רחפן, מיקרו-רחפן, אלביט מערכות
צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות משיקה מיקרו-רחפן להפקת מודיעין ויזואלי

הרחפן מאפשר פריסה ושיגור מהירים מכל כלי רכב קרבי; הרחפן יושק בתערוכת מליפול בפריז
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת אלביט מערכות 0.9% , העוסקת בפיתוח ויצור מערכות נשק, אלקטרוניקה ואלקטרו- אופטיקה, מדווחת על השקת מיקרו-רחפן חדש. לרחפן-MAGNI יכולת מעקב אוטומטית וממשק מובנה למערכות ניהול קרב. הרחפן יאפשר לכוחות ממונעים להפיק מודיעין ויזואלי ביום או בלילה. 

החברה, משיקה לראשונה בתערוכת מליפול שנפתחת בפריז, משיקה את MAGNI, מיקרו-רחפן אוטונומי. לדברי החברה, הרחפן מיועד לשפר את תמונת המצב המודיעינית של כוחות צבאיים רכובים.

רחפן ה-MAGNI הנו מוקשח, קומפקטי וקל (2.5 ק"ג) והוא מאפשר פריסה ושיגור מהירים (תוך פחות מדקה) מכל כלי רכב קרבי (רק"מ). בכך הוא הופך את הרק"מ לפלטפורמה יעילה לאיסוף מודיעין.

הרחפן כולל מטען ייעודי תרמי, חליפת תקשורת (S-BAND או LTE), יכולת מעקב אוטומטית וממשק מובנה למערכות ניהול קרב. הוא מופעל על ידי משתמש בודד, ובעל יכולת שהייה של 30 דקות, טווח פעולה של 3 ק"מ. גובה הטיסה מרבי של הרחפן מגיע ל-4000 רגל, והוא מסוגל לשאת מטען במשקל של עד 350 גרם.

לדברי החברה, המיקרו-רחפן מאפשר לכוחות ממונעים להפיק מודיעין ויזואלי "מעבר לגבעה" ביום או בלילה, ולהזין מידע על מטרות לתוך מערכות השליטה והבקרה. מאפייני הגודל, המשקל וצריכת האנרגיה הייחודים של המיקרו-רחפן החדש הופכים אותו למתאים במיוחד לרמת הצוות, המחלקה והפלוגה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחפן חארטה וכתבת יח"צ טיפוסית לאלביט (ל"ת)
    משה 20/11/2019 22:12
    הגב לתגובה זו
סופרמרקט אינפלציה קניות
צילום: תמר מצפי

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות

אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אינפלציה OECD

מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.

בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!

המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD  

www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf


תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם

כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק