סייברטראק
צילום: אתר טסלה

הסייברטראק של טסלה עולה 50% יותר מההערכות הראשוניות

גרסת הטנדר בעלת הביצועים הגבוהים ביותר, או בכינויה ה-"Cyberbeast' תהיה זמינה בשנה הבאה וכך גם גרסת ה-All-wheel ומחירן יתחיל ב-80,000 דולר. גרסת ההנעה האחורית הזולה ביותר מתחילה מ-61,000 דולר ותהיה זמינה ב-2025
אדיר בן עמי | (5)
הטנדר החשמלי של טסלה TESLA INC לו רבים חיכו אחרי מספר עיכובים, יעלה החל מ-60,990 דולר, יותר מ-50% מהמחיר שאמר מנכ"ל החברה אילון מאסק ב-2019. לפי הערכות בוול-סטריט המחיר החדש ימשוך בעיקר קונים אמידים נבחרים.  הטנדר, העשוי פלדת אל חלד מבריקה, נוצר בחלקו בהשראת מכונית שהופכת לצוללת שהופיעה בסרט של ג'יימס בונד מ-1977 - "המרגל שאהב אותי", זאת לפי מאסק. החומר ממנו נבנה הרכב בנוסף לעיצוב העתידני והלא שיגרתי שלו הוסיפו מורכבות לייצורו ולעלויות ומאיימים להרחיק את רוכשי הטנדרים המסורתיים שמתמקדים יותר בתועלת.  מאסק מצידו, שתימחר את הגרסאות השונות של הטנדר החשמלי בין 60,990 דולר ל-99,990 דולר אמר אמש (חמישי) כי "הסייברטראק יותר שימושית ממשאית ויותר מהירה ממכונית ספורט". מנכ"ל טסלה הגיע לבמה כשהוא נוהג ברכב החדשני לקול מחיאות הכפיים של הקהל ולאחר מכן מסר עשרה כלי רכב ללקוחות באירוע של טסלה באוסטין, טקסס. "סוף סוף העתיד ייראה כמו העתיד", אמר מאסק על עיצוב הטנדר והציג סרטון של הסייברטראק גוררת פורשה 911 תוך כדי שהיא מנצחת במרוץ 911 אחרת.    

דגמי הסייברטראק

מניות טסלה ירדו ב-2% במסחר המאוחר לאחר עלייה של 1.6% למחיר של 240.08 דולר. מאסק נמנע מלדבר באירוע על מחירי הרכב, אך המחירים עודכנו באתר של טסלה. גרסת הטנדר בעלת הביצועים הגבוהים ביותר, או בכינויה ה-"Cyberbeast' תהיה זמינה בשנה הבאה וכך גם גרסת ה-All-wheel ומחירן יתחיל ב-80,000 דולר. גרסת ההנעה האחורית הזולה ביותר מתחילה מ-61,000 דולר ותהיה זמינה ב-2025.  "זה הולך למשוך קהל לקוחות עשיר שיוכל להרשות לעצמו את המחיר ורוצה משהו מיוחד ומשונה", אמרה ג'סיקה קאלדוול, מחברת מחקר הרכב אדמונדס. "פשוט לא קיים פלח גדול באוכלוסייה שיכול להרשות לעצמו לרכוש את הרכב הזה, במיוחד במקום בו נמצאת הריבית." ב-2019 העריך מאסק שהסייברטראק תעלה כ-40,000 דולר, רכב משך יותר ממיליון הזמנות ששילמו דמי הזמנה מוקדמת בסך 100 דולר. המנכ"ל לא עידכן את המחיר המשוער עד ליום שני האחרון, זאת למרות העלייה בעלויות חומרי הגלם לרכבים חשמליים. כעת, דמי ההזמנה המוקדמת עלו גם הם ל-250 דולר.   

שוק הטנדרים החשמליים

סייברטראק, שהתחיל להימסר באיחור של שנתיים, נכנס לשוק טנדרים לוהט בניסיון להתחרות עם ה-ה-F150 Lightning של פורד FORD MOTOR , R1T של ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE וה-Hummer EV של ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS . הטנדר של ריביאן נמכר בגרסתו הבסיסית במחיר של 73,000 דולר, בעוד ה-F-150 Lightning מתחיל ב-50,000 דולר. הטנדר של ג'נרל מוטורס עולה יותר מ-96,000 דולר. הסייברטראק הוא הדגם הראשון של טסלה מזה כמעט ארבע שנים והצלחתו קריטית למוניטין החברה כיצרנית רכבים חדשניים.  טסלה נאבקת בתקופה האחרונה בריכוך בביקוש לרכבים חשמליים ובתחרות גוברת והטנדר החשמלי החדשני משמש כמפתח ליצירת מכירות, אם כי לא בהיקף של דגמי ה-3 וה-Y. מאסק צינן את התלהבות המשקיעים בחודש שעבר, כשציין בעיות בהגדלת הייצור והזהיר כי ייקח בין שנה ל-18 חודשים עד שהסייברטראק יהפוך לתורם משמעותי בתזרים המזומנים.  לקראת ההשקה, מאסק משך אליו את תשומת הלב  בראיון גס לניו יורק טיימס בו קילל את המפרסמים שעזבו את הרשת החברתית שבבעלותו -X, בגלל הערות מצידו שנתפסו כאנטישמיות. בקריצה לראיון, אמר מאסק באירוע המסירות "זהו טנדר שימושי להפליא. זה לא רק מופע ראוותני כמוני". 

