, שנה שהבנק מגדיר כ"מכרעת" עבור החברה. האנליסטים מצביעים על מספר זרזים פוטנציאליים, הן חיוביים והן שליליים, כולל פעילות במפרץ מקסיקו, פרויקט TCO, עסקת Hess, זיקוק דלקים ביולוגיים ופעילות בוונצואלה.
האנליסטים של בנק אוף אמריקה רואים בשברון הזדמנות ייחודית בזכות האסטרטגיה הדואלית שלה - השקעה בפרויקטי אנרגיה מסורתיים לצד פיתוח פתרונות אנרגיה נקייה. הבנק מציין במיוחד את ההשקעות המשמעותיות של החברה בטכנולוגיות לכידת פחמן והמעבר ההדרגתי לייצור דלקים ביולוגיים, שצפויים להניב תשואות משמעותיות החל מ-2025. בנוסף, תוכנית ההשקעות האגרסיבית של שברון בפרויקטים חדשים, בהיקף של יותר מ-15 מיליארד דולר, צפויה להתחיל להניב תוצאות כבר בתחילת השנה.
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אנבידיה
לגבי אנבידיה, הבנק צופה שנה של שתי מגמות שונות. במחצית הראשונה, השקעות בבינה מלאכותית ופריסת מערכת Blackwell של החברה על ידי לקוחות ענן אמריקאים ישמרו על התנופה בתחום השבבים לבינה מלאכותית. במחצית השנייה של השנה, לעומת זאת, הבנק מעריך שתשומת הלב עשויה לעבור ליצרניות שבבים פחות "צפופות" בתחומי הרכב והתעשייה, על רקע חידוש מלאי והתאוששות בייצור כלי רכב, בהנחה שתהיה התאוששות בכלכלה העולמית.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)