עדי ברזילי ורובי כהן
צילום: ביזפורטל
TOP BIZ

"השוק מפספס - אנרג'יאן תעלה בכ-40%"

במור בית השקעות מסמנים 3 מניות מקומיות: חברת הנדלן למגורים שתהנה מההקלות בפינוי בינוי; החברה הגדולה בישראל לטיפול בפסולת שממשיכה לצמוח; וחברת האנרגיה שנענשה בצורה מוגזמת - צפו בראיוןTV
עדי ברזילי | (12)
נושאים בכתבה מניות מומלצות

רובי כהן, אנליסט במור השקעות, מסמן באולפן ביזפורטל 3 מניות מקומיות שישברו שיאים. המניה הראשונה היא אאורה 0.65% , חברת הנדלן למגורים שמובילה את ההתחדשות העירונית בישראל. אאורה הכפילה את עצמה מתחילת השנה והמניה שלה נסחרת נכון לבוקר צילומי התכנית במחיר של 4.7 שקלים. במור השקעות מעריכים שהיא תמשיך לזנק בעוד 23% למחיר של 5.8 שקלים.

המניה השניה היא של חברת ורידיס 1.19% , שמתעסקת בתחום איכות הסביבה ובעיקר בנושא של טיפול בפסולת. המניה של ורידיס נסחרת כרגע במחיר של 39 שקלים וכהן צופה שהיא תעלה בכ-17% למחיר של 46 שקלים.

והמניה השלישית והאחרונה להיום היא של חברת האנרגיה אנרג'יאן -0.21% , שמחזיקה במאגרי הגז כריש ותנין. אחרי העליות של ספטמבר המניה של אנרג'יאן הולכת הצידה ונסחרת נכון להיום במחיר של 37 שקלים. במור השקעות נותנים לה אפסייד גבוה במיוחד של 37% מה שיביא אותה למחיר של 51 שקלים למניה. צפו בראיון המלא - 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בועה 15/11/2021 10:06
    הגב לתגובה זו
    מפמפמים מניות אנרגיה מנופחות, ונדל"ן שכבר עשה את העליה שלו. האחרון שיוצא שיכבה את האור לפני שהוא תולה את עצמו
  • 9.
    גבי 13/11/2021 19:20
    הגב לתגובה זו
    לפי המאזנים, רק הפסדים בכל השנים האחרונות. גם לפני הקורונה. הסיכון גדול.
  • 8.
    אבירם 08/11/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
    למה אתם מצפים? בסוף כל גוף השקעות ימליץ על מניות שהוא מחזיק. אם הוא לא היה מאמין בהם הוא לא היה מחזיק אותם. דווקא הייתי דואג אם היו ממליצים על משהו שהם לא מחזיקים.
  • 7.
    משה 08/11/2021 14:47
    הגב לתגובה זו
    לשים את הכסף אחריהם . מספר 1 בשוק
  • 6.
    אאורה עלתה 200%, בטח שיפרסמו שהיא עולה עוד 10% (ל"ת)
    כתבות בשקל 08/11/2021 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עומרו 08/11/2021 13:58
    הגב לתגובה זו
    אחוזי הצלחה יש לאנליסט, מכיוון שחלק מהאנליסטים שהבאתם פגעו וחלק אכזבו, זה יכול לעזור למשקיע לקבל החלטה
  • קובי 08/11/2021 20:18
    הגב לתגובה זו
    שווה להקשיב לבחור
  • 4.
    אנרגאן 08/11/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    השינוי והמיסים כל יום עושה תרגיל ואזעקות מיותרות . שהרי לחצי עם אין ממד ואין מקלט ואין בתים ראויים. לא קונה אף מניית גז בגלל המיסוי המוגזם עליהם . שביבי והפרופסור לפילוסופיה שטיינפלוץ לפיד ופחלון ובנט יקנו ויהנו
  • 3.
    שוב הרצת מניות? (ל"ת)
    WT 08/11/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
  • אלא מה ? 09/11/2021 08:16
    הגב לתגובה זו
    עד עכשו אני מחזיק בהם ומתכנון למכור היות וכל התקופה ,לא הניבו כל רווח .
  • 2.
    האם יש גילוי נאות, בנוגע להחזקות של מור במניות האלה? (ל"ת)
    אביב 08/11/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אמנון 08/11/2021 12:46
    הגב לתגובה זו
    ברור שאאורה תמשיך לזנק.הרי חברת מור הפכה להיות בעלת עניין בחברה
איציק פרנק
צילום: ליאת מנדל

