אילון מאסק קנה את טוויטר - והמשקיעים של טסלה מרימים ידיים
מניית ענקית הרכב החשמלי טסלה TESLA INC יורדת היום ביותר מ-4% אל מתחת ל-200 דולר ומאבדת בסה"כ למעלה מ-50% מאז השיא שרשמה בנובמבר 2021. ביחד עם הירידה של יום שישי, ירדה מניית החברה ב-11% בשני ימי מסחר בלבד.
רמת המפתח היא 200 דולר, המחיר שהמניות החזיקו בו דרך רשימה של בעיות מהן סובלת חלוצת הרכב החשמלי: משלוחים חלשים מהצפוי ברבעון השלישי, יותר עיכובים במפעל שלה בשנחאי בגלל מדיניות האפס קורונה של סין, עלייה ריביות, היחלשות הביקוש הצרכני והורדות מחירים — שוב בסין. ולא פחות חשוב - או אולי חשוב יותר - החוסן העצום של המניה היא ההשפעה של מחיר המניה על הסוחרים, שמקדישים תשומת לב רבה לדפוסי הגרפים ולרמות התמיכה במניות.
במקרה של טסלה, ירידה מתחת ל-200 דולר למניה בעצם משלימה את סופו של דפוס ראש וכתפיים - גרף מניה שבעצם נראה כמו אדם שמושך בכתפיים. בתחילת הדפוס, המניה נעה למעלה ויורדת - משיכת כתפיים. הראש הוא הגובה ואז המניות יוצרות את משיכת הכתפיים השנייה.
בכירים מעריכים כי רמת המפתח הבאה של מניית החברה היא 180 דולר. המחמירים טוענים אפילו ל-100 דולר אם יש חדשות רעות יותר - על הכלכלה או על החברה. סוחרים צופים בדפוסים שעובדים - ושנותנים תובנה לגבי סנטימנט המשקיעים. היסודות לא כל כך חשובים להם. יש להם הרבה דרכים להרוויח כסף בבורסה. בעיקרון, יש להאשים את החולשה במניית טסלה בטוויטר. ליתר דיוק, את החולשה יש להאשים במנכ"ל אילון מאסק, שמנהל כעת את שתי החברות.
- אילון מאסק לא עוצר: xAI מתקרבת לגיוס ענק וטסלה מקבלת אור ירוק לרובוטקסי
- אילון מאסק חוזר לבית הלבן: סוף הנתק עם טראמפ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלבול שורר בפלטפורמת המדיה החברתית מאז שהמיליארדר הפך לבעלים ולמנכ"ל של הרשת החברתית בסוף אוקטובר. הוא קיצץ את כוח האדם ונלחם עם משתמשים בעלי פרופיל גבוה כמו סופר רבי המכר סטיבן קינג. תוצאה גדולה של כל חוסר היציבות: מפרסמים נסוגו מההוצאות שלהם.
מאסק חיוני למותג של טסלה - ויחסי הציבור הגרועים שלו הם יחסי הציבור הגרועים של טסלה. המיתון עדיין אפשרי, וזה יפגע בביקושים של החברה, לזה יש להוסיף את השפעות הקורונה והורדות המחירים בסין. אבל יש משתנה אחד שיכול לעצור, או לפחות להאט, את צניחת מניית טסלה: אילון מאסק צריך להיכנס לנתיב, בניהול שלו בטוויטר - להישאר שם ולנסוע במהירות המותרת.
- 5.אמיר 08/11/2022 09:23הגב לתגובה זואולי העובדים יוכלו לעבוד ולא כל היום להתעסק בגחמות שלו
- 4.י י 08/11/2022 00:17הגב לתגובה זוכל השוק יורד בגלל המיתון
- 3.מנחם 07/11/2022 23:22הגב לתגובה זושברה 200 למטה במחזור גדול היעד הבא תמיכה חזקה ב176 מיתחת לזה תמיכה נוספת ב144 מיתחת לזה היא תיפגוש את המיספר 100 שהוא ראלי מאוד לזמן של החודשיים הקרובים מישנה זהירות חברים המנייה מסוכנת מאוד
- 2.נ.ש. 07/11/2022 22:23הגב לתגובה זועד אז מסוכן להחזיק אותה. כשנגיע לשם נוכל לראות לאן הדברים מתפתחים. חשוב לזכור שגם שיטת השיווק של טסלה קצת מקרטעת. במיוחד לאור היציע החשמליות מה עוד שטסלה בנויה על מגוון היציע קשיח שמקשה לייצר פרימיום.
- 1.D bill 07/11/2022 21:37הגב לתגובה זולדעתי תיהיה פה מלחמת עולם בעקבות מעשיו ביחד למה שקורה עם פוטין...
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
