מפולת תוך יומית בדקות אלו במחיר הנפט - הנה הסיבה

מערכת Bizportal | (5)
נושאים בכתבה נפט

לחץ המכירות בנפט נמשך ומחריף. מחיר החבית ספג תנודה חזקה מטה בדקות האחרונות ברקע לדיווח מצד סעודיה לפיו המדינה הגדילה בחודש החולף את תפוקת הנפט. אמנם לא מדובר בהגדלת תפוקה שמעבר לסיכום אליו הגיעו לפני מספר חודשים באופ"ק (לפי סעודיה תפיק לא יותר מ-10.05 מיליון חביות בחודש) ובכל זאת מדובר באיתות מדאיג.

סעודיה הפיקה בחודש שעבר 10.01 מיליון חביות ביום, גידול של 263 אלף חביות ביום לעומת ינואר. ואם זה לא מספיק, אז במקביל לדיווח מצד סעודיה, אמר שר הנפט של כווית כי הוא מעריך שלאור היקף ההפקה מפצלי נפט וגורמים נוספים, מחיר החבית יגיע ל-45 דולר.

אתמול כווית הייתה החברה הראשונה באופ"ק שקראה להאריך את תקופת הקיצוץ בהפקת הנפט. נזכיר כי בחודש נובמבר הסכימו מדינות אופ"ק על קיצוץ בתפוקה, קיצוץ שנכנס לתוקף בחודש ינואר האחרון ואמור להימשך 6 חודשים. אחת הסיבות שהנפט נחלש בימים האחרונים היא אי וודאות לגבי הארכת תקופת הקיצוץ. ובעניין זה נציין כי באופן כמעט מפתיע, מדינות אופ"ק ביצעו את קיצוץ התפוקה בצורה מסודרת וללא תקלות.

מעבר לכך, הגידול בהפקה בארה"ב שמתקרבת להפקת שיא לוחץ מטה בשבועות האחרונים את מחיר החבית. לפי דיווח מאתמול, הפקת הנפט בארה"ב מפצלים צפויה לטפס בחודש אפריל ל-4.96 מיליון חביות ביום, שיא כל הזמנים. כלומר אין ספק שתעשיית הפצלים בארה"ב התאוששה לחלוטין מהמפולת בנפט ב-2014-2015 שגרמה לפגיעה קשה בתעשייה הזו. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    YL 14/03/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    בכתבתו של מר עזר המלצתי על כך מי שהיה מספיק אמיץ ו קנה פוטים דרך בורסה ב USA שאפו יכול לצאת לפנסיה השנה דבר אחד אני ממליץ למשקיעים התמימים תזהרו מ אנליסטים לצערי או שהם נתונים ללחץ מ גורם מסויים כמו הנהלות בנקים או שלצערי באמת הבנתם לוקה בחסר נכון להיום יש עודפי נפט אדירים בעולם ו הסכמים לא מכובדים לכן חשוב לעקוב אחרי סעודיה שהיא היחידה ש עמדה בהסכם שימו לב USA חל מפנה יש גם יצוא נפט
  • 4.
    איפה? איפה? אני לא רואה כלום (ל"ת)
    חוליו לומברטה 14/03/2017 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ממש מפולת (ל"ת)
    בבר 14/03/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נתי 14/03/2017 18:16
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו עם הסיפורים אבל יש אמת אחת. הנפט זהב ושאר הסחורות בקורלציה הפוכה לדולר יורו. תמיד היה ותמיד יהיה יש לזה הרבה סיבות הדולר מתחזק כי אמריקה מפסיקה ליבא סחורות ומשתמשת במאגרים שלהם. עד שנות 2008 המשבר הגדול ארה"ב יבאה ויצאה למלחמות על הנפט משם התחולל המהפך ממדינה שמייבא למדינה שמיאצת לעולם. המחיר בהתאם צפי שלי הולכים לרמות 23$ משם פיק ריסוק אחרון בהחלט ל11-13$ במקביל הצמד דולר אירו יסחר בהתאם. ואז יתחיל המהפך שנחזור לרמות 30+ תגיע המפולת שייתן זינוק לסחורות. זהירות עם הזהב הוא פי 3 מערכו המתואם לדולר בחיים לא היה פער כזה בסביבת ריבית עולה הזהב יהיה סיוט אי אפשר לשלם ריבית עם זהב מי שנצמא בוא שלא יבוא בטענות למה הפסיד את התחתונים ברמות הללו זהב ספקולציה נטו.
  • 1.
    מאיר 14/03/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    כולם שקרנים...מעלים ומורידים מתי שמתחשק. כל הכתבות סתם סיפורים ...מסכן המשקיע הקטן. לצאת ולא לחזור הכל שקר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.