מניית טסלה הכפילה את עצמה והחברה מתכוננת ליום המשקיעים - מה מתוכנן בו?
ענקית הרכב החשמלי טסלה TESLA INC רשמה בחודש האחרון הישג מדהים כאשר המניה שלה כמעט הכפילה את עצמה מתחילת השנה. ניתן לייחס זאת בעיקר לכך שהמנכ"ל אילון מאסק השכיל להבין כי הפזילות של לעסקים אחרים מרתיעות את המשקיעים, מה שאילץ אותו לפרוש מניהול הרשת החברתית טוויטר. במקביל, החברה מתכוננת ליום המשקיעים שלה שייערך ב-1 במרץ והמנכ"ל מאסק אומר שיחשוף באירוע את החלק השלישי של תכנית ההאב שלו עבור החברה.
במהלך יום המשקיעים החברה תחשוף, בין היתר, את תוכניות ההתרחבות ארוכות הטווח שלה, פרטי הקצאת ההון, ופלטפורמת הרכב הקרובה שלה "דור 3". מאסק דיבר בעבר על תוכנית האב 3 שלו ואמר שהיא תעסוק בדברים כמו "הגדלת הייצור באופן משמעותי, דבר שדרוש כדי להרחיק את האנושות מדלקים מאובנים ובינה מלאכותית". מדובר בהמשך לתוכניות אב קודמות של מאסק, עם דרגות שונות של תוצאות. נזכיר כי "תכנית האב, חלק Deux" הקודמת שלו כללה פיתוח טכנולוגיית תאים סולאריים וסוללות, הרחבת קו מוצרי ה-EV, ויישום נהיגה עצמית. למרות שלא כל התחזיות שלו התממשו עד כה, נראה שהחברה בדרך - אם כי ככל הנראה שנים מאחורי לוחות הזמנים השאפתניים של מאסק.
מה המשקיעים של טסלה עשויים לשמוע?
ראשית, כמובן, נפח הייצור של רכבי ה-EV, וסיום פלטפורמת הרכב שלה. הייצור הקרוב של ה-Cybertruck בהמשך השנה אמור לתת מענה לשוק הזה, אך נותר לראות האם העיצוב של המשאית יוביל למכירות חזקות. שוק הטנדרים של ה-EV, לפחות בארה"ב, נראה חזק ודלא עומד בביקושים.
פלטפורמת דור 3 תהיה המפתח להרחבת נפח המכוניות של טסלה, ושל רכבי ה-EV ברחבי העולם. רכב חשמלי שעולה בסביבות 25-30 אלף דולר יפתח מגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים המחפשים אלטרנטיבה זולה ל-EV. מאסק אמר שתוכניותיו הן שטסלה תייצר 20 מיליון מכוניות בשנה עד 2030, כך שפלטפורמה חדשה זולה יותר תהיה המפתח להשגת יעד זה. באשר לעתיד אנרגיה בר-קיימא לחלוטין, מאסק יצטרך לפרט כיצד החברה תאסוף את החומרים הדרושים לבניית כל המכוניות שלה.
- האם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
- X של מאסק מראה סימני התאוששות - ההכנסות עולות, אבל הדרך לאיזון עוד ארוכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית טסלה נסקה ב-86% מתחילת השנה למחיר של 201.3 דולר המבטא שווי שוק של 636.9 מיליון דולר. חברה נסחרת תחת מכפיל רווח עתידי (2023) של 51.
- 4.שחמט 09/02/2023 22:10הגב לתגובה זובישראל זה יעלה בטח 120 אלף שקל. בקיצור טסלה תקבור את שוק הרכב.
- 3.אפה כל החכמים שאמורים להודיע יש תיחתית תאספו ? (ל"ת)יותם 09/02/2023 17:59הגב לתגובה זו
- 2.מכונית ללא מתחרים 09/02/2023 17:16הגב לתגובה זומכונית ללא מתחרים
- 1.מריה 09/02/2023 16:45הגב לתגובה זוהרבה יחסי ציבור וטרנדיות. בסוף תיפול למכפיל סביר.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
משקיעים AIלקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל
גבוה וינדנד את הסנטימנט
שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.
המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.
הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה
יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.
פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.
