
נכנסת לזירה - שיואמי משיקה את הרכב החדש שלה
ההשקה של דגם ה-YU7 מציבה את ענקית הטכנולוגיה בעמדת שמאתגרת את טסלה ו-BYD; עם סינרגיה בין הסמארטפון, הרכב והבית החכם
חברת הטכנולוגיה הסינית שיואמי תשיק היום את רכב הפנאי החשמלי החדש שלה, ה-YU7. מדובר בדגם שני של החברה בתחום הרכב החשמלי, שמסמן את כניסתה לשוק הרכב התחרותי, ובעיקר: ניסיון להתרחב מעבר לגבולות הסמארטפונים והגאדג'טים. המניה של שיואמי זינקה השנה ב-64% והיא נסחרת קרוב לשיא של כל הזמנים בבורסה של הונג קונג. שווי השוק של החברה כבר עומד על כ-187 מיליארד דולר - יותר מהשווי של BYD, יצרנית הרכב החשמלי המובילה בסין. כעת, עם ה-YU7, שיואמי רוצה לאתגר גם את טסלה.
ה-YU7 מוגדר על ידי החברה כמתחרה ישיר
לדגם Model Y של טסלה, עם תג מחיר שצפוי לנוע בין 250 אלף ל-330 אלף יואן (כ-34,900 עד 46,000 דולר). לשם השוואה, דגם ה-Model Y של טסלה מתחיל ב-כ-36,000 דולר, וגם BYD מציעה רכב חשמלי באותו טווח מחירים. אבל לשיואמי יש קלף נוסף: סינרגיה מלאה בין הסמארטפון, הבית
החכם והרכב. "אין כיום אף חברה בעולם שמחברת באופן כל כך הרמוני בין מכשיר נייד, מכשירי חשמל ביתיים ורכב - ושיואמי מצליחה לעשות את זה", אמרה ג'ון לוי, מנהלת תיקי השקעות בפולן קפיטל. זוהי לב האסטרטגיה של שיואמי: לא רק למכור רכב, אלא לחבר את חיי היומיום של המשתמש
לחוויה אחת כוללת.
ההשקה החגיגית מגיעה לאחר דחייה לא פשוטה. שיואמי נאלצה לבטל את הצגת ה-YU7 באפריל, לאחר תאונה קטלנית שבה היה מעורב הדגם החשמלי הקודם של החברה, SU7, לו יש יכולות נהיגה אוטונומיות אך לא יכולות מלאות. בעקבות התאונה,
הרשויות הסיניות הידקו את הפיקוח על מערכות נהיגה אוטונומיות, דבר שהאט את לוח הזמנים של החברה.
למרות זאת, ההצלחה של דגם ה-SU7, שהושק מוקדם יותר השנה, הביאה להזמנות רבות וייצרה הייפ סביב החברה. החברה שואפת למסור 350 אלף רכבים במהלך
2025 - יותר מפי שניים מהיקף המכירות אשתקד. "אם הם לא יצליחו לשחזר את ההצלחה של ה-SU7, הם לא יצליחו להגיע להיקפים שהם שואפים אליהם", הסביר אדיסון לי, אנליסט מג'פריס.
- פרארי לומדת משיאומי. רכשה SU7 Ultra לצרכי לימוד
- הצליחה איפה שאפל נכשלה: איך שיאומי כובשת את עולם הרכבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים, המניה של שיואמי נסחרת במכפיל רווח עתידי של כמעט פי 30
- גבוה משמעותית מזה של טנסנט, ואף מטפסת מעל למכפיל של אפל. הביצועים המרשימים בשוק ההון, לצד הצמיחה של תחום הרכב, הופכים את שיואמי לאחת המניות היקרות ביותר בסין כיום. "שיואמי מחזיקה בעוצמה כפולה - גם ביכולות ייצור וגם בשיווק", אומרת דייזי לי, מנהלת קרנות מ-EFG
Asset Management. "העתיד תלוי ביכולת שלה להרחיב את האקוסיסטם האינטליגנטי שלה ולהמשיך תהליך פרימיום במוצרים, כולל בשוק הרכב".
