
תהיה ויראלית? פלטפורמת הווידאו VIMEO החלה להיסחר בנאסד"ק
חברת VIMEO ידועה כפלטפורמת וידאו מקצועית המשמשת בעיקר חברות וארגונים. אם אפשר להקביל אותה למשהו, אז היא כמו לינקדאין של מיקרוסופט (MSFT) לעומת פייסבוק (FB). כלומר יש את הגוליית, ששמו יוטיוב של גוגל (GOOG), כש-VIMEO, כמו לינקדאין, היא האחות הקטנה והמקצועית יותר. החברה החלה להיסחר כחברה עצמאית במדד הנאסד"ק ביום שלישי האחרון תחת הטיקר VMEO, לאחר פיצול של החברה מחברת האם שלה IAC. במסגרת הספין אוף ועסקת החלוקה, קיבלו מחזיקי המניות של IAC 1.6235 מניות VMEO עבור כל מניית IAC שנמצאת בידם. Vimeo היא החברה הציבורית ה-11 במספר שצומחת מתוך חברת האחזקות IAC. לטענת IAC, מודל הפעילות שלה יצר למשקיעה כבר יצר ערך של מעל 100 מיליארד דולר למחזיקי המניות במהלך 25 השנים האחרונות. ברבעון הראשון של 2021, החברה דיווחה על הכנסות של 89.4 מיליון דולר, עלייה של 57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על 3.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של למעלה מ-20 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA של החברה עמד על 1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 12 מיליון ברבעון הראשון של 2020. למרות ההתלהבות המובנת מצד החברה, בינתיים השוק לא פרש לה שטיח אדום. ביום המסחר הראשון מחיר המניה נסגר על 45 דולר, כשכעת היא במחיר של 43.6 דולר, או ירידה של 3% ביומיים. כלומר בינתיים השוק פחות מתלהב. ״זהו רגע מיוחד ומעורר גאווה ל- Vimeo, אבל זו רק תחילת הדרך. במבט קדימה, כחברה עצמאית ציבורית, אנו ממוקמים היטב כדי להמשיך ולחדש ולהרחיב את מערך משתמשי התוכנה שלנו ולשים את כוח הווידאו בעוד ידיים של עסקים וקבוצות עבודה ברחבי העולם״, אמרה אנג׳אלי סוד, מנכ"לית החברה. האנליסט ג'סטין פיטרסון מקיבנק (Keybanc) שהחל לסקר את החברה ביום שלישי, העניק לה מחיר יעד של 54 דולר. במכתב למשקיעים הוא אמר, כי לחברה יש פוטנציאל לצמוח בשוק שמוערך ב-50 מיליארד דולר.

זינוק חד במדד המחירים ליצרן - הורדת הריבית תידחה?
הזינוק החודשי החד ביותר במדד המחירים ליצרן מאז יוני 2022, עם זאת המשקיעים לא "שוברים את הכלים" שכן חלק מהעלייה נבעה מסעיפים כמו שירותי ניהול תיקים וטיסות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב פרסמה את מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש יולי, שהפתיע כלפי מעלה עם עלייה חודשית של 0.9, לעומת צפי לעלייה של 0.2% ולאחר יציבות ביוני. בשיעור שנתי נרשמה האצה ל-3.3%, מעל התחזיות ל-2.5% ולאחר 2.3% ביוני.
גם מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, זינק ב-0.9% בחודש יולי, מול תחזית ל-0.2%, ובקצב שנתי עלה ל-3.7% לעומת צפי ל-3.0%. המדד בניכוי מזון, אנרגיה ומסחר עלה ב-0.6% בחודש וב-2.8% בשנה, שניהם גבוהים מהתחזיות.
העלייה החדה נובעת בעיקר מקפיצה של 2% במרווחי השירותים הסופיים (final demand trade services), רכיב שמודד את פער המחירים בין מכירה לסיטונאי לקמעונאי. בנוסף, נרשמה האצה במחירי האנרגיה, בקורלציה עם עליית מחירי הנפט בתקופה האחרונה.
מדד המחירים ליצרן, שינוי חודשי
- האינפלציה בארצות הברית ירדה מעל הצפי - 2.4%
- הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם - האבסורד של עליית מחירי הדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות היא שלחצי המחירים אינם מגיעים רק מהסחורות, אלא בעיקר מהשירותים, מה שמאתגר את ההנחה שהאינפלציה נובעת בעיקר מהשפעות זמניות של מכסים או חומרי גלם. נזכיר כי שוק התעסוקה חווה לחצים מנוגדים, כאשר ישנה ירידה במספר המשרות מול עלייה בשכר שנובעת מגירוש של עובדים זרים, דבר שגורר עלייה בשכר העובדים המקומיים.