Seedo וקיבוץ דן יקימו חוות גידול אוטומטי של קנאביס בקונטיינרים
חברת סטארטאפ הקנאביס הישראלי Seedo אשר פיתחה רובוט לגידול קנאביס, הפועל באופן אוטונומי ללא צורך במעורבות אדם או ידע בחקלאות ונסחרת בארה"ב מעבר לדלפק (OTC, סימול: SEDO), הודיעה היום (ג') כי חתמה עם קיבוץ דן על הסכם להקמת חוות גידול אוטומטי של קנאביס רפואי בתוך קונטיינרים.
על פי הודעת החברה, יתרונה של שיטת הגידול בכך שהמערכת הסגורה מבודדת את הצמח מהסביבה ומעניקה תנאי אקלים אופטימליים להתפתחותו במנותק מהאקלים החיצוני. זאת בנוסף להגנה שהבידוד מייצר מפני מזיקים וחומרים רעילים שעלולים להימצא בטבע.
"הפרויקט צפוי להגיע בתוך שלוש שנים להיקף יצור של 14 טון תפרחת יבשה בשווי של 86 מיליון שקל", אומר זוהר לוי, מנכ"ל Seedo. "הגידול המבוקר באמצעות מערכות מתקדמות מאפשר להגיע לתוצרת איכותית ואחידה ללא בקטריות ועובשים הקיימים כיום בגידולי חממות ובכך להתאים את התוצרת לדרישות המחמירות בתחום הרפואה."
- Seedo מחפשת רוכש - החברה נמצאת בסכנת פירוק
- Seedo חתמה הסכם הפצה באירופה עם חברת נמסטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת הגידול האוטומטית של Seedo מגדלת את השיח החל משלב הזרע, ועד לשלב הקציר לייבוש. המערכת מייצרת תפרחת איכותית אחידה, נקיה מחומרי הדברה ובאספקה עיקבית תוך חיסכון משמעותי בעלויות הגידול. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. החקלאי יכול לשלוט מרחוק בגידול באמצעות תוכנה המאפשרת לקבל מידע על הצמחים בחממה ואף לצפות בהם בוידאו בזמן אמת.
בכוונת Seedo להקים פרויקטים דומים במקומות נוספים בעולם. בחברה מציינים כי הגידול בקונטיינרים יאפשר לראשונה לגדל קנאביס או ירקות במקומות שהאקלים אינו מתאים לסוג הגידול ובכך לייצר מקורות הכנסה חדשים לחקלאים במדינות מתפתחות באפריקה, דרום אמריקה ואזורים אחרים.
למועצת המנהלים של חברת Seedo, הצטרפו לאחרונה דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, ד"ר ג'ינדאיי פרייזר, ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש ועו"ד פנינת ינאי.
- 3.מיכל שטרן 19/03/2019 23:56הגב לתגובה זוהאם זה זהר לוי של סאמיט?
- 2.חממות יקרות מדי (ל"ת)צבעוניים 19/03/2019 21:49הגב לתגובה זו
- 1.ליאור 19/03/2019 20:12הגב לתגובה זודבר ראשון הנייר נסחר ב OTC כלומר באגף של מניות הזבל לפניי 3 חודשים נסחר ב 0.27 כלומר 27 סנט היום קרוב ל 4$ ממשיכים לשחרר הודעות של חלומות קדימה עדר להסתער
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