שיואמי הוקמה בשנת 2010 על ידי ליי ג'ון, יזם סדרתי, והתפרסמה בזכות טלפונים חכמים איכותיים במחירים נוחים, לצד קמפיינים שיווקיים חכמים שדיברו לדור הצעיר. אך בשנים האחרונות, עם האטה גלובלית בשוק הסמארטפונים וירידה בהכנסות בשנתיים האחרונות, החברה הבינה שהיא זקוקה למנוע צמיחה חדש. המעבר לרכב חשמלי לא היה מובן מאליו. עם כניסה לשוק צפוף במיוחד ומלחמת מחירים קשה, רבים בתעשייה הטילו ספק ביכולת של שיואמי לבלוט. אך דווקא בזכות הפשטות, הסינרגיה והמותג החזק נראה שהחברה מצליחה להפתיע.
- 2.אנזו פרארי 29/06/2025 16:01הגב לתגובה זוקצת דומה לSUV פרארי
- 1.הגנב יכול להוריד גם את התריסים ... (ל"ת)בן 26/06/2025 17:11הגב לתגובה זו

ללא ניסיון בהשקעות: בן 23 גייס מיליארד וחצי דולר לקרן AI
לאופולד אשנברנר הוא אחד המנהלים הצעירים ביותר בעולם קרנות הגידור. בגיל 23, ללא ניסיון השקעות מקצועי קודם, הוא הצליח לגייס כסף רב יותר לקרן החדשה שלו מרוב מנהלי התיקים המנוסים כשהם פותחים קרן עצמאית. הגיוס המוצלח נובע מהמוניטין שלו כמומחה צעיר לבינה מלאכותית, תחום שמושך עניין רב מצד משקיעים.
קרן ההגידור שלו, Situational Awareness, מנהלת כיום יותר מ-1.5 מיליארד דולר. הוא מתאר אותה כ"צוות חשיבה על בינה מלאכותית". האסטרטגיה כוללת השקעות במניות של חברות שצפויות להפיק תועלת מפיתוח טכנולוגיות AI - חברות מוליכים למחצה, תשתיות וחברות אנרגיה, יחד עם השקעות בחברות סטארט-אפ נבחרות כמו Anthropic. אשנברנר בחר לקרוא לקרן על שם המאמר שכתב על הזדמנויות וסיכוני הבינה המלאכותית המתקדמת. כשותף למחקר הוא גייס את קרל שולמן, חוקר בתחום הבינה המלאכותית שעבד בעבר בקרן ההשקעות של פיטר ת'יל.
התוצאות עד כה חיוביות. הקרן רשמה עלייה של 47% אחרי עמלות במחצית הראשונה של השנה. באותה תקופה, מדד S&P 500 עלה ב-6% כולל דיבידנדים, ומדד של קרנות גידור טכנולוגיות עלה כ-7%. אשנברנר, יליד גרמניה, עבד תקופה קצרה כחוקר ב-OpenAI לפני שעזב את החברה.
הכסף רץ אחרי ה-AI
אשנברנר אינו המנהל היחיד שמנסה לרכוב על גל הבינה המלאכותית. קרנות גידור המתמחות בתחום זה הוקמו בקצב מהיר בחודשים האחרונים. התופעה נובעת מהעניין הגובר של משקיעים להשתתף בסיפור הצמיחה של הבינה המלאכותית.
- פלנטיר שוברת שיאים – והמשקיעים מחפשים תשובות
- OpenAI משיקה את GPT-5: המודל שמבין מתי לחשוב לעומק ומתי פשוט לענות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Value Aligned Research Advisors, חברת השקעות מניו ג'רזי שהוקמה על ידי האנליסטים הכמותיים לשעבר בן הוסקין ודיוויד פילד, השיקה קרן גידור המתמקדת בבינה מלאכותית במרץ. הקרן צברה כבר כמיליארד דולר בנכסים. החברה מנהלת בסך הכל כ-2 מיליארד דולר באסטרטגיות השקעה הקשורות לבינה מלאכותית. גם מנהלי קרנות מנוסים נכנסים לתחום. סטיב כהן, מנהל הקרן Point72, הקצה 150 מיליון דולר להקמת קרן גידור המתמחה בבינה מלאכותית. הקרן, שנקראת Turion על שם מדען המחשבים אלן טיורינג, מנהלת כיום יותר מ-2 מיליארד דולר ורשמה עלייה של כ-11% השנה עד יולי.
