דיגיטל טורביין
דיגיטל טורביין
דוחות

המניה שמזנקת ב-73% והאם היא עדיין זולה?

ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-13% והחברה העלתה תחזיות ל-2025 תוך המשך התייעלות תפעולית, אך החוב הגבוה והתחרות העזה בענף הפרסום הדיגיטלי ממשיכים להעיב על הערכת השוק שמתבטאת במכפיל רווח נמוך של 10

אדיר בן עמי |


חברת הטכנולוגיה דיגיטל טורביין Digital Turbine -0.8%  דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2024, עם הכנסות של 134.6 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון הקודם. החברה גם הציגה רווח למניה מתואם של 0.13 דולר ו-EBITDA מתואם של 22 מיליון דולר.


במבט קדימה, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וצופה הכנסות של 485-490 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 69-71 מיליון דולר. בקצב הנוכחי, החברה צפויה להרוויח כ-0.5 דולר למניה בשנה הקרובה, מה שמציב אותה במכפיל רווח של כ-10.


מגזר ה-ODS (On-Device Solutions) של החברה הציג הכנסות של 91.7 מיליון דולר, עלייה של 11% מהרבעון הקודם. במיוחד בולטת הצמיחה בהכנסות הבינלאומיות, שהכפילו את עצמן בהשוואה לשנה שעברה.


מגזר ה-AGP (App Growth Platform) רשם צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון הקודם, עם הכנסות של 43.8 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות ירדו ב-3%, כחלק מתוכנית התייעלות שצפויה לחסוך לחברה יותר מ-25 מיליון דולר בשנה.


ביל סטון, מנכ"ל החברה, ציין כי החברה מרחיבה את שיתופי הפעולה הגלובליים שלה עם יצרניות מכשירים כמו מוטורולה, נוקיה וטי-מובייל. עם זאת, החברה חווה חולשה מתמשכת בנפחי המכשירים בארה"ב. החברה מתמודדת עם אתגרים בשוק תחרותי מאוד, במיוחד בתחום הפרסום במשחקים, שהפך לסחורה. המעבר ממודל waterfall bidding ל-SDK bidding היווה אתגר, אך כעת כבר 70% מסך החשיפות מגיעות דרך המודל החדש.


למרות הצמיחה החיובית, החברה רשמה הפסד נקי על בסיס GAAP של 23.1 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי ירדו ל-44% לעומת 45% ברבעון הקודם, בעיקר בשל שינויים בתמהיל המוצרים. יתרת המזומנים של החברה עלתה ב-2.5 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם והגיעה ל-34.6 מיליון דולר. מנגד, לחברה חוב של 408 מיליון דולר.


החברה נסחרת במכפילי רווח נמוכים לאורך זמן, מה שמשקף את התחרותיות הגבוהה בענף ואת הסיכונים התפעוליים. על אף שמכפיל 10 נראה אטרקטיבי, המשקיעים צריכים לקחת בחשבון את אי הוודאות בשוק הפרסום הדיגיטלי והתחרות הגוברת. בשורה התחתונה, בעוד שהחברה מציגה צמיחה חזקה והתייעלות תפעולית, האתגרים התחרותיים והחוב המשמעותי ממשיכים להעיב על הערכת השוק של החברה, מה שמתבטא במכפילי המניה הנמוכים.

קיראו עוד ב"גלובל"


דיגיטל טורביין נסחרת כעת לפי שווי של 433.5 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה זינקה ב-147% מתחילת השנה וירדה ב-20.8% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.