אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

אילון מאסק קנה את טוויטר - והמשקיעים של טסלה מרימים ידיים

המשקיעים של טסלה רואים את הבעלים מתעסק ללא הרף ה"צעצוע" החדש שרכש בדמות הרשת החברתית טוויטר ומודאגים שיצרנית הרכב כבר לא תהיה בראש מעייניו; מאסק חיוני למותג של טסלה - ויחסי הציבור הגרועים שלו הם יחסי הציבור הגרועים של טסלה
דור עצמון | (5)

מניית ענקית הרכב החשמלי טסלה TESLA INC יורדת היום ביותר מ-4% אל מתחת ל-200 דולר ומאבדת בסה"כ למעלה מ-50% מאז השיא שרשמה בנובמבר 2021. ביחד עם הירידה של יום שישי, ירדה מניית החברה ב-11% בשני ימי מסחר בלבד.

רמת המפתח היא 200 דולר, המחיר שהמניות החזיקו בו דרך רשימה של בעיות מהן סובלת חלוצת הרכב החשמלי: משלוחים חלשים מהצפוי ברבעון השלישי, יותר עיכובים במפעל שלה בשנחאי בגלל מדיניות האפס קורונה של סין, עלייה ריביות, היחלשות הביקוש הצרכני והורדות מחירים — שוב בסין. ולא פחות חשוב - או אולי חשוב יותר - החוסן העצום של המניה היא ההשפעה של מחיר המניה על הסוחרים, שמקדישים תשומת לב רבה לדפוסי הגרפים ולרמות התמיכה במניות.

במקרה של טסלה, ירידה מתחת ל-200 דולר למניה בעצם משלימה את סופו של דפוס ראש וכתפיים - גרף מניה שבעצם נראה כמו אדם שמושך בכתפיים. בתחילת הדפוס, המניה נעה למעלה ויורדת - משיכת כתפיים. הראש הוא הגובה ואז המניות יוצרות את משיכת הכתפיים השנייה.

בכירים מעריכים כי רמת המפתח הבאה של מניית החברה היא 180 דולר. המחמירים טוענים אפילו ל-100 דולר אם יש חדשות רעות יותר - על הכלכלה או על החברה. סוחרים צופים בדפוסים שעובדים - ושנותנים תובנה לגבי סנטימנט המשקיעים. היסודות לא כל כך חשובים להם. יש להם הרבה דרכים להרוויח כסף בבורסה. בעיקרון, יש להאשים את החולשה במניית טסלה בטוויטר. ליתר דיוק, את החולשה יש להאשים במנכ"ל אילון מאסק, שמנהל כעת את שתי החברות.

בלבול שורר בפלטפורמת המדיה החברתית מאז שהמיליארדר הפך לבעלים ולמנכ"ל של הרשת החברתית בסוף אוקטובר. הוא קיצץ את כוח האדם ונלחם עם משתמשים בעלי פרופיל גבוה כמו סופר רבי המכר סטיבן קינג. תוצאה גדולה של כל חוסר היציבות: מפרסמים נסוגו מההוצאות שלהם.

מאסק חיוני למותג של טסלה - ויחסי הציבור הגרועים שלו הם יחסי הציבור הגרועים של טסלה. המיתון עדיין אפשרי, וזה יפגע בביקושים של החברה, לזה יש להוסיף את השפעות הקורונה והורדות המחירים בסין. אבל יש משתנה אחד שיכול לעצור, או לפחות להאט, את צניחת מניית טסלה: אילון מאסק צריך להיכנס לנתיב, בניהול שלו בטוויטר - להישאר שם ולנסוע במהירות המותרת.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אמיר 08/11/2022 09:23
    הגב לתגובה זו
    אולי העובדים יוכלו לעבוד ולא כל היום להתעסק בגחמות שלו
  • 4.
    י י 08/11/2022 00:17
    הגב לתגובה זו
    כל השוק יורד בגלל המיתון
  • 3.
    מנחם 07/11/2022 23:22
    הגב לתגובה זו
    שברה 200 למטה במחזור גדול היעד הבא תמיכה חזקה ב176 מיתחת לזה תמיכה נוספת ב144 מיתחת לזה היא תיפגוש את המיספר 100 שהוא ראלי מאוד לזמן של החודשיים הקרובים מישנה זהירות חברים המנייה מסוכנת מאוד
  • 2.
    נ.ש. 07/11/2022 22:23
    הגב לתגובה זו
    עד אז מסוכן להחזיק אותה. כשנגיע לשם נוכל לראות לאן הדברים מתפתחים. חשוב לזכור שגם שיטת השיווק של טסלה קצת מקרטעת. במיוחד לאור היציע החשמליות מה עוד שטסלה בנויה על מגוון היציע קשיח שמקשה לייצר פרימיום.
  • 1.
    D bill 07/11/2022 21:37
    הגב לתגובה זו
    לדעתי תיהיה פה מלחמת עולם בעקבות מעשיו ביחד למה שקורה עם פוטין...
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%

טאואר זינקה 4.8%, 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

מניית אינטל Intel Corp 8.65%  זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל


מניית בואינג טסה מעל 10% -  אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15%  ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.


שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים


בואינג The Boeing Co 10.15%  לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.

לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.