ארה״ב ואיראן בשיחות מתקדמות לקראת הסכם - הצדדים עתידים להיפגש באירופה
ממשל טראמפ יחד עם איראן, בתיווכה של עומאן, סיימו זה עתה סבב שלישי של שיחות לקראת הסכם גרעין מחודש. טראמפ: ״ישראל תוכל להחליט בעצמה אם לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים, אך נוכל להשיג הסכם בלי תקיפה״
ארה”ב ואיראן דיווחו על התקדמות בשיחות לקראת הסכם חדש סביב תוכנית הגרעין האיראנית, לאחר שהשיחות הפכו מפורטות ויסודיות יותר – כך מסר שר החוץ האיראני. בכיר בממשל האמריקאי אמר כי הסבב השלישי של השיחות מאז שובו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן היה ״חיובי ופורה״, והוסיף כי הצדדים הסכימו להיפגש שוב בקרוב באירופה.
עם זאת, הדגישו שני הצדדים כי עוד נותרה עבודה רבה עד להשלמת ההסכם. שר החוץ של עומאן, באדר אלבוסעידי, שתיווך את המגעים, כתב ברשת X כי ״נידונו העקרונות המרכזיים, היעדים והסוגיות הטכניות״ במהלך השיחות. ״הסבב הנוכחי היה רציני בהרבה מהקודמים,״ אמר שר החוץ האיראני עבאס עראקצ’י לרשת הטלוויזיה הממלכתית בעומאן לאחר השיחות שנערכו בבירה, מוסקט. ״עברנו בהדרגה לדיונים טכניים ומפורטים יותר.״
לפי דובר משרד החוץ האיראני, אסמאעיל בגאאי, השיחות כללו מומחים כלכליים, בנקאיים וגרעיניים, ועסקו בבניית אמון סביב תוכנית הגרעין, הבטחת זכותה של איראן לשימוש אזרחי באנרגיה גרעינית והשגת הקלות בסנקציות. עראקצ’י, שמוביל את צוות המשא ומתן האיראני מול נציג ארה”ב סטיב ויטקוף, הזהיר כי עדיין קיימות מחלוקות מהותיות. ״לפעמים הרצון לבדו לא מספיק, והפערים עשויים להיות כה עמוקים שלא ניתן יהיה להגיע להסכם,״ אמר. ״הנחישות לבדה אינה ערובה להצלחה.״ הבכיר האמריקאי ציין כי הושגה התקדמות נוספת, אך הדגיש כי יש עוד עבודה רבה עד לגיבוש הסכם.
טראמפ התחייב שלא יאפשר לאיראן לפתח או להשיג נשק גרעיני, ומבקש להשיג הסכם חדש שיחליף את הסכם הגרעין מ-2015, שממנו פרש בתקופת כהונתו הראשונה. איראן מצידה מדגישה שתוכניתה הגרעינית היא למטרות שלום בלבד, ומתעקשת כי זכותה להעשרת אורניום אינה נתונה למשא ומתן. בריאיון מיום שישי אמר טראמפ כי ישראל תוכל להחליט בעצמה אם לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים, אך הוסיף כי ממשלו ״יכול להשיג הסכם ללא צורך בתקיפה״, והבהיר כי יעדיף ״להגיע להסכם ולא להשליך פצצות.״.
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טראמפ הוסיף כי הוא פתוח לפגישה עם נשיא איראן או עם המנהיג העליון,
האייתולה עלי ח׳אמנאי, אליו פנה בחודש שעבר במכתב שקרא לפתיחת מו״מ על הסכם חדש. ביום רביעי אמר עראקצ’י כי השיחות נמצאות ״על המסלול הנכון״ והביע ״אופטימיות זהירה״. לדבריו, ניתן יהיה להגיע להסכם טוב אם ארה״ב תימנע מהצגת ״דרישות לא מציאותיות ובלתי אפשריות.״
בתחילת פברואר חתם טראמפ על תזכיר נשיאותי לפיו ארה״ב מחזירה את חבילת סנקציות הכלכליות נגד איראן. איראן מייצאת נפט לסין, ומשהוטלו עליה סנקציות החלה למצוא דרכים ושיטות כדי לעקוף את החסמים ולהוביל נפט לסין. בתזכיר הנשיאותי נכתב כי אסור שיהיה לאיראן נשק גרעיני, יש לפרק את רשתות הטרור שלה וחובה להפעיל התנגדות למאמץ המתמשך שלה לפתח ולייצר נשק שובר שוויון.
- 2.לרון 05/05/2025 06:54הגב לתגובה זואין צורך להתרגשזה לא אובאמההכל דיבורים 0 מעשים! כמו אצל ביבי שהחמאס קורא אותו כמו ספר פתוח!
- 1.טראמפ רוצה להראות שהוא רוצה הסכם ככה יותר קל לתקוף ולהשמיד הכי ברור וכל הכתבה מיותרת (ל"ת)משה ראשלצ 27/04/2025 08:08הגב לתגובה זו
- לרון 05/05/2025 06:56הגב לתגובה זוהוא תמיד לטובת הרע והשליליעבודה בעיניים על החיובי!
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
