מניית Intrexon האמריקנית נכנסת לראדאר של ג'ים קריימר
ג'ים קריימר, מי שנחשב לגורו השקעות ססגוני במיוחד, פרסם באתר CNBC התייחסות ראשונית וקצרה למניית Intrexon (סימון: XON), אותה הגדיר כ"מניית הביוטק הלוהטת ביותר שראיתי מעולם". קריימר עדכן בסקירה שלו כי הוא והצוות שלו מתכוונים לבחון כעת את החברה לעומק וסייג כי הוא עדיין לא מכריז עליה כדבר בטוח.
חברת Intrexon שנסחרת כיום בשווי של 5.3 מיליארד דולר נוסדה בשנת 1998 במדינת מרילנד, ארה"ב, הינה חברת ביוטכנולוגיה הפועלת בתחום הביולוגיה הסינטטית. החברה, באמצעות חבילה של טכנולוגיות קנייניות ומשלימות, מעצבת, בונה ומסדירה תכניות גנטיות בעזרת טכנולוגיות שונות. ל-Intrexon מספר הסכמי שיתופי פעולה עם מספר חברות, בהן ZIOPHARM Oncology, Synthetic Biologics, ועוד. בנוסף, היא מקיימת שיתוף פעולה אסטרטגי והסכם רישוי עם 'מרק סרונו' (Merck Serono S.A). החברה נוסדה בשם Genomatix, ובשנת 2005 שינתה את שמה.
ביומה הראשון בבורסה, לפני כשנתיים, זינקה המניה ב-54.5%, הדבר שדרג בזמנו את אחזקותיו של המנכ"ל שלה, רנדל קירק, (שהחזיק אז כ-60% ממניותיה) לאחזקה בשווי 1.5 מיליארד דולר.
ביצועי המניה בשנתיים האחרונות: בין חודש אוגוסט 2013 ועד חודש אוקטובר 2014 נסחרה בתנודתיות ואף הגיעה לשפל של 15.76 דולר למניה, אך מאז נסקה (כמעט באופן רציף), ומאז חודש אוקטובר 2014 ועד היום טסה בכ-190%, וזה כולל צלילה של כ-25% בשלושת השבועות האחרונים.
למרות המילים החמות של קריימר (שפורסמו אתמול), חשוב לשים לב כי ביום שלישי שעבר צללה המניה בכ-15% לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים, כשאלו הציגו הפסד של 40.7 מיליון דולר (הפסד של 25 סנט למניה, והכנסות של 44.9 מיליון דולר). האנליסטים ציפו להפסד של 13 סנט למניה ולהכנסות של 46.2 מיליון דולר – ומכאן תגובת המניה. הירידה היומית החדה הצטרפה למגמת ירידות שבאה עוד לפני, וכאמור, המניה נפרדה מ-25% משוויה בשלושת השבועות האחרונים.
לאחר פרסום דו"חותיה, אמר מנכ"ל החברה, רנדל קירק (Randal J. Kirk) כי "אנו ממשיכים לאזן את תשומות החברה באופן משביע רצון, תוך קידום הולך וגדל של תכניות שאמורות לספק תרומה משמעותית לשורה התחתונה שלנו. יכולת הרחבה של פלטפורמות הטכנולוגיה שלנו והמודל הארגוני שלנו מאפשרים לחברה לגדול במהירות".
מנכ"ל החברה סיפר בעבר כי הוא מאמין ש-Intrexon צפויה לתרום לאנושות בתחומי חיים רבים לרבות מזון, בריאות, אנרגיה, ואיכות סביבה.
- 5.דניאל 20/08/2015 18:33הגב לתגובה זוכשהמפולת תגיע המניה הזאת וכל החברות שלה יסחרו בדולר אחד.
- 4.בטח. מי שקונה מניה בא ומתחיל לפמפם אותה (ל"ת)שי 19/08/2015 08:00הגב לתגובה זו
- 3.אני מחזיק במניה שהמליץ ב4.5 $ היום שווה $0.20 (ל"ת)gg 18/08/2015 23:51הגב לתגובה זו
- 2.ללא 18/08/2015 15:37הגב לתגובה זוכל פעם ששמעתי בקולו הפסדתי!
- 1.עוד שטות. 25% מהמניות בשורט ! (ל"ת)אחד 18/08/2015 15:34הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
