עוד חמצן לתשובה - קרן ארבל תשקיע 450 מיליון שקל בדלק ישראל
העסקה כבר היתה כמעט סגורה - תשובה כבר כמעט ומכר את השליטה בדלק ישראל לאבי לוי ורמי לוי, אבל בדקה ה-90' רמי לוי חשש שהעסקה לא טובה לו בגלל שחנויות דלק פתוחות בשבת והתחילה להימתח נגדו ביקורת. זה פוצץ את העסקה והשאיר את קרן ארבל יחידה במאבק על דלק ישראל. דלק קבוצה 0% הודיעה, כי נחתם הסכם מחייב עם קרן ארבל להשקעה בדלק ישראל, בסכום של 450 מיליון שקלים שיועברו על ידי הקרן לקבוצת דלק. על פי ההסכם, תרכוש הקרן מדלק פטרוליום, המחזיקה במניות דלק ישראל, מניות בכורה ומניות רגילות בהיקף של 49.9% (29.9% מניות בכורה ו- 20% מניות רגילות סוג א'), כאשר יתרת ההחזקות בדלק ישראל בהיקף של 50.1% יישארו בהחזקת דלק פטרוליום (חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת דלק).
סך של 350 מיליון שקל מתוך התמורה יועבר לנאמן הבנקים לצורך ביצוע פירעון מוקדם של יתרת החוב לבנקים בסך של כ-340 מיליון שקל והיתרה תוחזק בנאמנות עד להשלמת עסקת תחנות הכוח ותועבר עם השלמתה לפירעון על חשבון החוב של חברת DKL (חברת בת של קבוצת דלק המחזיקה בשרשור במניות חברת איתקה) לבנק זר.
במהלך תקופת ההשקעה, זכויות הניהול בדלק ישראל יעברו לשותף הכללי (GP) של קרן ארבל אשר ינהל את החברה באמצעות דירקטוריון דלק ישראל, כאשר בהסכם הוסדרו נושאים ספציפיים שבהם תהיה לנציגי קבוצת דלק בדירקטוריון דלק ישראל זכות וטו על ההחלטות המתקבלות. במהלך תקופת ההשקעה הקרן תחזיק זכות למינוי ארבעה דירקטורים בדלק ישראל, ודלק פטרוליום תמנה 2 דירקטורים מדירקטוריון החברה.
״במהלך תקופת ההשקעה בכוונת הצדדים לבצע שורה של פעולות להשבחת דלק ישראל, לרבות הכנתה לקראת הנפקה לציבור״.
במהלך תקופת ההשקעה תהנה הקרן מתשואה שנתית של 10% אשר תתקבל מדיבידנדים בהיקף של 45 מיליון שקל לשנה שיחולקו מהפעילות השוטפת של דלק ישראל למחזיקי מניות הבכורה. ככול שלא ניתן יהיה לחלק את דיבידנד הבכורה במהלך שנים מסוימות של תקופת ההשקעה, נקבעו מנגנונים ותנאים לצבירתו לסוף תקופת ההשקעה. ההשקעה של הקרן מבוצעת בתנאי "נון רקורס" לקבוצת דלק כאשר זכות החזרה הינה למניות דלק ישראל בלבד.
עידן וולס, מנכ״ל קבוצת דלק: "השלמת העסקה מהווה אבן דרך חשובה בשיפור חוסנה הפיננסי של החברה ויישום האסטרטגיה שלה. השלמת העסקה תאפשר לקבוצה לפרוע בפירעון מוקדם את מלוא ההתחייבויות לבנקים המובטחים של קבוצת דלק וחברות המטה, לשחרר את כל יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים המשועבדות לטובת הבנקים ולחזק את הבטחונות של מחזיקי האג"ח. העסקה מאפשרת לקבוצה גם להנות מאפסייד עתידי בדלק ישראל כתוצאה מפעולות ההשבחה שבכוונת הצדדים לבצע במהלך תקופת ההשקעה. העסקה הנוכחית מצטרפת לשורה של מימושים שביצעה הקבוצה בחודשים האחרונים בהיקפים חסרי תקדים ומוכיחה פעם נוספת, שגם בתקופה של חוסר יציבות בשווקים, הקבוצה יודעת להשלים מהלכים עסקיים חשובים ומורכבים, בהתאם למועדים וליעדים שקבעה, ובכוונתנו להמשיך ולעבוד במלוא המרץ ליישום מוצלח של האסטרטגיה של הקבוצה".
- 1.אבג 29/09/2020 23:43הגב לתגובה זולשלם ריבית של 10 אחוז נראה גרוע וזה לא ממש מחזק את הקבוצה.מצד שני זה טוב למי שמכר מניית דלק בעלייה של 10 אחוז
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
