איגוד השיווק אומר yes לדרור בהט איש השיווק לחודש יוני
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בדרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes, כאיש השיווק של חודש יוני 2009. דרור בהט עומד מאחורי המהלך: 'yes stars - ממציאים מחדש את חוויית הצפייה'.
המהלך כלל מעבר למיקוד תקשורתי בתחום הסדרות, לאחר שמונה שנים של פעילות עקבית בזירת הסרטים, לצד הגדלת היקף חדירת ה- yesMax והגעה ל 30% חדירה בקרב לקוחות yes.
מהלך ה-yes stars זכה בשבוע שעבר גם במקום הראשון בתחום התקשורת בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי effie awards 2009.
לדברי בהט, "לאחר שזיהינו שינוי מגמה בהעדפות הצרכנים לתחום הסדרות לצד התחזקות הז'אנר בקרב התעשייה ומעבר של תקציבים ושחקנים לתחום זה, החלטנו לרענן גם את המיקוד התקשורתי שלנו. זאת לצד המשך ייצור הטלוויזיה עם הסדרות".עוד ציין בהט, כי "ה -yesMax היווה חלק משמעותי במהלך גם בזכות היותו מגביר נאמנות ושביעות רצון וגם בשל העובדה כי הז'אנר המועדף להקלטות הינו סדרות".
הקונספט הפרסומי של המהלך yes stars מציין בהט, "נולד מתוך התובנה שיש הבדל מהותי בין סרטים לסדרות שכן סידרה מגלמת בתוכה מערכת יחסים המתפתחת עם הזמן. הקונספט משלב ז'אנרים מעולם הסדרות עם שימוש בדמות ישראלית (יעל פוליאקוב) המתערבת באירועים מתוך רצון והזדהות עם הסדרה וגיבוריה".
על פי דיווחי חברת yes, כתוצאה ממהלכים אלה נרשמה עלייה של 30% בצפייה בסדרות, המותג המשיך להתחזק ושביעות הרצון בקרב בעלי ה yesMax עלתה דרמטית. " המהלך תורם רבות לביצועי החברה בתקופה האחרונה ומשפיע לחיוב גם התוצאות הפיננסיות", אומר בהט.
הצעדים שננקטו למימוש האסטרטגיה החדשה היו, קודם כל, ברמת המוצר: המשך השקעה ברכישת הסדרות המובילות בעולם ('דם אמיתי', 'עקרות בית', האנטומיה של גריי וכו') לצד הגדלת ההשקעה בהפקות מקור מובילות כגון דני הוליווד, רביעיית רן, סרוגים ועוד.
בהמשך הוכנסו חידושים בתחום הערוצים: קיבוץ כל ערוצי הסדרות יחדיו ומיקומם במיקומי פריים בטבלת הערוצים, השקת ערוץ ישראלי - yes stars ישראלי, השקת שני ערוצי סדרות HD: yes stars Action HD ו yes stars Drama HD, פתיחת ערוץ הריאליטי לתקופת הקיץ yes stars real והעמקת חוויית הסדרות באתר האינטרנט yeswalla..
במקביל נמשכה הרחבת החדירה של ה- yesMax - שיפור ממשק המשתמש, השקת Maxmovies (ספריית סרטים בתוך ה-yesMax ) ועוד.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".