מטא הפתיעה לטובה, אך המשקיעים לא מתרשמים - יורדת ב-3% באפטר
ענקית הרשתות החברתיות, מטא META PLATFORMS , דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי ורשמה רווח למניה של 6.03 דולר על הכנסות של 40.58 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 5.25 דולר על הכנסות של 40.28 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הגיע ל-17.35 מיליארד דולר, צמיחה של 26%, עם שיפור במרווח התפעולי שעלה ל-43%.
"היה לנו רבעון מצוין שהונע על ידי התקדמות בתחום הבינה המלאכותית בכל האפליקציות והעסקים שלנו", אמר מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא. "יש לנו תנופה חזקה עם מטא AI, אימוץ מודל Llama, ומשקפיים מבוססות בינה מלאכותית."
מבחינה תפעולית, מספר המשתמשים היומי הממוצע בכלל אפליקציות החברה הגיע ל-3.29 מיליארד בספטמבר 2024, עלייה של 5% לעומת השנה שעברה. כמות החשיפות לפרסומות גדלה ב-7%, והמחיר הממוצע לפרסומת עלה ב-11%.
החברה השקיעה 9.20 מיליארד דולר בהוצאות הוניות, כולל תשלומי קרן על חכירות מימוניות. במסגרת תוכנית החזר ההון, החברה רכשה מניות בשווי 8.86 מיליארד דולר ושילמה דיבידנדים בסך 1.26 מיליארד דולר. נכון לסוף ספטמבר 2024, לחברה היו מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים בשווי 70.90 מיליארד דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 15.52 מיליארד דולר. החוב לטווח ארוך עמד על 28.82 מיליארד דולר, ומצבת העובדים גדלה ב-9% ל-72,404 עובדים.
- מטא משנה כיוון: נערכת לקיצוץ של עד 30% בתקציב המטא־וורס
- בית המשפט קבע - מטא איננה מונופול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי התחזית, החברה צופה הכנסות של 45-48 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2024. סך ההוצאות השנתיות צפויות להסתכם ב-96-98 מיליארד דולר, עדכון מהתחזית הקודמת של 96-99 מיליארד. בתחום Reality Labs, צפויים הפסדים תפעוליים גבוהים יותר בהשוואה לשנה שעברה בשל המשך פיתוח מוצרים והשקעות בהרחבת המערכת האקולוגית.
ההוצאות ההוניות לשנת 2024 צפויות להגיע ל-38-40 מיליארד דולר, עם צפי לגידול משמעותי ב-2025. שיעור המס ברבעון הרביעי צפוי להיות בטווח הנמוך של העשרות. החברה ממשיכה לעקוב אחר הסביבה הרגולטורית הדינמית, כולל האתגרים המשפטיים והרגולטוריים הגוברים באיחוד האירופי ובארצות הברית, שעלולים להשפיע משמעותית על העסקים והתוצאות הכספיות.
- 1.דנדי 31/10/2024 07:23הגב לתגובה זואחרי עליה של 95 אחוז בתוך שנה הגיע זמן מימוש... המכפיל 30...
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
