רחפן, מיקרו-רחפן, אלביט מערכות
צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות משיקה מיקרו-רחפן להפקת מודיעין ויזואלי

הרחפן מאפשר פריסה ושיגור מהירים מכל כלי רכב קרבי; הרחפן יושק בתערוכת מליפול בפריז
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת אלביט מערכות 1% , העוסקת בפיתוח ויצור מערכות נשק, אלקטרוניקה ואלקטרו- אופטיקה, מדווחת על השקת מיקרו-רחפן חדש. לרחפן-MAGNI יכולת מעקב אוטומטית וממשק מובנה למערכות ניהול קרב. הרחפן יאפשר לכוחות ממונעים להפיק מודיעין ויזואלי ביום או בלילה. 

החברה, משיקה לראשונה בתערוכת מליפול שנפתחת בפריז, משיקה את MAGNI, מיקרו-רחפן אוטונומי. לדברי החברה, הרחפן מיועד לשפר את תמונת המצב המודיעינית של כוחות צבאיים רכובים.

רחפן ה-MAGNI הנו מוקשח, קומפקטי וקל (2.5 ק"ג) והוא מאפשר פריסה ושיגור מהירים (תוך פחות מדקה) מכל כלי רכב קרבי (רק"מ). בכך הוא הופך את הרק"מ לפלטפורמה יעילה לאיסוף מודיעין.

הרחפן כולל מטען ייעודי תרמי, חליפת תקשורת (S-BAND או LTE), יכולת מעקב אוטומטית וממשק מובנה למערכות ניהול קרב. הוא מופעל על ידי משתמש בודד, ובעל יכולת שהייה של 30 דקות, טווח פעולה של 3 ק"מ. גובה הטיסה מרבי של הרחפן מגיע ל-4000 רגל, והוא מסוגל לשאת מטען במשקל של עד 350 גרם.

לדברי החברה, המיקרו-רחפן מאפשר לכוחות ממונעים להפיק מודיעין ויזואלי "מעבר לגבעה" ביום או בלילה, ולהזין מידע על מטרות לתוך מערכות השליטה והבקרה. מאפייני הגודל, המשקל וצריכת האנרגיה הייחודים של המיקרו-רחפן החדש הופכים אותו למתאים במיוחד לרמת הצוות, המחלקה והפלוגה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחפן חארטה וכתבת יח"צ טיפוסית לאלביט (ל"ת)
    משה 20/11/2019 22:12
    הגב לתגובה זו
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.