מניית אנבידיה זינקה 17% בשבוע - מתגברת על האתגר הסיני ורוכבת על נתונים חיוביים מטייוואן
ההשקעות האדירות ב-AI, הביקושים לשבבים מתקדמים והנתונים המעודדים מ-TSMC דוחפים את מניית אנבידיה למעלה, עם התאוששות מרשימה
מניית אנבידיה NVIDIA Corp. -0.32% לא עוצרת. אחרי שנפלה לשפל של 113 דולר בעקבות ההדגמה של מודלים זולים לבינה מלאכותית מצד החברה הסינית DeepSeek, היא רשמה התאוששות חזקה וכבר עומדת על 134 דולר – זינוק של 17% בתוך שבוע בלבד. אז מה גרם למניה לחזור לעצמה כל כך מהר?
ההשקעות בתשתיות AI – מנוע הצמיחה האמיתי
בעוד ש-DeepSeek עוררה חששות לגבי התחרות בשוק הבינה המלאכותית, אנבידיה הוכיחה שהביקושים לטכנולוגיה שלה חזקים מתמיד. ענקיות הטכנולוגיה כמו אמזון, גוגל, מיקרוסופט ומטא ממשיכות להזרים סכומי עתק לתשתיות AI. הדוחות האחרונים שלהן חשפו השקעות הון כוללות של כ-325 מיליארד דולר, כשהחלק הארי מיועד לתחום הבינה המלאכותית. מדובר על גידול של כ-50% ביחס לשנה שעברה וחלק משמעותי מזה יילך לשבבי AI.
המשמעות ברורה: גם אם יש מתחרים חדשים בשוק, החברות הגדולות בוחרות באנבידיה כספקית שבבי ה-AI המובילה. מעבר לכך, גם באירופה מתרחש שינוי משמעותי – פרויקט חדש בצרפת, בהובלת חברת הענן FluidStack, צפוי להקים מתקן מחשוב מבוסס אנרגיה גרעינית שיכלול כ-120,000 שבבי AI של אנבידיה בשלב הראשון, וצפוי לגדול ל-500,000 שבבים עד 2028. מדובר בהזדמנות עסקית עצומה שיכולה להבטיח זרם הכנסות קבוע לאורך שנים.
TSMC – השותפה שתומכת במניה
אחד הגורמים שתומכים במניה הוא הנתונים המעודדים של ספקית השבבים המרכזית של אנבידיה, TSMC. החברה דיווחה על הכנסות של כמעט 9 מיליארד דולר בינואר, עלייה של 36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות רעידת אדמה בטייוואן שפגעה בכמה קווי ייצור, TSMC מציינת שאין שינוי בתחזית השנתית שלה, והיא פועלת במרץ לשחזר את הייצור שנפגע.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שעוד חשוב לדעת הוא ש-TSMC מתכננת להכפיל את קיבולת ייצור השבבים המתקדמים שלה (CoWoS) עד סוף 2025. מדובר בתהליך קריטי לייצור השבבים החזקים ביותר של אנבידיה, שמאפשרים לה להישאר בחזית הטכנולוגיה. ככל שהקיבולת הזו תגדל, אנבידיה תוכל לענות על הביקושים הגוברים ולהרחיב את נתח השוק שלה.
איך אנבידיה התגברה על האתגר הסיני?
החשש הראשוני בעקבות ההדגמה של DeepSeek היה שהמודלים הזולים שלהם יאיימו על הביקושים לשבבים של אנבידיה. אבל בפועל קרה ההפך. החברות המובילות הבינו שהן לא יכולות להסתמך על פתרונות פחות מתקדמים ושהביצועים של אנבידיה עדיין ליגה מעל כולם. בנוסף, אנבידיה ממשיכה לחדש ולפתח טכנולוגיות חדשות שמשאירות אותה צעד אחד לפני המתחרים.
צפי קדימה – מה מצפה לנו בדוחות הקרובים?
אנבידיה צפויה לפרסם את הדוחות שלה ב-26 בפברואר, והציפיות בשוק גבוהות. המשקיעים רוצים לראות עד כמה הביקושים לשבבי AI נשארים חזקים, איך החברה מתמודדת עם האתגרים בשרשרת האספקה והאם היא מצליחה לשמר את קצב הצמיחה המהיר שלה.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
קונסנזוס הציפיות לרבעון שמסתיים בינואר עומד על הכנסות של 38 מיליארד דולר ורווח של 0.85 דולר למניה. התחזית לשנה כולה עומדת על 2.95 דולר למניה על מחזור של 129.2 מיליארד דולר. בשנה הבאה צפויה אנבידיה להרוויח 4.35 דולר למניה על מחזור של 196 מיליארד דולר.
- 1.אנונימי 10/02/2025 21:34הגב לתגובה זובגלל דיפשיטהפסיד את כל התיקון הזה!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
