אלון מאסק
צילום: יוטיוב/Munro Live

אושרה ההצעה: מאסק ירכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר

מועצת המנהלים התנגדה בהתחלה להצעת מאסק לרכוש את החברה אך שינתה את דעתה, וכעת נודע כי היא הגיעה להסכם על העברת הבעלות ברשת החברתית המשפיעה לידי האיש העשיר בעולם; המניה מזנקת ב-6%
גיא טל | (1)
נראה שסאגת מאסק-טוויטר TWITTER INC מתקרבת לסיומה. לאחר שמועות וידיעות במשך היום על התקרבות להסכמה בין הצדדים, נודע כעת על הסכם לרכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. כזכור, מאסק הגיע לנתח של 9% מהחברה וחשב להשתלב בהנהלה הקיימת. לאחר מכן שינה את דעתו והציע לרכוש את הרשת החברתית תמורת 43 מיליארד דולר, הצעה שמועצת המנהלים של החברה דחתה, ואף החליטה על "גלולת רעל" שתמנע ממאסק לרכוש את החברה.  בשבוע שעבר דווח כי בסוכנות הידיעות רויטרס כי קרנות פרטיות נוספות מתעניינות בטוויטר, ואלה החלו לגשש בעקבות המגעים של קרן תומא בראבו שכבר פנתה לחברה. קרן ההשקעות הגדולה אפולו מצדה מעוניינת לגזור קופון ולהעמיד מימון לרוכש המיועד - יהיה מי שיהיה. אולם במשך היום הגיעו ידיעות על כך שהמנהלים שינו את דעתם ומסכימים למכור את החברה תמורת סכום גבוה במעט מההצעה הראשונית של מאסק. כעת, כאמור, נודע כי העסקה נסגרה תמורת 54.2 דולר למניה - סכום ההצעה הראשונית של מאסק. 
טוויטר צפויה לדווח ביום חמישי לפני המסחר. האנליסטים מצפים שהיא תדווח על רווח של 3 סנט למניה על הכנסות של 1.22 מיליארד דולר ברבעון. ברבעון הבא הם צופים לה רווח של 16 סנט למניה על הכנסות של 1.35 מיליארד דולר.
בשנה כולה הם צופים לטוויטר רווח של 81 סנט למניה על הכנסות של 5.97 מיליארד דולר ובשנת 2023 הם צופים רוח של 1.2 דולר למניה על הכנסות של 7.28 מיליארד דולר. במהלך היום עלו ספקולציות על כך שהשינוי בהחלטת מועצת המנהלים נבע מידע מוקדם על דוחות גרועים של טסלה והחשש שאלו יגרמו למאסק למשוך את הצעתו ולמניה להתרסק, דבר שהיה מוביל קרוב לוודאי לתביעות אישיות נגד מנהלי החברה. משקיעי טוויטר לא רוו נחת מהחברה מאז הנפקתה, והתקווה כעת שמאסק ישנה את הכיוון העסקי של החברה בדומה לניהול שלו של חברת טסלה שהשיאה תשואה חלומית למשקיעים.  בעקבות הרכישה צייץ מאסק קריאת שימחה עם ציטוט של עצמו לגבי חופש הביטוי, שהוא, לדבריו, אחת הסיבות העיקריות לרכישה, יחד עם משימות נוספות שלקח על עצמו כמו ניקוי הטוויטר מבוטים ועוד:  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שרה 26/04/2022 09:59
    הגב לתגובה זו
    מצויין, כל הכבוד לאילון מאסק, מקווה שטוויטר תהפוך לרשת הוגנת שמקבלת דעות שונות ומכבדת אותם.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.