סולאראדג' משיקה תוכנית סוללות ביתיות במסגרת היוזמה החדשה של רשת החשמל בבריטניה
בעלי סוללות ביתיות מתוצרת סולאראדג' בבריטניה יכולים כעת להשתתף בתוכנית ייחודית שנועדה לסיוע בייצוב רשת החשמל המקומית, תוך שהם מרוויחים כסף עבור השימוש באנרגיה שבסוללה בזמנים של ביקושים גבוהים
חברת סולאראדג', העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית, משיקה תוכנית המאפשרת לבעלי סוללות ביתיות בבריטניה להשתתף ב"תחנת כוח וירטואלית", במסגרת תוכנית של מינהל רשת החשמל הלאומית במדינה. ההשתתפות בתוכנית, הנקראית "שירות גמישות הביקוש" (Demand Flexibility Service), זמינה לאלפי בעלי סוללות מתוצרת סולאראדג' ברחבי בריטניה, שכעת יכולים לזכות בתמריצים כספיים משמעותיים עבור שימוש באנרגיה האגורה בסוללה הביתית שברשותם, במהלך זמני עומס קיצוני בצריכת חשמל.
במסגרת התוכנית של מינהל רשת החשמל בבריטניה, ספקי החשמל המקומיים מבקשים מהלקוחות המשתתפים להפחית את צריכת החשמל שלהם באופן ייזום בזמני "צריכת שיא" צפויים ומתוכננים מראש, וזאת על מנת לסייע לייצב את רשת החשמל. החל מהיום, בעלי סוללות ביתיות מתוצרת סולאראדג' בבריטניה, יוכלו להנות מתמריץ עבור הפחתה אוטמטית בצריכת החשמל שלהם מהרשת בזמנים אלו, הודות לאנרגיה האגורה בסוללה הביתית שלהם. בנוסף, חלק מהלקוחות יוכלו להנות גם מייצוא חשמל עודף בחזרה לרשת החשמל ובתמריצים גבוהים אף יותר.
מאיר אדסט, סמנכ"ל מוצר ואחד ממייסדי סולאראדג': "זוהי דוגמה מצוינת להשפעה המהותית של אגירת אנרגיה בסוללות בייצוב רשת החשמל, והדרך שבה בעלי בתים פרטיים יכולים לקחת חלק. סולאראדג' מחויבת לשפר את הדרכים שבהן אנרגיה מיוצרת, מאוחסנת ונצרכת ואנו מאמינים שהקידמה בטכנולוגיות סולאריות בשילוב אגירה בסוללות הן המפתח ליצירת הערך המוסף לרשת החשמל. הטכנולוגיה החדשנית שלנו הופכת את ההשתתפות בתוכניות מסוג הזה לפשוטה, חכמה, אינטואיטיבית ורווחית יותר עבור בעלי מערכות".
- 5.בהצלחה לסואראדג' , חברה מובילה בתחומה (ל"ת)אחלה מניה 08/02/2023 14:12הגב לתגובה זו
- 4.דוד 07/02/2023 15:09הגב לתגובה זואיפה ישראל ואיפה הם
- 3.מרק 07/02/2023 14:10הגב לתגובה זוהממשלה עסוקה מדי בעצמה.
- 2.בארץ זה לא חוקי לאגור חשמל!!! (ל"ת)אמנון 07/02/2023 13:00הגב לתגובה זו
- 1.ישעיהו 07/02/2023 10:42הגב לתגובה זוככל שטכנולוגית הסוללות תתקדם (מחיר ונפח) למוצר תהיה דרישה גוברת ויהפוך למוצר המוני. אם יתנהלו בחוכמה לסולאראדג' ההצלחה מובטחת
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.54% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%
דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני
מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.66% מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.
מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.
ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות
הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.
אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.
- עשו אקזיט וניסו להימנע מתשלום מס - וזה עבד
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.
