"פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025"
"פריון תגיע להכנסות של יותר מ-1 מיליארד דולר ב-2025, ומאוד רווחית" כך צופה מנכ"ל פריון נטוורק 0.86% דורון גרסטל בראיון לביזפורטל, מכיוון שלהערכתו החברה תמשיך לצמוח בקצב של יותר מ-20% בשנה. "התחום שלנו צומח בצורה מטאורית, מדובר בשוק של יותר מחצי טריליון דולר, כאשר רק החלק של פרסום בוידאו הוא סדר גודל של 70 מיליארד דולר".
פריון צומחת בצורה משמעותית מזה שבעה רבעונים רצופים והפכה להיות אחת המניות החמות של ת"א. החברה פועלת בתחום הפרסום באינטרנט, מנטרת מידע על הגולשים, כדי להתאים לו פרסומות מותאמות אישית ולעשות מזה כסף. כך למשל, אם אתם יושבים מול הטלויזיה והפלאפון לידכם - פריון תדע שזה אתם שצופים בטלויזיה ולא בן משפחה אחר (גם אם הפלאפון לא בשימוש). אם צפיתם בסדרה מסוימת (או אף מספר פעמים בפרק מסוים של סדרה מסוימת) ואתם גם במקרה טסים בעוד חודש, או שאתם כאלה שטסים במועדים די קבועים במהלך השנה - פריון יודעת על כך ותתאים לכם פרסומות ליעדים הללו. עד כדי כך רב המידע שחברות הפרסום יודעות על הציבור כיום. יש כאלה שמשתמשים בגלישה בסתר - אבל גם זה לא הופך אתם למוסתרים באמת עד הסוף.
את הדברים אומר מנכ"ל החברה גרסטל לאחר שהחברה הודיעה היום על רכישתה של וידאזו (Vidazoo) תמורת עד 93.5 מיליון דולר. כאשר יתבצע תשלום של 35 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה עבור כל מניות וידאזו, וסכום נוסף של עד 58.5 מיליון דולר ישולם עד סוף 2023 אם ה-EBITDA המתואם יגיע ל-32.4 מיליון דולר.
מדוע זו צורת התשלום?
גרסטל: "שאנחנו רוצים לרכוש רק חברות שהן רווחיות מהיום הראשון, ועם סינרגיה. אבל כדי לשמור את החברה הנרכשת ב"מתח" עבודה גבוה ותשוקה להמשיך לתרום לנו לרווחיות, ולא שאחרי הרכישה תהיה ירידת מתח, כפי שקורה פעם רבות בחברות נרכשות. כלומר, אם וידאו לא ייצרו לנו EBITDA של 32 מיליון הם לא יקבלו את ה-60 מיליון הנוספים".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זו עסקה רביעית שאנו מבצעים במתכונת הזו. צריך למצוא את החברה הנכונה, עם הסינרגיה המתאימה שתשתלב במה שאנחנו יודעים לתת, ותתאים למבנה כזה, אבל בעיני זה המבנה הנכון של רכישה בעולם רווי סיכונים".
בשנת 2020 פריון הכניסה כ-328 מיליון דולר, והציבה יעד של חצי מיליארד הכנסות ב-2023, כאשר בשנה הקרובה היא צפתה הכנסות של 350-370 מיליון דולר. מאז הם העלו תחזיות מספר פעמים במהלך השנה האחרונה וכעת כבר צופים הכנסות של 430-445 מיליון דולר לשנה הקרובה ו-545-575 מיליון דולר בשנה הבאה.
בפריון מעדכנים גם את ה-EBITDA המתואם כלפי מעלה וצופים כי השנה הוא יגדל בכ-60% לטווח שבין 52 ל-53 מיליון דולר, וב-2022 צפוי לגדול בכ-33% ל-68-72 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות הטראפיק צפוי לגדול ל-31% מהמחזור.
- השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
- הפניקס תשקיע עד מיליארד שקל בפרויקטי אנרגיה של EDF ישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
כבר אמרתם שתקדימו את היעד של חצי מיליארד דולר בשנה אחת, וכעת אתה אומר לביזפורטל שתכניסו מיליארד דולר בשנת 2025. זו תחזית אמיצה או ראייה מפוכחת של המציאות?
