היציג נקבע ב-3.556 ש' לאחר הבקשה להטיל מס על סוחרים זרים באג"ח

מירידות של 0.5% התמתן הדולר ושערו היציג נחלש ב-0.22%. באוצר לא מתלהבים מהצעת הנגיד, בלשון המעטה. צפו בגרף היומי...
|
(30)
פרופ' סטנלי פישר, צילום: Getty images Israel
שוק המט"ח המקומי עבר היום טלטלה, לאחר שנודע כי מתכוון לבקש מהאוצר להטיל מס על משקיעים זרים הרוכשים אגרות חוב ממשלתיות, בניסיון לדחוק אותם מהשוק המקומי ובכך לתמוך בשערו של הדולר.

בשעות הבוקר נחלש שערו של הדולר בכ-0.5% לרמה של 3.5483 שקלים ונסחר מתחת לרמה הטכנית החשובה של 3.55 שקלים ובשפל מאז אוגוסט 2011, אולם לאחר הפרסומים הצליח השער לחזור כמעט לרמת היציג של אתמול. עם קביעת השערים היציגים היום נחלש שערו של הדולר ב-0.22% ונקבע ברמה של 3.556 שקלים.

האירו היציג גם הוא נחלש כנד השקל בשיעור של 0.13% והיציג נקבע ברמה של 4.6726 שקלים. בעוד שבעולם מתחזק היום האירו כנגד הדולר ב-0.15% ונסחר ברמה של 1.317 דולר.

כיום, גופים זרים שקונים אג"חים ממשלתיות בישראל לא משלמים מס כלל. כלומר הם מקבלים את מלוא התשואה. בנק ישראל פנה למשרד האוצר בבקשה להשוות את המיסוי שמשלמים משקיעים מקומיים וזרים על משלתי מסוג ''. ההנחה היא שהדבר לא ידחוק את רגליהם של משקיעים זרים ארוכי טווח אך ירתיע את הספקולנטים. עם זאת, ל-Bizportal נודע כי באוצר לא ממש מתלהבים מהצעתו של הנגיד, וזאת בלשון המעטה.

יתכן שהלחץ שהיה על הדולר הבוקר הושפע בין היתר, גם מהדיווחים על האפשרות לאקזיט ענק של WAZE הישראלית שנמצאת במו"מ למכירתה לחברת פייסבוק בתמורה לסך המוערך ב-800 מיליון דולר עד מיליארד דולר. אקזיט שכזה צפוי להזרים עוד דולרים לשוק המקומי. זאת בנוסף לרכישות השקלים המבוצעות על ידי ספקולנטים זרים, ובנוסף על ירידה ברכישות הדולרים לצורך רכישת דלקים זרים מצידה של חברת החשמל, על רקע תחילת הספקת הגז מ"תמר". נראה שגם האמון בכלכלה הישראלית גובר, לנוכח המאמצים של הממשלה לשפר את בעיית הגירעון התקציבי הגדול.

אתמול נחשפו נתוני בנק ישראל לפיהם באפריל היקף התערבות היה גבוה מההערכות המוקדמות והסתכם ב-530 מיליון דולר.

"בהחלט יתכן שבנק ישראל יתערב"

FXCM ישראל העריכו הבוקר כי "עם שבירת רמת המפתח ב-3.55 שקלים, בהחלט ייתכן שנראה בהמשך היום התערבות מצד בנק ישראל, שהתערב במסחר בניסיון לשמור על רף 3.55 מוקדם יותר השבוע והצליח לייצב את הצמד למספר ימים, אבל כעת נראה שהשבירה מטה היא שוב בלתי נמנעת, בעקבות היחלשותו של הדולר בעולם והאטרקטיביות של השקל בקרב משקיעים זרים".

"אולם, ייתכן כי בנק ישראל שומר את "הכלים הכבדים" לרמות נמוכות יותר, באזור 3.50, מאחר שהוא יתקשה לבלום את השוק ברמות הנוכחיות שמשקפות היטב את יחסי הכוחות הריאליים בין הדולר לבין השקל".

