מינויים ושינויים: מיזרוח מתקדם מעלה בבנק הפועלים

עמית תורג'מן ינהל את מכירות "סולגאר", ואבנר סנדר? הוא יהיה מהנדס חברת אינטראנסה, מנכ"ל SPL, ערן אלראי הציג מבנה ניהולי חדש לחברה: יש תשובה לשאלה לאן יגיע גולדווסר?
שירות ביזפורטל |

אלי מיזרוח ימונה למנהל אגף שיווק, תכנון ואסטרטגיה

בחטיבה הקמעונאית. אלי מיזרוח, 32, בוגר תואר שני במנהל עסקים ויוצא חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי", עובד בבנק כ-6 שנים. במסגרת תפקידו ניהל כ-3 שנים את יחידת האסטרטגיה בחטיבה הקמעונאית, תחת מנהל החטיבה דאז והמנכ"ל היום, מר צבי זיו. צבי זיו: "המרכז לניהול אסטרטגי, שנבנה ומנוהל ע"י מיזרוח, אפשר לדירקטוריון ולהנהלת הבנק, להציג, לראשונה במערכת הבנקאות בישראל, תוכנית אסטרטגית רב שנתית, כמו גם להוביל מהלכים רבים בכלל הארגון תוך החדרת מתודולוגיות עבודה מתקדמות".

עמית תורג'מן מונה לתפקיד מנהל המכירות של חברת הוויטמינים "סולגאר". במסגרת תפקידו יהיה אחראי על מערך המכירות הארצי של החברה,טיפול בנקודות המכירה,ניהול אנשי השטח ועבודה מול הקמעונאים. תורג'מן בן ה-34, נשוי+1, בעל תואר שני במנהל עסקים, שימש כמנהל מכירות ערוץ הפלטינה בשטראוס-עלית ובעבר שימש כמנהל קידום המכירות בחברת סאני תקשורת.

ומה עם אבנר? היום נודע כי אבנר סנדר, 28, מונה למהנדס מערכות של חברת Intransa, הפועלת בתחום אחסון מידע על בסיס פרוטוקול האינטרנט (IP), והמיוצגת בישראל על ידי חברת One1 Systems. במסגרת תפקידו יהיה אחראי אבנר למתן שירות תמיכה טכנית לאנשי המכירות ויעזור בתכנון, יישום והטמעת מוצרי החברה. כמו כן, יתמוך, ידריך ויכשיר את מערכי המכירות של השותפים העסקים של החברה בישראל. סנדר הנו בוגר לימודי בית הספר של University 3COM. אבנר שימש בעבר כמהנדס רשתות ומערכות בכיר בחברת 3COM ישראל.

מנכ"ל SPL, ערן אלראי, העוסקת בפתרונות עסקיים מבוססי טכנולוגיה, הציג אמש את המבנה הארגוני החדש של החברה בפני העובדים, ההנהלה וחברי הדירקטוריון. במסגרת השינוי תרוכז פעילות החברה תחת ארבע חטיבות: חטיבת פתרונות תוכנה שתתמקד בפרויקטי תוכנה, במתן שירותים מקצועיים ללקוחות ובפיתוח פתרונות תוכנה ייחודיים. בראש חטיבה זו תעמוד דליה רובינסון סמנכ"לית בכירה.

חטיבת תשתיות תוכנה תהיה אחראית על מוצרי תוכנה תשתיתיים המבוססים על טכנולוגית XML, על בסיסי נתונים, כלי פיתוח ומוצרים תשתיתיים נוספים התומכים בסביבות מחשוב מורכבות (Mission Critical). בראש החטיבה יעמוד יורם בן בסט, סמנכ"ל. נחמן מנור מונה כסמנכ"ל המכירות בחטיבה.

חטיבת השיווק והמכירות שבראשה יעמוד יוסי רודריק, סמנכ"ל בחברה, תספק תמיכה שיווקית ומכירתית לכלל המוצרים והשירותים שמציעה SPL. עמית גולדווסר שמונה אף הוא לסמנכ"ל בחברה יעמוד בראש חטיבת כספים ותפעול.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סופרמרקט אינפלציה קניות
צילום: תמר מצפי

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות

אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אינפלציה OECD

מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.

בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!

המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD  

www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf


תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם

כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':

חולה בית חולים
צילום: halfpoint

מדריך מקיף על טופס 17 - כל מה שצריך לדעת

מה זה טופס 17, איך לקבל את הטופס ושאלות ותשובות נוספות

עמית בר |
נושאים בכתבה טופס 17


במערכת הבריאות הישראלית פועל מנגנון חשוב שמאפשר למבוטח בקופת החולים לקבל טיפול או בדיקה רפואית במוסד חיצוני, שאינו חלק ישיר מהקופה שלו. המסמך המרכזי בתהליך זה נקרא טופס 17 – “טופס התחייבות”.  כשמבוטח מופנה לטיפול חיצוני, עליו לבקש מראש מהקופה התחייבות בכתב (טופס 17), כדי לוודא שהקופה תישא בעלות השירות. ללא התחייבות כזו, המבוטח עלול להידרש לתשלום מלא מהכיס שלו.

הטופס נדרש בעיקר בשירותים רפואיים חיצוניים – בדיקות הדמיה (MRI, CT), אשפוזים פרטיים או במוסד שלא מופעל על‑ידי הקופה, טיפולים במכונים חיצוניים ועוד. הליך הבקשה כולל פנייה לקופת החולים, בדרך כלל עם הפנייה מרופא המטפל או מסמכים רפואיים רלוונטיים, בקשת התחייבות, קבלת החלטה והנפקת הטופס. לעיתים, קופת החולים גובה תשלום השתתפות עצמית עבור הנפקת הטופס, בהתאם למדיניות הקופה.
למרות רפורמות שמטרתן להגביר את בחירת המטופל ולהקל על ההליך – טופס 17 נשאר חלק בלתי נפרד ממסלול קבלת טיפול מחוץ לקופה.

קישורים ישירים לקופות החולים וטפסים


6 שאלות ותשובות על טופס 17

מהי מטרת טופס 17?
זהו מסמך התחייבות של קופת החולים כלפי נותן השירות הרפואי,  הבקשה נדרשת כאשר הטיפול או הבדיקה ניתנים במוסד שאינו ישירות של הקופה. ההתחייבות עוזרת למבוטח שלא לשלם ממקורו.

באילו מקרים נדרש טופס 17?
כאשר מבוטח מופנה לטיפול, בדיקה או אשפוז מחוץ למרכז הרפואי של הקופה, למשל בדיקת MRI, אשפוז בבית חולים פרטי או ביקור במרפאת חוץ שאינה בקופה.

איך מגישים בקשה לטופס 17?
יש לפנות לקופת החולים המבטחת, דרך אתר האינטרנט, האפליקציה או בסניף, ולהציג את ההפניה מהרופא המטפל או הזימון לטיפול. צרפו את המסמכים הרפואיים הנדרשים ובקשו התחייבות.