נכנסת לזירה - שיואמי משיקה את הרכב החדש שלה
ההשקה של דגם ה-YU7 מציבה את ענקית הטכנולוגיה בעמדת שמאתגרת את טסלה ו-BYD; עם סינרגיה בין הסמארטפון, הרכב והבית החכם
חברת הטכנולוגיה הסינית שיואמי תשיק היום את רכב הפנאי החשמלי החדש שלה, ה-YU7. מדובר בדגם שני של החברה בתחום הרכב החשמלי, שמסמן את כניסתה לשוק הרכב התחרותי, ובעיקר: ניסיון להתרחב מעבר לגבולות הסמארטפונים והגאדג'טים. המניה של שיואמי זינקה השנה ב-64% והיא נסחרת קרוב לשיא של כל הזמנים בבורסה של הונג קונג. שווי השוק של החברה כבר עומד על כ-187 מיליארד דולר - יותר מהשווי של BYD, יצרנית הרכב החשמלי המובילה בסין. כעת, עם ה-YU7, שיואמי רוצה לאתגר גם את טסלה.
ה-YU7 מוגדר על ידי החברה כמתחרה ישיר
לדגם Model Y של טסלה, עם תג מחיר שצפוי לנוע בין 250 אלף ל-330 אלף יואן (כ-34,900 עד 46,000 דולר). לשם השוואה, דגם ה-Model Y של טסלה מתחיל ב-כ-36,000 דולר, וגם BYD מציעה רכב חשמלי באותו טווח מחירים. אבל לשיואמי יש קלף נוסף: סינרגיה מלאה בין הסמארטפון, הבית
החכם והרכב. "אין כיום אף חברה בעולם שמחברת באופן כל כך הרמוני בין מכשיר נייד, מכשירי חשמל ביתיים ורכב - ושיואמי מצליחה לעשות את זה", אמרה ג'ון לוי, מנהלת תיקי השקעות בפולן קפיטל. זוהי לב האסטרטגיה של שיואמי: לא רק למכור רכב, אלא לחבר את חיי היומיום של המשתמש
לחוויה אחת כוללת.
ההשקה החגיגית מגיעה לאחר דחייה לא פשוטה. שיואמי נאלצה לבטל את הצגת ה-YU7 באפריל, לאחר תאונה קטלנית שבה היה מעורב הדגם החשמלי הקודם של החברה, SU7, לו יש יכולות נהיגה אוטונומיות אך לא יכולות מלאות. בעקבות התאונה,
הרשויות הסיניות הידקו את הפיקוח על מערכות נהיגה אוטונומיות, דבר שהאט את לוח הזמנים של החברה.
למרות זאת, ההצלחה של דגם ה-SU7, שהושק מוקדם יותר השנה, הביאה להזמנות רבות וייצרה הייפ סביב החברה. החברה שואפת למסור 350 אלף רכבים במהלך
2025 - יותר מפי שניים מהיקף המכירות אשתקד. "אם הם לא יצליחו לשחזר את ההצלחה של ה-SU7, הם לא יצליחו להגיע להיקפים שהם שואפים אליהם", הסביר אדיסון לי, אנליסט מג'פריס.
- לכוד ברכב הבוער: הסיוט החוזר של דלתות חשמליות בתאונה הקטלנית; הפעם ברכב של שיאומי
- משבר בסמארטפונים, הזדמנות ברכבים: שיאומי במבחן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים, המניה של שיואמי נסחרת במכפיל רווח עתידי של כמעט פי 30
- גבוה משמעותית מזה של טנסנט, ואף מטפסת מעל למכפיל של אפל. הביצועים המרשימים בשוק ההון, לצד הצמיחה של תחום הרכב, הופכים את שיואמי לאחת המניות היקרות ביותר בסין כיום. "שיואמי מחזיקה בעוצמה כפולה - גם ביכולות ייצור וגם בשיווק", אומרת דייזי לי, מנהלת קרנות מ-EFG
Asset Management. "העתיד תלוי ביכולת שלה להרחיב את האקוסיסטם האינטליגנטי שלה ולהמשיך תהליך פרימיום במוצרים, כולל בשוק הרכב".
שיואמי הוקמה בשנת 2010 על ידי ליי ג'ון, יזם סדרתי, והתפרסמה בזכות טלפונים חכמים איכותיים במחירים נוחים, לצד קמפיינים שיווקיים חכמים שדיברו לדור הצעיר. אך בשנים האחרונות, עם האטה גלובלית בשוק הסמארטפונים וירידה בהכנסות בשנתיים האחרונות, החברה הבינה שהיא זקוקה למנוע צמיחה חדש. המעבר לרכב חשמלי לא היה מובן מאליו. עם כניסה לשוק צפוף במיוחד ומלחמת מחירים קשה, רבים בתעשייה הטילו ספק ביכולת של שיואמי לבלוט. אך דווקא בזכות הפשטות, הסינרגיה והמותג החזק נראה שהחברה מצליחה להפתיע.
- 2.אנזו פרארי 29/06/2025 16:01הגב לתגובה זוקצת דומה לSUV פרארי
- 1.הגנב יכול להוריד גם את התריסים ... (ל"ת)בן 26/06/2025 17:11הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