גרסטל: "העלאת התחזיות שלנו נובעת מהגידול המשמעותי בתחום, וכעת גם מרכישת וידאזו. מה שקורה עכשיו זה שהביטחון שלנו בתחזית שלנו השתפרה בצורה משמעותית. - כי יש לנו עוד רגל יציבה בתחום הפרסום. יש לנו צמיחה של יותר מ-20% בשנה ובהנחה שזה יימשך כך אנחנו נעמוד בתחזית".
"היום אנחנו נמצאים ברווחיות של יותר מ-30% להכנסות נטו (הכנסות בניכוי התשלומים לצד שלישי. נ"א), הכנסות בניכוי הטראפיק. זה המדד לכל החברות ואנחנו מעל רוב המתחרות".
למה בעצם קניתם אותם?
גרסטל: "צריך לחלק את העסקה ל-3 חלקים. למה וידאו? כי העולם צועד לפרסום בוידאו. כאמור, שוק הפרסום הדיגיטלי נאמד בכחצי טריליון דולר, כאשר מתוכו כ-70 מיליארד דולר זה פרסום בוידאו - וזה התחום הצומח ביותר עם הגידול המשמעותי ביותר. ברוב אתרי התוכן מתחילים לראות תכני וידאו. אנחנו גם עוקבים אחרי תקציבי הפרסום ורואים שלשם זה הולך.
"הנקודה השניה היא קהל היעד שלנו שהוא גם המפרסמים וגם אתרי התוכן כמו ביזפורטל או Ynet בארץ, ואתרים כמו CNN, BBC, טיימס ואחרים בחו"ל - כלומר אתרי חדשות, וגם אלפי אתרי תוכן אחרים שרוצים לקבל פלטפורמה שתתן להם לעשות מוניטיזציה של וידאו וליהנות מתקציבי הווידאו - החל מרמת נגן ועד לניתוח.
"חיפשנו חברה שמסוגלת לתת פתרון וידאו למפרסם מקצה לקצה - מהמפרסם ועד אתר התוכן, כאשר אנחנו שולטים בכל הדרך ולא צריכים 'לאבד' כסף באמצע על המתווכים. בצורה כזו יש לנו יותר שליטה, יכולת דפרניזציה, וחסכון גדול. זו הקונסולידציה בענף - להוריד גורמי תיווך כדי להוריד עלויות. לוידאזו יש את הטכנולוגיה הזו - בלי גורמי תיווך וזה צפוי לשפר לנו את ה-EBITDA כאמור ב-30 מיליון דולר".
איך תתבצע הסינרגיה?
"הסינרגיה – מבוססת על כך שאנחנו מקבלים הכנסות הן מצד ההיצע (Supply) והן מהביקוש (Demand) - בדרך כלל חברות משלמות לגורם מתווך שירכוש לו שטחי פרסום, אנחנו בנינו מערכות שיודעת לייצר כסף גם מההיצע וגם מהביקוש. אנחנו בקשר עם סוכנויות פרסום שנותנות לנו פרסום דיגיטלי ומהצד השני גם עם אתרי תוכן. באמצעות רכישת וידאזו אנחנו מייצרים לעצמנו גלגל תעופה ענק שיכול לקחת יותר ויותר קמפניינים פרסומיים ולהנגיש אותם עם משאבים - בתוך הבית. הרבה יותר יכולת לגדול והרבה יותר רווחיות עבורנו. דיברנו גם עם מפרסמים והם אוהבים את זה ומעדיפים את העובדה שאנחנו מסוגלים לתת פתרון מקצה לקצה, לרכז את כל הקמפיינים בצורה יעילה ולאפשר אנליזה הן מהצד של המפרסם והן של אתר התוכן".
אאוטבריין וטאבולה מתחרים בכם? מה דעתך על התמחור שלהם?
"קשה לי לנהל את המניה שלי, אז אני בוודאי לא יודע לדבר על תמחורים של אחרים. אבל הם משיקים אלינו. למעשה הם גורמים לאנשים להיכנס ולקרוא תוכן כך שאם אנשים ייכנסו יותר לאתרים ויביאו טראפיק לאתרי התוכן, אתרי התוכן יגדלו ואנחנו נוכל לעשות יותר מוניטיזציה לאתרים. אנחנו עובדים איתם בשת"פ וזה משלים. בסופו של דבר ההכנסה מפרסומת היא פונקציה של כמות האנשים שרואה אותה, ככל שהיא יותר ממוקדת וגדולה כך ההכנסה גדלה. זה חד חד ערכי".