"בזירה המקומית, התקציב המקוצץ שהגיש שר האוצר יאיר לפיד לאישור אמנם מעורר סערה ציבורית גדולה אבל מסייע לחזק את האמון בשווקים כלפי הכלכלה הישראלית והשקל, וזאת מאחר שהוא שומר על יעד גירעון סביר ומוריד מהפרק את האפשרות להורדת דירוג אשראי לישראל".

דולר - תוך יומי
דולר - תוך יומי
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    פישר הגאון. מדינת ישראל הפסידה כבר 5 מיליארד בגללו (ל"ת)
    אבי 11/05/2013 00:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    כשאזרחים מיתלוננים על הגזירות אז שר אוצר אומר שלא היתה
    ציון 10/05/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לו ברירה אחרת ופה אזרחים הציעו מאות הצעות מעשיות ונכונות אבל מיפחד להיתעמת עים ההיסתדרות מעדיף להקריב את החלשים ואת הציבור היצרני איפה הצדק איפה הלב היהודי הרי זאת מדינת יהודים או הפכנו לאחרים מה ההבדל בין שאר המדינות והעמים האחרים אנחנו צריכים לישאול את עצמנו ולעשות סדר בבית אחרת אבדה תיקוותינו
    סגור
  • 22.
    ממליץ לפישר להוריד את הריבית באחוז לתקופה מוגבלת
    אם לא, הייצוא יתרסק! 09/05/2013 21:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יום א' בבוקר כשאין מסחר בדולר - זה הזמן המתאים.
    סגור
  • 21.
    פישר חייב לבצע תוכנית הקלה כמותית במשק (ל"ת)
    דחלילון 09/05/2013 20:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    בקיצור, פישר מזדקן. זה כבר לא אותו הנגיד מלפני כמה שנים (ל"ת)
    EOH 09/05/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה טוב הוא כבר עשה רק נזק לאזרחים דיור למעלה בשמיים (ל"ת)
    אזרח 09/05/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    כשמפעלים יועברו לחו"ל ואלפים יפוטרו בגלל השקל החזק
    יצואן בקשיים 09/05/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק אז מישהו יתעורר בבנק ישראל ובאוצר! קשה לי להאמין איך מקבלי המשכורות השמנות בבנק ישראל, אינם רואים איך המשק הולך להתרסקות!
    סגור
  • 18.
    משרד האוצר חייבים לעשות משהו
    ליאור גי. 09/05/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משרד האוצר חייבים לעשות משהו לספקולנטים שמורידים את הדולר ללא סיבה. שער 3.95 צריך להיות שווה . תסתכלו על גרפים של הדולר העולמי !!
    סגור
  • 17.
    עברו כמה שעות - פישר הובס בנוק-אאוט (ל"ת)
    הספקולנטים 09/05/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 16.
    קל לתת בראש של עקרות הבית מאשר להטיל מס על ספקולנטים
    תום 09/05/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שהם בעיקר הזרים
    סגור
  • 15.
    השאלה החשובה היא למה האוצר מתנגד להטיל עליהם מס? (ל"ת)
    למי האוצר דואג בעצם? 09/05/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    באוצר יושבים נבלות שיודעים למסות עובדים ועקרות בית. (ל"ת)
    אלי 09/05/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 13.
    הכל איומי סרק במקום לבזבז היום50 מליון כדי לקנות דולרים
    יוני 09/05/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החליט היום פישר שהיום אפשר להשתמש בנשק האיומים בקרוב ממש אנחנו נראה מי מנצח בנק ישראל או הספקולנטים
    סגור
  • 12.
    על האוצר להטיל מיידית מס על הספקולנטים הזרים להשוותו
    משקיף 09/05/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למס הקיים בארץ לישראלים.בכל מקרה חייבים מס שימנע תנועות מט"ח ספקולטיביות קצרות.
    סגור
  • אבל האוצר מתנגד להטיל עליהם מס, מעניין למה... (ל"ת)
    האוצר גיס חמישי? 09/05/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    איזה ניתוח הזוי - כבר מזמן לא קראתי שטויות כאלו
