מטא הפתיעה לטובה, אך המשקיעים לא מתרשמים - יורדת ב-3% באפטר
ענקית הרשתות החברתיות, מטא META PLATFORMS , דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי ורשמה רווח למניה של 6.03 דולר על הכנסות של 40.58 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 5.25 דולר על הכנסות של 40.28 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הגיע ל-17.35 מיליארד דולר, צמיחה של 26%, עם שיפור במרווח התפעולי שעלה ל-43%.
"היה לנו רבעון מצוין שהונע על ידי התקדמות בתחום הבינה המלאכותית בכל האפליקציות והעסקים שלנו", אמר מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא. "יש לנו תנופה חזקה עם מטא AI, אימוץ מודל Llama, ומשקפיים מבוססות בינה מלאכותית."
מבחינה תפעולית, מספר המשתמשים היומי הממוצע בכלל אפליקציות החברה הגיע ל-3.29 מיליארד בספטמבר 2024, עלייה של 5% לעומת השנה שעברה. כמות החשיפות לפרסומות גדלה ב-7%, והמחיר הממוצע לפרסומת עלה ב-11%.
החברה השקיעה 9.20 מיליארד דולר בהוצאות הוניות, כולל תשלומי קרן על חכירות מימוניות. במסגרת תוכנית החזר ההון, החברה רכשה מניות בשווי 8.86 מיליארד דולר ושילמה דיבידנדים בסך 1.26 מיליארד דולר. נכון לסוף ספטמבר 2024, לחברה היו מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים בשווי 70.90 מיליארד דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 15.52 מיליארד דולר. החוב לטווח ארוך עמד על 28.82 מיליארד דולר, ומצבת העובדים גדלה ב-9% ל-72,404 עובדים.
- מטא משנה כיוון: נערכת לקיצוץ של עד 30% בתקציב המטא־וורס
- בית המשפט קבע - מטא איננה מונופול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי התחזית, החברה צופה הכנסות של 45-48 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2024. סך ההוצאות השנתיות צפויות להסתכם ב-96-98 מיליארד דולר, עדכון מהתחזית הקודמת של 96-99 מיליארד. בתחום Reality Labs, צפויים הפסדים תפעוליים גבוהים יותר בהשוואה לשנה שעברה בשל המשך פיתוח מוצרים והשקעות בהרחבת המערכת האקולוגית.
ההוצאות ההוניות לשנת 2024 צפויות להגיע ל-38-40 מיליארד דולר, עם צפי לגידול משמעותי ב-2025. שיעור המס ברבעון הרביעי צפוי להיות בטווח הנמוך של העשרות. החברה ממשיכה לעקוב אחר הסביבה הרגולטורית הדינמית, כולל האתגרים המשפטיים והרגולטוריים הגוברים באיחוד האירופי ובארצות הברית, שעלולים להשפיע משמעותית על העסקים והתוצאות הכספיות.
- 1.דנדי 31/10/2024 07:23הגב לתגובה זואחרי עליה של 95 אחוז בתוך שנה הגיע זמן מימוש... המכפיל 30...
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות
לנהוג בעצמן
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07% . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף.
הגירסה המרוככת של הרגולטור
במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר.
טסלה: "אף לקוח לא הוטעה"
טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.
לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה.
- מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
- למה טסלה קופצת היום ב-4%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק
העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.
