שיפוץ
צילום: Pixbay
דוחות

הום דיפו קופצת ב-4%; ההכנסות והרווחים הרבעוניים בשיא כל הזמנים

על רקע חששות מהתקררות בשוק הדיור, קמעונאית כלי הבית וחומרי הבניין מכה תחזיות, המכירות בחנויות צמחו ב-5.8%, החברה אישררה את התחזית השנתית
עומר רוסו |

הום דיפו HOME DEPOT רשמה הכנסות ברבעון השני שהסתכמו ב-43.8 מיליארד דולר, עלייה של 6.5% לעומת שנה קודם לכן ומעל תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 43.3 מיליארד דולר. הרווח למניה גם היה מעל הצפי כשעמד על 5.05 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים צפו רווח למניה של 4.95 דולר. נתון המשקף רווח נקי של 5.1 מיליארד דולר.

הרווח הגולמי עמד על 14.48 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שצפו 14.46 מיליארד דולר, המשקפים שולי רווח גולמי של כ-33.1%, מעט מתחת לצפי האנליסטים, לאחר ההוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי נרשם מעל תחזיות האנליסטים ועמד על 7.2 מיליארד דולר, אנליסטים צפו 7.1 מיליארד דולר, עם שוליים תפעוליים של 16.5%.

המכירות בחנויות הפיזיות עלו ב-5.8%, בעוד שההערכות האנליסטים צפו צמיחה של 4.6%, המלאי גדל ל-26 מיליארד דולר, בעוד שאנליסטים צפו למלאי בשווי של 20 מיליארד דולר, סכום הקניות הממוצע פר קונה עמד על 90 דולר, מעל תחזיות האנליסטים ל״חשבונית״ ממוצעת של 82 דולר ובצמיחה של 9% מהרבעון המקביל.

מספר העסקאות ברבעון השני בחנויות הסתכם בכ-467 מיליון עסקאות, בעוד שאנליסטים צפו כמות עסקאות של כ-481 מיליון, כאן הום דיפו פספסו את התחזיות וגרמה קצת פאניקה בקרב המשקיעים, שמיד לאחר יציאת הדוח ירדה ב-3%, אך התמתנה ועברה לעליות לאחר מכן.

תחזיות להמשך - הום דיפו צופה בשנת 2022 לצמיחה של 3% בהכנסות, בעוד שאנליסטים צפו תצמיחה של 3.6%, שולי הרווח התפעולי צפויים לעמוד על 15.4%, מעל בעשירית לתחזיות האנליסטים, הרווח למניה צפוי על פי החברה לעמוד על 16.3 דולר, בעוד שאנליסטים צופים רווח למניה שנתי של 16.47 דולר.

"ברבעון השני, סיפקנו את ההנכסות והרווחים הרבעוניים הגבוהים ביותר בתולדות החברה", אמר טד דקר, מנכ"ל ונשיא, "הביצועים שלנו משקפים את החוזק המתמשך בביקוש לפרויקטים לשיפור הבית."

על רקע הדוחות, אנליסט של וולס פארגו, זכרי פאדם, אמר כי הום דיפו "סיפקה תוצאות חזקות מאוד בכל הסגמנטים. הוא מדרג את המניה ב-״תשואה עודפת״ עם מחיר יעד של 350 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הרבעון של הום דיפו משקף איך ענקית הקמעונאות בתחום כלי הבית וחומרי הבניין התמודדה על רקע החששות של התקררות בשור הדיור ומגיפת הקורונה שדועכת. מלבד הירידה במספר העסקאות והתחזיות הפושרות, הדוח היה טוב ועמד בציפיות המשקיעים שכעת מביעים את שביעות רצונם בעליה של 3% במחיר המניה היום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.