למרות המצב: קרן בירד אישרה השקעות של 9 מיליון דולר ב- 12 פרויקטים חדשים
קרן בירד, הקרן הדו לאומית לשיתוף פעולה תעשייתי ישראל - ארה"ב, ממשיכה לבצע השקעות בחברות מחומים שונים למרות המשבר הכלכלי הקשה בארץ ובעולם. הקרן אישרה בישיבת חבר הנאמנים שהתקיימה בשבוע שעבר בירושלים, השקעות בסך של 9 מיליון דולר ב- 12 פרויקטים חדשים, שתקציבם הכולל עומד על כ- 28 מיליון דולרים, פרי שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות.
קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח של מוצר משותף. הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הנאמנים מתווספים ללמעלה מ-780 פרויקטים בהם השקיעה קרן בירד מעל
ל-255 מליון דולר, במהלך 31 שנות פעילותה. פרויקטים אלו הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-8 מיליארד דולרים.
בכך מסכמת קרן בירד שנה נוספת של פרויקטים מגוונים ואיכותיים, המהווים שיתוף פעולה פורה בין חברות אמריקאיות וישראליות. הקרן ממשיכה לשמור על המגוון המסורתי בהשקעה בחדשנות טכנולוגית בתחומים רחבים ומגוונים. ברשימת הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הנאמנים האחרונה נכללים פרויקטים בתחומים מסורתיים, כגון מדעי החיים ותקשורת, וכן שלושה פרויקטים בתחום האנרגיה.
בין החברות הישראליות המשתתפות: Aposense, Mediguide, Oree, PowerPaper, TransBioDiesel. בין השותפים האמריקאים ניתן למצוא חברות כגון GE, Texas Instuments ו-RohmandHaas.
בשנת 2008 קיבלה הקרן כמות גדולה של פניות, מגמה שבודאות גבוהה אף תתגבר בשל המצב הכלכלי העולמי. מצב זה אך מחזק את הצורך במהלך של הגדלת הקרן, כפי שהוצג ע"י מנכ"ל הקרן בחבר הנאמנים ובפורומים האחרים.
ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל הקרן שמציין החודש שלש שנים בתפקיד, מביע סיפוק רב מרמת הפניות לקרן. "הצוות בקרן בירד, בארץ ובארה"ב, פעיל מאד במציאת הזדמנויות חדשות ובהסברה. אחוז נכבד מזמננו מוקדש לביקור בחברות בישראל ובארה"ב, שכן אנו מאמינים בנוכחות בשטח".

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
