אלי לילי מקבלת אישור FDA לתרופה להשמנת יתר
מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר היום (רביעי) את הטיפול להשמנת יתר של אלי לילי ELI LILLY & COMPANY ובכך פינה את הדרך לאחת התרופות שצפויה להיות אחת הנמכרות ביותר בהיסטוריה.
תרופתה של לילי תשווק כטיפול בהשמנת יתר בשם Zepbound ונמכרת כבר כטיפול בסוכרת בשם Mounjaro. הטיפול החדש יתחרה ישירות עם התרופה של נובו נורדיסק שנקראת Wegovy. ה-FDA ציין כי חולים ללא סוכרת שנטלו את Zepbound במשך 72 שבועות, איבדו כ-18% ממשקל גופם. המנהל אישר את התרופה למבוגרים הסובלים מהשמנת יתר, או הסובלים מעודף משקל ומפחות מצב אחד הקשור למשקל, כגון לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה.
ההכנסות הצפויות
התרופה החדשה צפויה להכניס ללילי כ-60 מיליארד דולר, עם 37 מיליארד דולר שמגיעים מטיפולי השמנת יתר, לפי אנליסט סיטי - אנדרו באום. "בטווח הקרוב אנחנו מסתמכים על הגדלת הקיבולת של Mounjaro וקבלת האישורים לטיפול בהשמנת יתר, על מנת שימשך המומנטום במנית החברה", כתב באום. האנליסט העלה את מחיר היעד שלו ל-675 דולר מ-525 דולר, תוך שהוא שומר על המלצת הקניה שלו למניה.
התרופה Monjaro של אלי לילי, מתחרה ישירות ב-Ozempic של נובו נורדיסק שגם היא נועדה בעיקר לטיפול בסוכרת. התרופות נמצאות בקבוצת תרופות להורדה במשקל שנקראות אינקרטינים והוכחו כמדכאות תיאבון ועל ידי כך מפחיתות את צריכת המזון. לילי עובדת על עוד שתי תרופות שיצטרפו לקבוצה - רטטרוטיד ואורפורגליפרון.
- נובו נורדיסק מורידה מחיר בוויגובי וסוגרת את ההשקעה ב־Convatec
- אנבידיה מפתחת מחשב על מבוסס AI עם חברת התרופות אלי לילי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באום ציין כי הוא מעריך שהכנסותיה של לילי מקבוצת האינקרטינים יגידו ל-71 מיליארד דולר ב-2035 וציין כי קשה לצפות את היתרונות לטווח הארוך של התרופות הללו, בהתחשב בכך שהשמנת יתר משפיעה על כ-42% מאוכלוסיית ארה"ב. בג'יי פי מורגן דווקא לא היו אופטימיים כמו באום ומעריכים שב-2030 הכנסותיה של לילי מהקבוצה יעמדו על 50 מיליארד דולר, לעומת כ-8 מיליארד דולר בשנה שעברה, מה שאומר שלילי ונובו נורדיסק יחזיקו כל אחת ב-50% משוק התרופות לירידה במשקל.
השפעת התרופות על ענף המזון
מספר חברות כבר השמיעו אזהרות בעקבות הביקוש הגואה לתרופות ההרזיה. וולמארט WALMART אמרה בתחילת החודש כי היא רואה נסיגה קלה בצריכת מוצרי מזון בקרב לקוחות הנוטלים את התרופה החדשה. ב-Conagra Brands אמרו שהם שוקלים להתאים את גודל המנות והמרכיבים בניסיון למשוך את הלקוחות מחדש. בעוד האנליסטים טוענים כי התרופות הללו עלולות להוביל את הצרכנים לנשנש פחות ולהזמין פחות קינוחים, הם גם מציינים כי עדיין מוקדם לכמת את ההשפעה של התרופות הללו על מכירות המסעדות.
- 2.חבל שנותנים לאנשים בלי משמעת אפשרות לא לקחת אחריות. (ל"ת)גדשכ 09/11/2023 13:10הגב לתגובה זו
- 1.דורית 09/11/2023 04:39הגב לתגובה זותאכלס מתי תגיע לארץ???

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -1.52% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
מסמכים שנחשפו מגלים פריסה של מאות מתקנים בבעלות ובשכירות, בזמן שאמזון מתכננת להשקיע עוד 50 מיליארד דולר בהרחבת יכולות הענן
לפי מסמכים שנחשפו, אמזון Amazon.com Inc. 2.63% לא מסתפקת במתחמי הענק המוכרים שלה, אלא מפעילה תשתית כמעט בלתי נתפסת של יותר מ־900 מתקנים הפרוסים בלמעלה מ־50 מדינות.
לצד מאות האתרים האלה, AWS מפעילה גם יותר מ־220 נקודות Edge - תחנות גישה קטנות שמפחיתות זמני תגובה ומקרבות את הרשת ללקוחות. עבור חברות ענן, החיבור המהיר חשוב כמעט כמו כוח המחשוב, ואמזון משקיעה בנקודות האלה בקצב שמבהיר עד כמה השוק הפך תחרותי. בחברה מגדירים את זה כ"שילוב של בעלות וגמישות". אמזון רוצה שליטה מלאה במרכזי הנתונים הגדולים, אבל לא מוכנה לוותר על האפשרות להתרחב במהירות למקומות שלא מצדיקים בנייה מסיבית. זה מודל שמאפשר לה להיכנס למדינות חדשות בתוך שבועות ולא שנים.
היקף הרשת נחשף גם דרך התקלה לאחרונה, כאשר שירות בסיס נתונים מרכזי קרס למשך שעות וקטע את הגישה לאתרים רבים בעולם. המשבר הציף את התלות העצומה בשירותים של AWS ואת העובדה שהם נשענים על שילוב מורכב של תשתיות בבעלותה ותשתיות שכורות.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנוע הרווחים העיקרי
עיקר ההכנסות של אמזון מגיע עדיין מהקמעונאות, אבל AWS היא מנוע הרווחים העיקרי: 33 מיליארד דולר הכנסות ברבעון ו־11.4 מיליארד דולר רווח תפעולי. וזו בדיוק הסיבה שהמספרים החדשים על רשת הנתונים שלה מעניינים את המשקיעים. עד היום, ניסו לאמוד את היקף התשתית לפי הערכות חיצוניות עם 300 מתקנים למיקרוסופט, פחות מזה לגוגל. עכשיו מתברר שאמזון פועלת בקנה מידה אחר לחלוטין.