ברן מדווחת על זכייה בפרויקט EPC בכ-100 מיליון אירו

קבוצת ברן מדווחת על זכייה במכרז להקמת פרויקט (EPC) באחד ממדינות במזרח אירופה, החברה באיחוד האירופאי; התמורה צפויה לעמוד על כ-100 מיליון אירו ומקפיצה את צבר ההזמנות של החברה לשיא חדש

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ברן איציק פרנק

חברת ברן ברן 2.38%  דיווחה הבוקר על זכייה של חברת בת במכרז להקמת פרויקט (EPC) שהינו הקמת תחנת כוח המשלבת ייצור של כ-100 MW חשמל וכ-85 MW חום. הפרויקט יוקם באחת ממדינות מזרח אירופה החברה באיחוד האירופי. 

זמן ביצוע הפרויקט צפוי להתחיל מיד לאחר חתימת הסכם מפורט ולהיארך כשנתיים, כאשר התמורה הכוללת הצפויה לחברה הבת הינה כ-100 מיליון אירו.

איציק פרנק, מנכ״ל קבוצת ברן: ״זכייה זו הינה זכייה יוקרתית ומשמעותית עבורנו שכן היא תולדה של עבודה מואמצת של הצוות שלנו במגזר אינטרנשיונל בהובלת אשר צור. פרויקט זה הינו הפרויקט השני בשנת 2025 אותו אנחנו מתחילים באירופה וזאת בהמשך לפרויקט התעשייתי התהליכי אותו התחלנו רק בחודשים אלו בבלקן. שני פרויקטים הלו מביאים את צבר העבודות שלנו באירופה בלבד להיקף של כ-150 מ' יורו. לא רק זאת, שני פרויקטים אלו גם מחזירים את ברן חזרה לתכנון וביצוע בתחומי האנרגיה והתעשייה בהיקפים משמעותיים והינם לביצוע מיידי מה שמכניס אותנו חזק לפעילות משמעותית בשנת 2026 והלאה והיד עוד נטויה.

זוהי תקופה מרגשת בברן שכן הצמיחה בצבר בפעילות שלנו באירופה מתווספת לגידול המשמעותית בצבר שלנו בפרויקטי תשתיות מים באפריקה במהלך החודשים האחרונים לצד המשך גידול בפעילות בישראל אשר צפויים להביא את ברן לגבהים חדשים ברמת היקף הפעילות."

ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

לפני כחודש פרסמו ניתוח על קבוצת ברן מאת דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים באושן יצירה, שם הוא אמר כי מדובר בחברת הנדסה ותיקה הפועלת 46 שנה בישראל ובעולם, בולטת לאחרונה בשל מעורבותה בפרויקט שדה התעופה רמון שסומן על ידי החות'ים, ובעיקר בשל תנופת צמיחה מרשימה. החברה מספקת פתרונות הנדסיים מקיפים בתחומי תשתיות לאומיות, מים, אנרגיה, תקשורת, ועוד, כולל תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. כושר הביצוע של ברן בפרויקטים מורכבים במתכונות כמו EPC ו-Key-Turn, ניסיונה הבינלאומי (אפריקה, אירופה) ודירוגיה הטובים, מציבים אותה כגורם מוביל. למרות ירידה מסוימת בהכנסות וברווח בטווח הקצר, לחברה צבר הזמנות ענק המהווה בסיס איתן לעתיד, והיא מנטרלת סיכון גיאוגרפי בחו"ל באמצעות מימון של בנקים זרים והבנק העולמי.

מנועי הצמיחה העיקריים של ברן כוללים גידול בפעילות בישראל (תשתיות לאומיות) וצבר הזמנות בינלאומי משמעותי, כשהבולט שבהם הוא עסקת מים ענקית באפריקה בהיקף של 480 מיליון דולר שצפויה להכפיל את הכנסותיה החל מ-2027. הדו"חות מראים כי מגזר חו"ל מציג שיעור רווחיות תפעולית גבוה יותר (13% ב-2024), אך גם מגזר ישראל משפר את הרווחיות בהתמדה. החברה פועלת לחיזוק אסטרטגי באמצעות מיזוגים ורכישות (כמו רכישת א.בלאו מהנדסים) וצפויה למכור את פעילותה ההפסדית ברוסיה. עם צבר של 1.7 מיליארד ש"ח (ללא הפרויקט באפריקה), הון עצמי משמעותי, ומינוף פיננסי אפסי, ברן נמצאת בעיצומו של מעבר לחברת תשתיות בינלאומית גדולה, ועל פי ההערכות, היא מתומחרת בחסר ביחס לפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה (מכפיל 7.6 על רווחי 2026).