    דורון 09/05/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הדולר נחלש עקב התחזקות כלכלת ישראל לעומת העולם? תגיד לי כתבנו - התחרפנת? כולם יודעים מדוע הדולר נחלש ורק אתה לא? רק אתה קונה שטויות ממקורות שמעוניינים להסתיר הסיבה? לך תלמד א ב של כלכלה ותבין מדוע הדולר נחלש. מישהו שמחזיק בהר דולרים מוכר אותם (במקום להדפיס כסף). אז תפסיק לבלבל לנו את המח.!
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    פישר - לירות בכל התותחים": ריבית, רכישות, מיסוי. עכשיו
    ברננקי התותח 09/05/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חסר לכם עוד סיבה - ירידת הריבית בגוש האירו הביאה עוד משקעים לשקל.
    סגור
  • 9.
    כלים כבדים?!הכלי של פישר נפול.....
    % 09/05/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה כלים ואיזה מדינה מטומטמת!
    סגור
  • 8.
    ולמה משרד האוצר מתנגד להטיל מס על הספקולנטים ? (ל"ת)
    אחד 09/05/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כי לא מדובר בספקולנטים אלא בכוחות השוק
    ריאליסט 09/05/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השקל מטבע חזק ואי אפשר להחליש אותו על ידי קניית דולרים ממשקיעים שיש להם ים של כסף פנוי. זו ספקולציה של בנק ישראל והיא לא יעילה, כי מול בנק ישראל עומדים משקיעים חזקים ממנו ששוברי את הספקולציה של בנק ישראל. האוצר עשה מאמץ גדול להחליש את את השקל על ידי גרעון תקציבי של 4.65 אחוז. יתכן שזו הדרך האפקטיבית היחידה להאיט את ירידת שער הדולר. גרעון זה יאפשר קיצוצים מתונים נוכח ההתנגדות בציבור לקיצוצים חריפים. בסך הכל גרעון תקציבי מוגדל הורג זמנית שתי ציפורים במכה אחת.
    סגור
  • כי מישהו גוזר קופון שמן - הזרים הם ישראלים מחופשים (ל"ת)
    מנהיג המהפכה 09/05/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    ט"תח או מט"ח? (ל"ת)
    גל 09/05/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ב"י הולך להבריח את המעט זרים שעוד מוכנים לפעול פה! די!
    די לרגולציה ההרסנית! 09/05/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 5
    די למניפולציית מטבע של בנק ישראל! הברחת משקיעים זרים תהרוס את הכלכלה. אולי במקום להרוס את הכלכלה, ראוי שבנק ישראל יתייעל ויפסיק לשרוף מיליארד ש"ח תקציב בשנה! ניתן: 1. לבטל שטרות חדשים. 2. לבטל שיפוץ בניין בנק ישראל ב200 מש"ח. 3. לפטר 50% מהעובדים - הם לא נחוצים. 4. לקצץ לשאר העובדים 40% מהשכר - התגמול מופרז.
    סגור
  • 5.
    זו התקפה ללא תקדים על מטבע ישראלי והם לא מבינים
    pan 09/05/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המטרה האמיתית..ף להוריד מחיר הדולר, בכדי שירכשו בחזרה כמה שיותר זול,,, ולהוציא דולרים ממדינה בזיל הזול!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 4.
    זה רק מוכיח עד כמה גרועים כל האנליסטים
    סק 09/05/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שמתראיינים מידי יום בלי בושה - אין להם מושג מה קורה פה בכלל יושבים ומחכים להתערבות של פישר
    סגור
  • 3.
    היכן פישר???????
    avi 09/05/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה בדיוק הרגע שבו צריכים את התערבות בנק ישראל, כל היצואנים משוועים להגנה מפני הספקולנטים והיכן מר פישר?
    סגור
  • 2.
    פישר לא מתערב - אחרי המבול
    שמיר 09/05/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רמות נמכות של הדולר שיובילו את הכלכלה לפגיעה קשה
    סגור
  • 1.
    פישר מוביל את המשק לאבדון
    דביר 09/05/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יושב מהצד ומחכה
    סגור
  • טעות מרה. פישר לא מוביל אלא מובל
    ך 09/05/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יחד עם כולנו
    סגור
  • מחכה למה?
    Hוני 09/05/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה לשים את הכסף??
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות