דיגיטל טורביין
דיגיטל טורביין
דוחות

המניה שמזנקת ב-73% והאם היא עדיין זולה?

ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-13% והחברה העלתה תחזיות ל-2025 תוך המשך התייעלות תפעולית, אך החוב הגבוה והתחרות העזה בענף הפרסום הדיגיטלי ממשיכים להעיב על הערכת השוק שמתבטאת במכפיל רווח נמוך של 10

אדיר בן עמי |


חברת הטכנולוגיה דיגיטל טורביין Digital Turbine 1.7%  דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2024, עם הכנסות של 134.6 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון הקודם. החברה גם הציגה רווח למניה מתואם של 0.13 דולר ו-EBITDA מתואם של 22 מיליון דולר.


במבט קדימה, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וצופה הכנסות של 485-490 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 69-71 מיליון דולר. בקצב הנוכחי, החברה צפויה להרוויח כ-0.5 דולר למניה בשנה הקרובה, מה שמציב אותה במכפיל רווח של כ-10.


מגזר ה-ODS (On-Device Solutions) של החברה הציג הכנסות של 91.7 מיליון דולר, עלייה של 11% מהרבעון הקודם. במיוחד בולטת הצמיחה בהכנסות הבינלאומיות, שהכפילו את עצמן בהשוואה לשנה שעברה.


מגזר ה-AGP (App Growth Platform) רשם צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון הקודם, עם הכנסות של 43.8 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות ירדו ב-3%, כחלק מתוכנית התייעלות שצפויה לחסוך לחברה יותר מ-25 מיליון דולר בשנה.


ביל סטון, מנכ"ל החברה, ציין כי החברה מרחיבה את שיתופי הפעולה הגלובליים שלה עם יצרניות מכשירים כמו מוטורולה, נוקיה וטי-מובייל. עם זאת, החברה חווה חולשה מתמשכת בנפחי המכשירים בארה"ב. החברה מתמודדת עם אתגרים בשוק תחרותי מאוד, במיוחד בתחום הפרסום במשחקים, שהפך לסחורה. המעבר ממודל waterfall bidding ל-SDK bidding היווה אתגר, אך כעת כבר 70% מסך החשיפות מגיעות דרך המודל החדש.


למרות הצמיחה החיובית, החברה רשמה הפסד נקי על בסיס GAAP של 23.1 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי ירדו ל-44% לעומת 45% ברבעון הקודם, בעיקר בשל שינויים בתמהיל המוצרים. יתרת המזומנים של החברה עלתה ב-2.5 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם והגיעה ל-34.6 מיליון דולר. מנגד, לחברה חוב של 408 מיליון דולר.


החברה נסחרת במכפילי רווח נמוכים לאורך זמן, מה שמשקף את התחרותיות הגבוהה בענף ואת הסיכונים התפעוליים. על אף שמכפיל 10 נראה אטרקטיבי, המשקיעים צריכים לקחת בחשבון את אי הוודאות בשוק הפרסום הדיגיטלי והתחרות הגוברת. בשורה התחתונה, בעוד שהחברה מציגה צמיחה חזקה והתייעלות תפעולית, האתגרים התחרותיים והחוב המשמעותי ממשיכים להעיב על הערכת השוק של החברה, מה שמתבטא במכפילי המניה הנמוכים.

קיראו עוד ב"גלובל"


דיגיטל טורביין נסחרת כעת לפי שווי של 433.5 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה זינקה ב-147% מתחילת השנה וירדה ב-20.8% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.