.jpg)
לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
חברת התוכנה הישראלית צפויה להציג הכנסות של כ-293.6 מיליון דולר ברבעון השני ורווח מתואם של 0.86 דולר למניה, לאחר רצף של תוצאות טובות בדוחות האחרונים; לצד השקת שלושה כלי AI חדשים ושדרוג המלצות אנליסטים, נרשמו בחודשים האחרונים מכירות מניות גדולות מצד בכירים,
במחירים גבוהים משמעותית מהשווי הנוכחי, איך המניה תגיב היום?
עדכון: מאנדיי מאכזבת ונופלת ב-15%
חברת התוכנה הישראלית מאנדיי monday.com -29.8% תפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון השני של 2025. הצפי בשוק הוא להכנסות של כ-293.6 מיליון דולר, עלייה של 24.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך האטה לעומת צמיחה של 34.4% באותה תקופה אשתקד. הרווח המתואם צפוי לעמוד על 0.86 דולר למניה.
ברבעון הקודם עקפה מאנדיי את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 282.3 מיליון דולר, עלייה שנתית של 30.1%, וכן הפתעה חיובית ב־EBITDA ובחיובים (billings). החברה הוסיפה 243 לקוחות אנטרפרייז משלמים מעל 50 אלף דולר בשנה, והגיעה ל־3,444 לקוחות מסוג זה. בשנתיים האחרונות הצליחה מאנדיי לעקוף את תחזיות ההכנסות בכל רבעון, בפער ממוצע של 2.7%. בנוסף, החברה העלתה תחזיות להכנסות של בין 1.22-1.226 מיליארד דולר השנה לעומת תחזית קודמת של 1.208-1.221 מיליארד דולר.
מה אומרים האנליסטים?
בית ההשקעות Baird העלה בשבוע שעבר את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר", והעלה את מחיר היעד מ-280 ל-310 דולר. האנליסט רוב אוליבר מציין את הפוטנציאל המשמעותי של החברה בתחום הבינה המלאכותית, כשהוא רואה במאנדיי "שכבת אינטליגנציה" שתאפשר לארגונים להפיק ערך מהדור החדש של GenAI ו-Agentic AI. לדבריו, הפלטפורמה של מאנדיי מעוצבת סביב שימושים עסקיים מוגדרים וממוקדת בערך ללקוח, בניגוד לחלק מהמתחרות. Baird צופה רבעון חזק והמשך מומנטום עד כנס המשתמשים ואירוע המשקיעים הצפוי בספטמבר.
- מאנדיי: "לא מחליפים עובדים אלא מעצימים אותם"
- מאנדיי משיקה 3 כלי AI חדשים לייעול תהליכי העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסה"כ הסיקור של מאנדיי חיובי עם 6 המלצות "קניה" ו-16 "תשואת יתר", עם מחיר יעד ממוצע של 351$ למניה.
בעלי התפקיד מוכרים
עוד
לפני הדוחות הצפויים, נרשמו בחודשים יוני ויולי מכירות מניות משמעותיות מצד בכירים בחברה, במחירים שנעו סביב 305-308 דולר למניה, אשר גבוהים מהמחיר הנוכחי שנע סביב 250$ למניה. בין המכירות הבולטות: מייסד שותף ערן זינמן, שמכר 70 אלף מניות בשווי של כ-21.57 מיליון
דולר, והמנכ"ל המשותף רועי מן, שמכר בסה"כ מעל 14.8 אלף מניות ביותר מ-4.5 מיליון דולר.