סיקור מיוחד: תערוכת ז'נבה 2013
המשבר הכלכלי המתמשך בגוש האירו משפיע גם על תעשיית הרכב ואין זה סוד שהיא נמצאת כעת באחת התקופות הקשות בתולדותיה. ועדיין תערוכת הרכב של ז'נבה שתיפתח מחר, ב-5.3 לעיתונות וב-7.3 לקהל הרחב, תשאיר כל זאת מאחוריה ותהיה כהרגלה אירוע מוטורי מרתק מאין כמוהו. ואם היינו צריכים תזכורת לכך שהמציאות האירופאית עדיין שונה ומפנקת בהרבה מהישראלית ז'נבה תשמח להזכיר לנו עד כמה תערוכת רכב יכולה להיות נגישה, מקצועית וקלה לביקור.
אולמי הפלקספו נמצאים במרחק 10 דקות הליכה משדה התעופה של ז'נבה, ואם אתם נמצאים באירופה בין ה-7 ל-17 לחודש מרץ פנקו את עצמכם ונסו לעבור דרך השדה של העיר המסוגננת הזו. לא חייבים אפילו לשלב בביקור לינה. למעשה ניתן לנצל את הזמן שבין נחיתה לטיסת המשך עבור סיבוב קצר וממצה באולמות. הממדים של תערוכת ז'נבה רחוקים שנות אור מקומפלקס הענק של פרנקפורט ומבטיחים שתספיקו לראות את כל החדשות החשובות, לחטוף משהו בדרך ואולי אף לרכוש איזו מתנה לילדים. ואם בכל זאת תהיתם אולמי הפלקספו שופעים חניה מסודרת, משולטים כמו שצריך ומחיר הכניסה הוא ממש, אבל ממש סביר.
בצל המשבר
שוויץ אינה משדרת אהדה למכוניות ולשריפת בנזין אבל ז'נבה העשירה אוהבת מאוד את המכוניות הזוהרות. העיר הזו נראית לעיתים כבירת המכוניות המסוגננות, והיקרות והתערוכה משקפת זאת. למרות הכפור שבחוץ התערוכה הזו היא לרוב החגיגה האמיתית של מכוניות הספורט האקזוטיות, והמכוניות הפתוחות שמגיעות לקראת האביב. כל הסימנים מראים שלמרות המשבר החמור בתעשיית הרכב האירופאית המאפיינים האלה ימשיכו ללוות אותה ויצרני האקזוטיקה והיוקרה (שממלא פחות סובלים מהמשבר באירופה) ימשיכו לככב.
לא סתם בחרה פרארי להציג כאן את האנזו החדשה והכל כך מרתקת ולא בכדי תנסה מקלארן לגנוב מימנה את תשומת הלב עם ה-P1 הסדרתית. לא לחינם בחרה שברולט להציג כאן את הקורבט הפתוחה וטויוטה GT86 נטולת גג. לצד כל אלה תערוך מזראטי בכורה אירופאית לקוואטרופורטה החדשה, ואלפא תציג את ה-4C הסדרתית יותר ואופל את הקאסקאדה הפתוחה עימה תרצה להתחרות במותגי היוקרה. וכמובן שהזירה תשמש במה להשקה האירופאית של המתמודדות החדשות של לקסוס ואינפינטי מול סדרה 3 כאשר מרצדס תשיק את ה-CLA בבכורה אירופית לאחר הופעת הבכורה בדטרויט לפני כחודש.
ז'נבה קרובה למוקדי הכוח של התעשיות המובילות ביבשת הקלאסית אך כיאה לשוויצרית גאה היא משדרת ניטרליות. והניטרליות הזו היא גם סוד הקסם של התערוכה שמושכת אליה יצרנים מכל העולם כולל סין. אין עוד תערוכה כה חשובה שנערכת בארץ שאינה מייצרת מכוניות. ולכן כנראה היא נבחרה להשקת מותג קורוס הסיני, המיזם המשותף והמאוד מעניין לחברה לישראל ולצ'רי. וכמובן שכמו בכל תערוכה גם כאן יהיו צדדים עממיים חשובים גם לשוק המקומי שלנו כמו רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008, ניסן נוט (בבכורה אירופית), סקודה אוקטביה, הבקרוב לסיטרואן C4 פיקאסו ועוד הרבה אחרים.
