שיפוץ
צילום: Pixbay
דוחות

הום דיפו קופצת ב-4%; ההכנסות והרווחים הרבעוניים בשיא כל הזמנים

על רקע חששות מהתקררות בשוק הדיור, קמעונאית כלי הבית וחומרי הבניין מכה תחזיות, המכירות בחנויות צמחו ב-5.8%, החברה אישררה את התחזית השנתית
עומר רוסו |

הום דיפו HOME DEPOT רשמה הכנסות ברבעון השני שהסתכמו ב-43.8 מיליארד דולר, עלייה של 6.5% לעומת שנה קודם לכן ומעל תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 43.3 מיליארד דולר. הרווח למניה גם היה מעל הצפי כשעמד על 5.05 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים צפו רווח למניה של 4.95 דולר. נתון המשקף רווח נקי של 5.1 מיליארד דולר.

הרווח הגולמי עמד על 14.48 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שצפו 14.46 מיליארד דולר, המשקפים שולי רווח גולמי של כ-33.1%, מעט מתחת לצפי האנליסטים, לאחר ההוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי נרשם מעל תחזיות האנליסטים ועמד על 7.2 מיליארד דולר, אנליסטים צפו 7.1 מיליארד דולר, עם שוליים תפעוליים של 16.5%.

המכירות בחנויות הפיזיות עלו ב-5.8%, בעוד שההערכות האנליסטים צפו צמיחה של 4.6%, המלאי גדל ל-26 מיליארד דולר, בעוד שאנליסטים צפו למלאי בשווי של 20 מיליארד דולר, סכום הקניות הממוצע פר קונה עמד על 90 דולר, מעל תחזיות האנליסטים ל״חשבונית״ ממוצעת של 82 דולר ובצמיחה של 9% מהרבעון המקביל.

מספר העסקאות ברבעון השני בחנויות הסתכם בכ-467 מיליון עסקאות, בעוד שאנליסטים צפו כמות עסקאות של כ-481 מיליון, כאן הום דיפו פספסו את התחזיות וגרמה קצת פאניקה בקרב המשקיעים, שמיד לאחר יציאת הדוח ירדה ב-3%, אך התמתנה ועברה לעליות לאחר מכן.

תחזיות להמשך - הום דיפו צופה בשנת 2022 לצמיחה של 3% בהכנסות, בעוד שאנליסטים צפו תצמיחה של 3.6%, שולי הרווח התפעולי צפויים לעמוד על 15.4%, מעל בעשירית לתחזיות האנליסטים, הרווח למניה צפוי על פי החברה לעמוד על 16.3 דולר, בעוד שאנליסטים צופים רווח למניה שנתי של 16.47 דולר.

"ברבעון השני, סיפקנו את ההנכסות והרווחים הרבעוניים הגבוהים ביותר בתולדות החברה", אמר טד דקר, מנכ"ל ונשיא, "הביצועים שלנו משקפים את החוזק המתמשך בביקוש לפרויקטים לשיפור הבית."

על רקע הדוחות, אנליסט של וולס פארגו, זכרי פאדם, אמר כי הום דיפו "סיפקה תוצאות חזקות מאוד בכל הסגמנטים. הוא מדרג את המניה ב-״תשואה עודפת״ עם מחיר יעד של 350 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הרבעון של הום דיפו משקף איך ענקית הקמעונאות בתחום כלי הבית וחומרי הבניין התמודדה על רקע החששות של התקררות בשור הדיור ומגיפת הקורונה שדועכת. מלבד הירידה במספר העסקאות והתחזיות הפושרות, הדוח היה טוב ועמד בציפיות המשקיעים שכעת מביעים את שביעות רצונם בעליה של 3% במחיר המניה היום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.