מפלים את הנשים ואת הערבים. לטובה/ פוסט אורח
שועלן
צילום: ריי צ'אנג
אין כמו דיווחים על נתונים סטטיסטים כדי לזהות אג`נדות של עיתונאים.
והפעם,
אג`נדה מס` 1 - גברים יותר מסוכנים מנשים
1. "גברים היו מעורבים יותר מנשים בתאונות בהן הורשעו לבסוף: 65% לבני המין החזק, 35% לבנות המין העוד יותר חזק. יש לציין כי נתון זה מנותק ממספר הקילומטרים שצוברים גברים או נשים, ועשוי ללמד עד כמה נשים בטוחות יותר על הכביש"
מדוע טוען הכתב שהנתון הנ``ל מנותק מהנסועה? הרי ככל שנוסעים יותר, גובר הסיכוי לגרום לתאונה, לא (יצוין כי בהודעה לעיתונות לא מופיעה הטענה הנ``ל, והיא כולה המצאה של הכתב)?
2. על-אף שנשים מוצגות כ"בטוחות" יותר מגברים, לא מודגשת העובדה שהעבירות שגברים מרבים לעשות יכולות מקסימום להזיק לעצמם (אי שימוש בחגורה), כאשר העבירות שהנשים מרבות לעשות עלולות להזיק לאחרים (אי ציות לתמרורי עצור ומתן זכות קדימה). כמו-כן, נשים עושות יותר עבירות של מהירות מופרזת ודיבור בסלולר (נתונים שמופיעים רק בדו"ח עצמו ולא בידיעה). אז מי יותר מסוכן בכביש, גברים או נשים?
3. לפני שהידיעה תוקנה בעקבות תלונות רבות בטוקבקים, הופיעה בה הפסקה הבאה: "הגברים נוהגים הרבה יותר ק``מ מנשים, עד כדי חלוקה של 80-20 אחוזים לדברי מומחי תחבורה, אך בכל זאת מעניין לגלות כי נשים אחראיות ל-21.1% מהרשעות התעבורה בלבד".
כמובן שה"בלבד" חסר היגיון, כי אם נשים נוהגות 20% מהנסועה וחוטפות 20%מהדו"חות, אז זה לא "בלבד", וגם אין פה שום גילוי מעניין. זה בדיוק מה שהיית מצפה שיקרה בתנאים נורמליים (במידה שאת/ה לא מניח/ה מראש שגברים מבצעים יותר עבירות תנועה מנשים).
לאחר כיממה ושלל תגובות בנושא הנוסח בידיעה התהפך לחלוטין, וכעת הפסקה מסתיימת ב"הערכה זו (80-20) מקבלת משנה-תוקף בכך שנשים אחראיות ל-21.1% מהרשעות התעבורה לפי הלמ"ס". אז אומנם תיקנו את הידיעה, אבל הטעות המקורית מעידה על ההטיה המובנית אצל הכתב לפיה נשים מבצעות פחות עבירות תנועה מגברים.
אג`נדה מס` 2 - ערבים? שו הדא ערבים?
מההודעה לעיתונות עולה באופן ברור סוגייה הרבה יותר חשובה ומדאיגה מהיחסים שבין גברים לנשים, שזה הנושא היחיד שמופיע בידיעה.
1. בזמן ש-18% מהיהודים המורשים לנהוג ביצעו 1.3 עבירות תנועה בממוצע, אצל הערבים מדובר ב-29% שביצעו 1.6 עבירות בממוצע (גם יותר מורשעים, וגם יותר הרשעות לנהג). בגברים צעירים עד גיל 24 התמונה עגומה אף יותר - יהודים: 19% עם 1.4, ערבים: 35% עם 1.8.
2. ביישובים הבדוויים בנגב: 44% (!) מהנהגים ביצעו עבירות תנועה, עם ממוצע של 1.9 עבירות לנהג (בהשוואה ל-18% עם 1.3 אצל היהודים). ובכלל, חמשת היישובים בעלי שיעור העבריינים הגבוה ביותר הם ישובים ערביים (באזור ה-30% עבריינים ומעלה), והחמישה הנמוכים ביותר הם יישובים יהודיים (18% ומטה).
3. אחוז בעלי רישיון הנהיגה ברכב משא באותם יישובים ערביים גבוה במיוחד (בדווים בנגב - 56%, לעומת 13% ממוצע ארצי). מצד אחד זה אולי מסביר חלק מהסיבות לכמות הרבה כ"כ של עבריינים שם (נסועה מאוד גבוהה של נהגים מקצועיים), אבל מצד שני זה רק מדאיג יותר לאור התוצאות הקטלניות של עבירות נהיגה ברכבים כבדים.
