בני שרביט מאוכזב מתוצאות פרטנר - הדור ה-3 פגע

האנליסט מגאון בית השקעות מציין כי הכנסת הדור השלישי פגעה בתוצאות החברה. שיעור הרווח הגולמי ירד חדות בעקבות סבסוד מכשירי דור שלוש והסתכם ב-24.3% ברבעון שחלף
חזי שטרנליכט |

חברת פרטנר פרסמה הבוקר (יום שלישי) את דוחות הרבעון השלישי, והאנליסט בני שרביט מגאון בית השקעות מאוכזב מהתוצאות. לדבריו "סבסוד מכשירי דור 3 פגעה מהותית בתוצאות הכספיות של החברה".

"נקודת האור העיקרית בדוחות חברת פרטנר הינה שורת ההכנסות. חברת פרטנר רשמה הכנסות של 1.352 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל וזאת למרות הורדת תעריפי דמי הקישורית ובזכות עלייה בבסיס המנויים ועליה בדקות השימוש".

שרביט מציין כי "שיעור הרווח הגולמי של החברה ירד בצורה חדה בעקבות סבסוד מכשירי דור 3 והסתכם ב-24.3% לעומת 29.9% ברבעון המקביל אשתקד ולעומת 29.1% ברבעון הקודם. את הסבסוד העמוק ניתן לראות גם בעליה החדה בעלות רכישת מנויים - מרמה של 263 שקל ברבעון הקודם לסך של 363 שקל ברבעון הנוכחי. בהקשר לסעיף זה השאלה המתבקשת היא האם הפחתת הסבסוד המתוכננת ברבעונים הבאים לא תפגע בהיקף גיוס מנויי דור 3 של החברה".

שרביט מציין גם כי "הירידה המפתיע ברווח הגולמי, הוצאות המימון הגבוהות הנובעות ממספר פרמטרים חד פעמיים (העיקרי שבהם הינו "קנס" בסך של 63 מיליון שקל בגין ה-Call Back לאג"ח הדולרי, ושיעור מס גבוה (50%) הובילו לירידה חדה ומפתיע ברווח הנקי אשר הסתכם ב-30.9 מיליון שקל, ירידה של כ-73% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ולרבעון הקודם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.