תוצאות החברה לרבעון השלישי

ענקית הרכבים החשמליים דיווחה ברבעון השלישי על רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים. היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רוני 02/12/2023 16:06
    הגב לתגובה זו
    והם בוכים על 60 אלף דולר.
  • 3.
    לרון 02/12/2023 10:10
    הגב לתגובה זו
    מי יקנה?
  • 2.
    למבינים - טויוטה, ניסן ואיסוזו. (ל"ת)
    חיים 02/12/2023 02:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שחף 01/12/2023 19:06
    הגב לתגובה זו
    מי שירצה באמת רכב עבודה יקנה דודג'ראם או פורד f-250 שמתישהו ב 2025 יגיעו מחושמלים.
  • המגיב 02/12/2023 02:37
    הגב לתגובה זו
    עד שפס הייצור משתכלל, מתייעל, ומאפשר להוריד עלויות וכן מחירים נמוכים יותר ונגישים יותר. כך בכל תעשייה. זוכר מה היה מחיר של מחשב שולחני !!בסיסי!! באמצע שנות ה 90 ? (יותר מ 1500 דולאר), ותוך שנה עד שנתיים כבר היה לו קשה לסחוב את התוכנות החדשות. היום בפחות מ 2000 שקל (כ 500 דולאר) אתה יכול לקנות מחשב !!נייד!! שתוכל להשתמש בו ב 5 השנים הבאות (ואפילו יותר, אם לא תתעלל בו פיסית).
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

סקוט בסנט; קרדיט: יוטיובסקוט בסנט; קרדיט: יוטיוב

שר האוצר האמריקאי: ארה"ב וסין הגיעו למסגרת הסכם סחר - הפרטים יידונו בפסגה בין טראמפ לשי

שר האוצר סקוט בסנט הודיע על פריצת דרך בשיחות הסחר עם סין. במקביל טראמפ במלזיה חתם על הסכם על מינרלים קריטיים

תמיר חכמוף |

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך את ביקורו באסיה כשבהמשך הוא ייפגש עם נשיא סין. עוד קודם למפגש מתקיימות שיחות "ריכוך" כדי להגיע למסגרת על הסכמי סחר ונראה שהשיחות מצליחות. שר האוצר סקוט בסנט הודיע כי הושגה מסגרת הבנות בסוגיות הסחר בין ארה"ב לסין. לדבריו, מדובר בהתקדמות מהותית שתוצג לדיון בין טראמפ לנשיא הסיני שי ג'ינפינג, במסגרת הפגישה הצפויה בקרוב.

לפי בסנט, הצדדים גם קיימו שיחות מעמיקות על ייבוא חקלאי, מה שמצביע על כוונה לכלול רכיבי מדיניות מזון במסגרת ההסכמות. בשלב זה לא פורסמו פרטים על ההיקף או היישום המלא של ההבנות, אך גורמים בבית הלבן הדגישו כי מדובר בהישג של ממש לקראת הסכם מלא. בסנט אמר לעיתונאים "הגענו למסגרת מאוד מוצלחת עבור הפגישה בין שני המנהיגים. התקיימו גם דיונים משמעותיים במיוחד בנוגע לרכישות חקלאיות - תחום חשוב לשני הצדדים".




מדובר כמובן בחדשות טובות לשווקים. העימות בין ארה"ב וסין היה הקשה ביותר מבין כל עימותי הסחר. מלחמת הסחר החלה באפריל כשטראמפ מימש את איומו והטיל מכסים על כל מדינות העולם בטענה שהכלכלה האמריקאית נפגעת מכך שהיא מאפשרת לכל העולם להכניס אליה מוצרים ללא מכס, בעוד שזה לא פועל בכיוון ההפוך. מעבר לכך, טראמפ הדגיש בעיקר את הפגיעה ביצרניות המקומיות, והסביר כי המכסים יעזרו לתעשייה מקומית במקביל ללחץ גדול על מדינות ותעשיות גדולות להעביר ייצור לארה"ב. מאז היו הרבה טלטלות, אבל במבחן התוצאה, טראמפ השיג מכסים מינימליים עולמיים של 15%, יש מקומות שזה כמובן יותר, על פי בדיקה של הבית הלבן מדובר בשיעור מכס ממוצע של קרוב ל-20%. 

במקביל, חברות תרופות ושבבים חתמו על הסכמים גדולים להעברה והאצה של פעילות ייצור בארה"ב. וזה עוד לא נגמר, התהליך של הטלת המכסים והגדלת הפעילות היצרנית בארה"ב נמשך, כך שנראה שבינתיים מדובר על הישג מבחינת הממשל האמריקאי שרצה להגדיל את הקופה ולהקטין את הגירעון המסחר השוטף.