4. הכי עצוב - גם בדף הראשון בהודעה לעיתונות (שהוא מעין תקציר מנהלים) לא מופיעה שום מילה לגבי ערבים. העיוורון הפוליטיקלי קורקט פושה גם בלמ"ס.
לסיכום, העיתונות בישראל (ובמידה מסוימת גם הלמ"ס) מעדיפה לשחק בפיפי-קקי של גברים-נשים (כשאין שום הבדל משמעותי ביניהם) במקום להצביע על התופעה החמורה שעולה מהנתונים הסטטיסטיים של שיעורי עבריינות נהיגה גבוהים בקרב המגזר הערבי בארץ, ולהעלות אותה לדיון ציבורי שיגרום להפעלת לחץ לשינוי המצב.
איפה אור ירוק? איפה גלגל"צ? העיקר שהם מפמפמים לנו במוח כל הזמן על "מספר המוות של ישראל".
שועלן
-------
ולא להחמיץ את
V

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.
טייפון (יצרן)טורקיה רוכשת 20 מטוסי טייפון מאנגליה בעסקה של 10.7 מיליארד דולר
על מטוס הטייפון, צי המטוסים של טורקיה, ואיך זה קשור אלינו?
רק הבוקר התברר שארדואן מחסל את האופזיציה - ארדואן מחסל מתנגדים מבית: צו מעצר נוסף נגד ראש עיריית איסטנבול בחשד לריגול, וכמה שעות לאחר מכן, אנגליה מספקת לו מטוסי קרב בעסקה של 10.7 מיליארד דולר. טורקיה ובריטניה חתמו על אחת העסקאות הביטחוניות הגדולות ביותר בעשור האחרון.
ההסכם, כולל רכישת 20 מטוסי קרב מתקדמים מדגם יורופייטר טייפון, מטוסים שמיועדים להחליף חלק ניכר מהצי הטורקי המיושן ולהעניק לחיל האוויר הטורקי יכולות עליונות באוויר ובקרקע. זוהי עסקה מסחרית, ובעיקר הישג אסטרטגי: היא מחזקת את שיתוף הפעולה בין שתי מדינות נאט"ו מרכזיות, מעניקה דחיפה משמעותית לתעשיית ההגנה הבריטית ומאותתת לרוסיה ולמתנגדותיה כי הברית האטלנטית נותרת מאוחדת ומחויבת לביטחון משותף.
אלא שעל הדרך היא מחזקת מאוד את טורקיה שיש לה שתי פנים - צד אחד למערב, צד שני לרוסיה. ארה"ב לא הסכימה בעבר לספק לה מטוסי קרב מסוג F-35, כשבחודשים האחרונים גם על רקע פגישת המנהיגים - טראמפ וארודאן היו הערכות שעסקה קרובה. יכול להיות שהעסקה הנוכחית היא קדימון לעסקה גדולה יותר מול ארה"ב. טורקיה צריכה מאות מטוסים לא 20 מטוסים חדשים (כשיש גם אופציה ל-40 מטוסים נוספים).
העסקה נחתמה במהלך ביקורו הראשון של ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, באנקרה. סטארמר, נפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במשך שעות ארוכות, והשניים דנו בעסקה עצמה ובאתגרי הביטחון האזורי, כולל המצב בסוריה, המתחים בים השחור והשפעת מלחמת אוקראינה על יציבות נאט"ו. "ההסכם הזה יחזק את ביטחון נאט"ו כולה, יעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין בריטניה לטורקיה ויתמוך בכ-20 אלף מקומות עבודה בבריטניה לאורך 10 שנים", אמר סטארמר לאחר החתימה, תוך הדגשת התרומה הכלכלית: העסקה צפויה להזרים מיליארדים למפעלי BAE Systems, החברה הבריטית המובילה בייצור המטוסים, ולתמוך בתעשיות משנה באזורים כמו יורקשייר ולנקשייר.
- ארדואן מחסל מתנגדים מבית: צו מעצר נוסף נגד ראש עיריית איסטנבול בחשד לריגול
- ה-PKK נסוג מטורקיה: צעד משמעותי לקראת שלום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארדואן מצידו תיאר את העסקה כ"סמל חדש ליחסים האסטרטגיים בין שתי מדינות ידידות", והוסיף כי היא "תסייע לטורקיה לשמור על יתרון אווירי מול איומים אזוריים, תוך שמירה על מחויבותה לברית נאט"ו".