משה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צמשה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צ

בפרמיה על השווי בספרים: שפיר מכניסה מוסדיים להשקעה בפרויקטי זכיינות

חברת ההנדסה תמכור כ-35% משלושת פרויקטי הזכיינות שבבעלותה - כביש 6 צפון, הנתיב המהיר לתל אביב וכביש 16 לירושלים - לשני מוסדיים; התמורה תשמש להרחבת הפעילות במכרזי תשתיות חדשים

נושאים בכתבה שפיר הנדסה

שפיר הנדסה שפיר הנדסה 3.95%   נערכת למהלך אסטרטגי ראשון מסוגו מאז הקמתה, כשהיא מוכרת כשליש מהחזקותיה בשלושה מפרויקטי הזכיינות המרכזיים שלה לשני גופים מוסדיים ישראליים. על פי מזכר ההבנות שנחתם, שווי הנכסים הכולל בעסקה מוערך בכ-900 מיליון שקל, והיקף התמורה הצפוי לחברה עומד על כ-320 עד 330 מיליון שקל. מדובר למעשה באקזיט ראשון של שפיר בתחום הנכסים המניבים, מהלך שמסמן שינוי בגישתה המסורתית להחזקה מלאה בפרויקטים תשתיתיים ארוכי טווח.

המהלך יבוצע באמצעות הקמת שותפות מוגבלת חדשה בשליטת שפיר, שתאגד את החזקות החברה בשלוש חברות הזכיינות: כביש 6 חוצה צפון, הנתיב המהיר לתל אביב וכביש 16 - הכניסה לירושלים. המוסדיים ירכשו בין 33.5% ל-38.5% מהיחידות בשותפות, לפי שווי של 9 עד 10 מיליון שקל לכל אחוז מההחזקה. השליטה והניהול בפרויקטים יישארו בידי שפיר, והמוסדיים לא יוכלו להחליף את השותף הכללי, למעט במקרים חריגים.

לפי דיווחי החברה, שווי נכסי מגזר הזכיינות של שפיר עמד בסוף 2024 על כ-590 מיליון שקל לאחר קיזוז התחייבויות. המשמעות היא שהחברה מוכרת את הנתח בשווי גבוה משמעותית מהערך הרשום בספרים, שכן לא מדובר רק בשלושת הכבישים הכלולים בעסקה, אלא ביחס לכל מגזר הזכיינות של שפיר, הכולל גם נכסים נוספים כמו מתקן ההתפלה באשדוד, חניוני הלאום והדסה בירושלים, מבני ציבור (כנסת ישראל, בצלאל, גבעת שמואל), ומרכזי תחבורה וביטחון כדוגמת מתקני צה"ל. בעסקה הנוכחית משתקף שווי של 950-900 מיליון שקל לשלושת הכבישים בלבד, כמעט פי שניים מההון העצמי של כלל המגזר כולו. 

אחת הסיבות לפרמיה הגבוהה נעוצה באופי התזרימי של הנכסים: בכביש 16, לדוגמא, המדינה משלמת לזכיין תשלום רבעוני קבוע שאינו תלוי בתנועה בכביש, כך שההכנסה מובטחת ומזכירה מבנה של אג"ח מיועד עם קופון קבוע רק שמדובר בהבטחת תשלום של המדינה. כך שפיר למעשה יוצרת מזומן ללא הנפקת חוב, תוך שמירה על החשיפה להשבחה עתידית בפרויקטים והיכולת לבצע השקעות חדשות. גם הנתיב המהיר לתל אביב נהנה ממודל הכנסות יציב, ואילו כביש 6 מתבסס על דמי שימוש של נהגים, שבשל הביקוש צפוי לעבור הרחבה. לכן, על פי הערכות, תשואת ההשקעה בפרויקטים האלה קרובה לתשואת אג"ח ממשלתית, עם פרמיית סיכון קלה בלבד.

מעבר לכך, העסקה מעניקה לשפיר גמישות פיננסית בתקופה שבה שוק התשתיות המקומי נכנס לשלב התרחבות משמעותי. החברה צפויה להפנות את ההון שתקבל להשתתפות במכרזים חדשים, שעד כה היו בהקפאה מסוימת. ברקע, החברה פועלת בצורה יזמית בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית, לצד השקעות חדשות במחצבות ובמפעלי הבטון.