אדידס
צילום: אתר canva.com
דוחות

אדידס מעלה תחזיות - קולקציית Yeezy תרמה למכירות

מגזר ההנעלה של החברה ראה צמיחה של 1% בלבד לעומת השנה הקודמת, בעוד מגזר ההלבשה ירד ב-3%. המכירות הסיטונאיות בנטרול מט"ח ירדו ב-10%, למרות שהוצגה צמיחה דו ספרתית בסין ובאמריקה הלטינית
אדיר בן עמי |

חברת בגדי הספורט וההנעלה אדידס ADIDAS AG דיווחה על תוצאותיה לרבעון ורשמה רווח תפעולי של 176 מיליון אירו, יותר מכפול מצפי האנליסטים שעמד על 65.4 מיליון אירו. המכירות עמדו על 5.34 מיליארד אירו, בעוד הצפי היה ל-5.27 מיליארד אירו. המכירות מסדרת הנעליים Yeezy שנוצרה בשיתוף פעולה עם קנייה ווסט (או בשמו החדש יה) הגדילו את השורה העליונה בכמעט 400 מיליון אירו ואת השורה התחתונה ב-150 מיליון אירו.

אדידס  ניתקה את הקשרים עם ווסט לאחר שהאחרון פירסם סדרה של פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות. במאי האחרון הודיעה החברה כי היא תחל למכור את מה שנשאר מהשותפות עם הזמר. "המכירות של החלק הראשון של הקולקציה עזרו כמובן לשורה העליונה והתחתונה שלנו הרבעון", אמר מנכ"ל אדידס ביורן גולדן. 

הביקוש לקולקציית Yeezy היה כל כך גדול שהחברה עדכנה את התחזית לשנה כולה. אדידס צופה כעת כי המכירות ירדו בשיעור חד ספרתי בטווח האמצעי, כשלפני כן החברה צפתה ירידה בשיעור חד ספרתי בטווח הגבוה. ההפסד התפעולי צפוי לעמוד על 450 מיליון אירו, כשלפני כן היא צפתה הפסד של 700 מיליון אירו. אתמול החברה פירסמה למכירה  אונליין את החלק השני של הקולקציה מה שצפוי לשפר את תוצאות החברה, אך לפי אדידס זה לא משתקף בתחזית הנוכחית לשנה. 

החברה ספגה ביקורת על כך שהיא מוכרת את הקולקציה משיתוף הפעולה עם ווסט ולא משמידה אותה, בתגובה אדידס אמרה כי מכירה של הקולקציה מאפשרת תרומות משמעותיות לארגונים הנלחמים באנטישמיות וכמובן ציינה שזה תורם לה לתזרים ולחוזק הפיננסי הכללי. 

אם נסתכל על הדוחות ללא Yeezy, אדידס פירסמה דוחות די מעורבים. מגזר ההנעלה של החברה ראה צמיחה של 1% בלבד לעומת השנה הקודמת, בעוד מגזר ההלבשה ירד ב-3%. המכירות הסיטונאיות בנטרול מט"ח ירדו ב-10%, למרות שהוצגה צמיחה דו ספרתית בסין ובאמריקה הלטינית. הרווח הגולמי השתפר ועלה ב-0.6% ל-50.9%, בעקבות העלאת מחירים. רמות המלאי שהיוו אתגר עבור אדידס ברבעונים האחרונים הציגו שיפור. החברה אמרה כי המלאי גדל ב-6% בהשוואה לשנה הקודמת. 

בשוק הישראלי - לפני כמה ימים אלקטרה צריכה הודיעה כי חתמה על הסכם זכיינות מורחב עם אדידס, בהמשך למזכר ההבנות מחודש מאי האחרון. במסגרת ההסכם המורחב אדידס תעביר 28 סניפים שלה (מתוכם 4 חנויות עודפים וחנות הנמצאת בהקמה) להפעלת אלקטרה מוצרי צריכה כזכיינית החל מחודש אוקטובר 2023. לאחר ההעברה, כאמור, תפעיל אלקטרה מוצרי צריכה 46 סניפים של רשת חנויות הספורט אדידס בישראל, לעומת 18 חנויות שהפעילה עד כה, לאחר שרכשה את הזכויות לגביהן בתחילת השנה.

במסגרת ההסכם, אלקטרה מוצרי צריכה תרכוש את הזכויות בגין החנויות האמורות, וכן תרכוש את הזכויות וההתחייבויות בקשר להסכמי השכירות של חנויות אדידס העוברות להפעלתה. התשלום ייפרס על פני השנים 2023-2025, ואליו יתווסף סכום המלאי של החנויות, כפי שיהיה במועד ההשלמה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social