אז מי היא וידאזו?
את 2020 סגרה וידאזו עם הכנסות של 31.9 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם בסך 4.3 מיליון דולר. התחזית לשנה מניחה הכנסות של 45 מיליון דולר שישקפו צמיחה של 41%, ו-EBITDA מתואם שיעלה בשיעור גבוה יותר, של 86% ל-8 מיליון דולר.
- 2.כל האינדיאנים פושטי הרגל מתראיינים לאתר הזה דקה לפ 06/10/2021 20:36הגב לתגובה זוכל האינדיאנים פושטי הרגל מתראיינים לאתר הזה דקה לפני שהחברות שלהם פושטות רגל. האם עכשיו זה שונה
- 1.מדהים (ל"ת)נאנו 04/10/2021 14:48הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
ינאי קצת מתבלבל, דורש חבילת הטבות מותנית של 800 מיליון שקל אם המניה תעלה פי 4 בשלוש שנים - מזכיר מישהו?
אין גבול לשיגעון הגדולות. ההצלחה גורמת לאנשים לחשוב שהם מעל הכל. עופר ינאי דורש שכר תיאורטי (בהינתן תרחישים מסוימים) של 800 מיליון שקל. אילון מאסק מנסה לקבל עכשיו 1 טריליון דולר תחת התניות מסוימות. ינאי מנסה להיות "מאסק הישראלי". קצת צניעות לא תזיק לו, אחרי הכל - ערך למשקיעים הוא לא ייצר. נופר היא מניה שלא סיפקה את הסחורה מאז ההנפקה לפני שש שנים. אלמלא זרימת הכסף מההנפקה והנפקות המשך שהיו מאז, לא ברור איפה נופר היתה. חוץ מזה, נופר היום היא סוג של פעילות מניבה עם פייפליין של ייזום. לא צריך מנכ"לים שהם אילון מאסק כדי לנהל אותה. כל מנהל סביר יעשה עבודה.
יש צד חיובי בשגעון הגדלות, וזה בלי ציניות - אנשים עם שגעון גדלות מצליחים יותר. הדרייב לגדלות מביא אותם לשם. תביטו על המצליחים הגדולים, רובם עם שגעון גדלות. מאסק כנראה מוביל את השיגעון.
מאסק לפחות דורש שכר על חדשנות טכנולוגית, על מהפכות עולמיות, על רובוטים שיהיו לכם בבתים, על רובוטקסי, על מכונית אוטונומית, על מה בדיוק ינאי דורש שכר? משהו התבלבל ומתבלבל לבעלי השליטה ולמנהלים - הם חושבים שהם מעל הכל ושמגיע להם הכל. ההצלחה ממכרת, בשביל זה יש מוסדיים. צריכים לעצור את הטירוף.
ינאי מכוון לחבילה של 800 מיליון שקל באם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים. אפשר להגיד - מענק גדול אבל התנאי מאוד משמעותי, אבל דמיינו מה זה יכול לעשות למוטיבציה של ינאי להרים את המניה. מניות, כולם יודעים, לא עולת רק בזכות ביצועים. חוץ מזה, גם אם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים, קחו את התשואה מאז ההנפקה ועוד 4 שנים, לא תקבלו משהו שמגיע עבורו - 800 מיליון שקל! השכר הכי גבוה מעולם למנכ"ל בבורסה המקומית, למעשה השכר השנתי הגבוה פי 4-5 מהשכר הכי גבוה שהי ה למנכ"ל בבורסה המקומית.
- ינאי רצה כדורסל אבל קיבל ניהול - לאן הולכת נופר אנרגיה?
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שהמוסדיים בלמו את חבילת השכר החריגה של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו שהחליט לא להגיע (המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה), נופר אנרג'י נופר אנרג'י 0% מציגה מתווה חדש, הפעם עבור עופר ינאי עצמו, בעל השליטה שהפך למנכ"ל הקבוע (עופר ינאי מינה את עצמו למנכ"ל הקבוע של נופר אנרגיה).
