המניה שמזנקת ב-73% והאם היא עדיין זולה?
ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-13% והחברה העלתה תחזיות ל-2025 תוך המשך התייעלות תפעולית, אך החוב הגבוה והתחרות העזה בענף הפרסום הדיגיטלי ממשיכים להעיב על הערכת השוק שמתבטאת במכפיל רווח נמוך של 10
חברת הטכנולוגיה דיגיטל טורביין Digital Turbine -3.23% דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2024, עם הכנסות של 134.6 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון הקודם. החברה גם הציגה רווח למניה מתואם של 0.13 דולר ו-EBITDA מתואם של 22 מיליון דולר.
במבט קדימה, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וצופה הכנסות של 485-490 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 69-71 מיליון דולר. בקצב הנוכחי, החברה צפויה להרוויח כ-0.5 דולר למניה בשנה הקרובה, מה שמציב אותה במכפיל רווח של כ-10.
מגזר ה-ODS (On-Device Solutions) של החברה הציג הכנסות של 91.7 מיליון דולר, עלייה של 11% מהרבעון הקודם. במיוחד בולטת הצמיחה בהכנסות הבינלאומיות, שהכפילו את עצמן בהשוואה לשנה שעברה.
מגזר ה-AGP (App Growth Platform) רשם צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון הקודם, עם הכנסות של 43.8 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות ירדו ב-3%, כחלק מתוכנית התייעלות שצפויה
לחסוך לחברה יותר מ-25 מיליון דולר בשנה.
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- האם סין תפעיל מול יפן את נשק יום הדין שלה ותמנע ייצוא של מתכות נדירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביל סטון, מנכ"ל החברה, ציין כי החברה מרחיבה את שיתופי הפעולה הגלובליים שלה עם יצרניות מכשירים כמו מוטורולה, נוקיה וטי-מובייל. עם זאת, החברה חווה חולשה מתמשכת בנפחי המכשירים בארה"ב. החברה מתמודדת
עם אתגרים בשוק תחרותי מאוד, במיוחד בתחום הפרסום במשחקים, שהפך לסחורה. המעבר ממודל waterfall bidding ל-SDK bidding היווה אתגר, אך כעת כבר 70% מסך החשיפות מגיעות דרך המודל החדש.
למרות הצמיחה החיובית, החברה רשמה הפסד נקי על בסיס GAAP של 23.1 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי ירדו ל-44% לעומת 45% ברבעון הקודם, בעיקר בשל שינויים בתמהיל המוצרים. יתרת המזומנים של החברה עלתה ב-2.5 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם והגיעה ל-34.6 מיליון דולר. מנגד, לחברה חוב של 408 מיליון דולר.
החברה נסחרת במכפילי רווח נמוכים לאורך זמן, מה שמשקף את התחרותיות הגבוהה בענף ואת הסיכונים התפעוליים. על אף שמכפיל 10 נראה אטרקטיבי, המשקיעים צריכים לקחת בחשבון את אי הוודאות בשוק הפרסום הדיגיטלי והתחרות הגוברת. בשורה התחתונה, בעוד שהחברה מציגה צמיחה חזקה והתייעלות תפעולית, האתגרים התחרותיים והחוב המשמעותי ממשיכים להעיב על הערכת השוק של החברה, מה שמתבטא במכפילי המניה הנמוכים.
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
דיגיטל טורביין נסחרת כעת לפי שווי של
433.5 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה זינקה ב-147% מתחילת השנה וירדה ב-20.8% ב-12 החודשים האחרונים.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