בקלות
העניין שמייצרת תערוכת רכב בין-לאומית בסדר גודל כזה הוא ברור. אבל מה שפחות מובן מאליו כאמור היא הקלות של הביקור בתערוכה. הארגון המופתי הופך את הכל נגיש וידידותי למשתמש והממדים הקטנים אומרים שניתן להספיק הרבה בכל פרק זמן נתון. ואם הספקתם הכל כדאי להציץ לאולם האביזרים והציוד המכאני (7) שם יש גם לרוב הדגמות של כלי שטח.
לא רק הביקור גם המחירים נוחים: 16 פרנק שוויצרי עולה כניסה למבוגר, 9 לילד (מגיל 9-16) ואת הכרטיסים ניתן לרכוש במקום או באתר האינטרנט של התערוכה. לבאים אחרי שעה 16:00 הכניסה תעלה חצי מחיר.
התערוכה פתוחה בין 10:00 ל-20:00 (בימי שבת וראשון 9:00-19:00) ויש שפע אוטובוסי שמגיעים ממרכז העיר לאולמות (בהם אוטובוסים מספר 5, 10 או טראם מספר 13 ו-15) וכמובן שאפשר גם להגיע לשדה התעופה הקרוב ומשם להמשיך רגלית. מלונות יש בשפע במרכז העיר וגם בסביבה אבל אפשרות נוחה וזולה משמעותית היא לנצל את הכפרים הצרפתיים הצמודים לשדה התעופה (פרנה-וולטיר וסביבתו). גם המסעדות שם עדיפות.
קורוס – סגן יושב הראש של המיזם המשותף בין צ'רי הסינית לחי"ל הישראל אומר שהרכב לא יגיע אלינו
אודי RS6 אוואנט – אתלטיקה קלה
אופל קאסקאדה – מחליפת האסטרה טווין-טופ, אולי תגיע גם אלינו
וולוו XC60 – מראה קשוח יותר, תוספת אבזור ומנועים חסכוניים
וולוו S80 ו-V70 – עדכון מראה, עוד אבזור ומנועים מחודשים
וולו XC70 – עדכון קוסמטי, אבזור ומנועים
ק
קורוס 3 – המכונית הישראלית-סינית מגיעה ליצור. אלינו היא לא תגיע
מילואימניקים. קרדיט: Xיועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית
כתב אישום חריג הוגש נגד אמיר ימין בגין זיוף שירות מילואים וניצול מלחמת חרבות ברזל לביטול חובות מס
יועץ מס מזייף מסמכים. רואה חשבון עוזר ללקוח להונות את רשויות המס. עורך דין מלמד לקוח איך לשקר לשופטים. מקצועות "מכובדים", נמצאים בשנים האחרונות במדרון תדמיתי תלול. אין כבוד - כנראה שהכל כסף. המקרה הבא לא נעים לאוזן הישראלית - לזייף ולהגיד שאתה במילואים כדי לברוח מחובה ציבורית, מהתמודדות עם חובות. זה ניצול ציני של המצב בארץ, אבל רשות המסים יודעת לאתר את המתחזים.
רשות המסים הגישה כתב אישום חריג נגד אמיר ימין בגין זיוף שירות מילואים וניצול מלחמת חרבות ברזל לביטול חובות מס.
פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה כתב אישום נגד ימין, יועץ מס בן 45 מחדרה, בגין זיוף מסמכי מילואים והונאת רשות המס במהלך מלחמת חרבות ברזל. על פי כתב האישום, ימין, שנקלע לחוב מס שבח בעקבות עסקת מקרקעין שביצע בדצמבר 2018, הגיע להסדר פריסת תשלומים עם משרדי מיסוי מקרקעין בחדרה ביוני 2023. כשלא עמד בהסדר, הוטלו עיקולים על חשבונות הבנק והנדל"ן שלו בדצמבר 2023. כלומר, מדובר על יועץ מס שחייב מס לרשות המס. הוא הגיע להסדר פריסה עם הרשויות, וכדי לא לשלם זייף שהוא במילואים.
יש כאן אולי עיוורון, מצוקה גדולה, אבל מה הוא חשב לעצמו - שרשויות המס לא יודעות להצליב נתונים עם מאגרי המידע בצבא?
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- הונאה של 40 מיליארד דולר מגיעה לסיומה - דון קוון נשלח ל-15 שנות מאסר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת - חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
