עיוות? שלדות פרסמה הערכת שווי לקיוריי - גבוהה בכ-750% מההון העצמי
שלדות, אחת מהחברות הפחות מוכרות וסחירות בבורסה בתל אביב פרסמה היום הערכת שווי חריגה לאחזקותיה בחברת ביומד היוצרים למראית עין עיוות משמעותי במסחר במניית החברה.
פעילותה המרכזית של חברת שלדות שבשליטת אריה פרידנזון ומנוהלת ע"י בנו אלון, טמונה ביצור ושיווק מוצרי תעבורה נגררים ובעבודות מתכת. אך, לחברה ישנה פעילות נוספת, המתרכזת תחת חברת קיוריי הפעילה בתחום המכשור הרפואי.
היום, לראשונה פרסמה שלדות הערכת שווי להחזקותיה בקיוריי. החברה מסרה, כי קיבלה טיוטה של אומדן השווי הוגן של פעילות חברה הבת, והיא משקפת שווי של כ-62 מיליון שקלים לפעילות קיוריי ליום 31 במארס 2011. מה שמקנה לשלדות החזקה בשווי של כ-54 מיליון שקלים או של 47.7 מיליון שקלים בדילול מלא (מחזיקה כ-87.1% מהון המניות או בכ-76.9% בדילול מלא).
הטיוטה שהוכנה ע"י חברת דה-קאלו בן יהודה ושות' ששימשו כמעריך שווי בלתי תלוי, צפויה לשמש בין היתר לקידום תהליך של גיוס כספים לחברת הביומד העוסקת בפיתוח המכשור הרפואי ואסתטיקה בתחום הפוטו-טרפיה. ההון, אם יגויס, ישמש את החברה להכנת מוצריה לייצור סידרתי והמשך פיתוח של יישומים נלווים.
קיוריי ביצעה בשנה החולפת התקדמות כאשר חתמה על הסכם הפצה למוצריה בקנדה וסרביה. בנוסף קיבלה החברה אישור ממשרד הבריאות הישראלי. בעבר, לפני כשנה, החלה לבחון שלדות דרכים לגיוס הון לקיוריי והיא הודיעה על אפשרות ליציקת פעילותה לשלד בורסאי.
עד כה, שוויה של החברה היה נסתר והוא נזקף בדוחותיה המאוחדים של שלדות לפי הון עצמי של כ-5.5 מיליון שקלים, נכון לסוף 2010. עוד נציין, כי ההשקעה המהותית האחרונה שהושקעה בקיוריי נעשתה באוקטובר 2007 ע"י חברת סינרון מדיקל לפי שווי חברה של כ 11.6 מליון דולר (כ-46.6 מיליון שקלים).
בכך, נוצר עיוות משמעותי בין השווי בו נסחרת שלדות כ-19.5 מיליון שקלים לשווי החזקותיה בחברה הבת. מדוחותיה עוד נציין, כי ההון העצמי של שלדות עמד בסוף 2010 על 25.9 מיליון שקלים והיא מחזיקה בקרקעות בשווי של כ-40 מיליון שקלים. ניתן להסביר את שווי החברה בסחירות הנמוכה במניותיה (רק 19.9% מוחזקים ע"י הציבור).
- 4.זהירות מהערכות שווי יזומות על ידי החברה. (ל"ת)משה 26/04/2011 15:48הגב לתגובה זו
- 3.רק שלדיאליייי 20% עליה עכשיו וזה רק ההתחלה (ל"ת)נתי 26/04/2011 15:12הגב לתגובה זו
- יצחק 04/05/2011 13:31הגב לתגובה זורק שלדיאל רצינית ויציבה
- 2.מההההההההההה 26/04/2011 14:47הגב לתגובה זוגילוי נאות כמעט התחלתי לעבוד בחברה שיושבת בקרית אתא , הנהלה לא רצינית וכולה חברה שמייצרת נגררים למשאיות וכו' בקיצור לא הבנתי על מה המהומה על לא מאומה
- 1.תיזהרו ממשפחת פרידנזון !! (ל"ת)אנונימי 26/04/2011 14:38הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
