SEO
צילום: FREEPIK

קידום בגוגל: איך זה עובד

בעבר הרחוק עוד קודם המצאת הפייסבוק והאינסטגרם, ועוד לפני הטלפונים החכמים, היה סוג כישרון נשכח, 'זיכרון' קראו לו, אנשים השתמשו בו למגוון צרכים, חלקם זכרו רשימת קניות בעל פה, אחרים אגרו עשרות ואפילו מאות מספרי טלפון. אבל עם המצאת המחשב והפלאפון, הצורך לזכור כל דבר התייתר, וכיום הדבר הכי חשוב לזכור זה, 'איך לחפש בגוגל את הידע הנדרש'.

תוכן בחסות |

וכאן מגיע המקום של קידום בגוגל, כל אתר שיופיע בעמוד הראשון של החיפוש יקבל מאות כניסות יותר מאשר אתרים שאינם מופיעים, אז איך עובד האלגוריתם של גוגל? ואיך גוגל מחליט מי יופיע בעמוד הראשון ויזכה לחשיפה, ומי לא יזכה לכניסות?

אתה מתכוון לאתרים שמופיעים בתחילת החיפוש, שכתוב לידם מודעה?

ישנם שני דרכים לקדם ולפרסם אתרים בגוגל.

ניתן לממן ולשלם ישירות לגוגל ואז תופיע התוצאה בתחילת העמוד כאשר לצידה הודעה על כך שזהו קישור ממומן, קידום ממומן (PPC).

בדרך השניה הנקראת קידום אורגני או SOE, התוצאה תופיעה ללא התראת 'הודעה' לידה, אלה בחיפוש, גוגל יביא לנו את התוצאות האלה כתוצאות 'אמת' לחיפוש אותו חיפשנו.

אז איך באמת לקדם את האתר ולגרום לגוגל לשים את האתר שלי בעמוד הראשון של החיפושים הרלוונטים?

כדי לקדם את האתר אנחנו משתמשים באלגוריתם של גוגל, אלגוריתם זה מחפש במרחבי הרשת את התוצאות הכי 'נכונות' בעבורינו, לפי כמה וכמה שיקולים ושכלולים, רובם סודיים וחלקם לא ברורים לגמרי, אבל כאן נחשוף את שלושת הדברים החשובים של האלגוריתם של גוגל, ונראה איך אפשר להשתמש בהם כדי שגוגל יקדם את האתר שלנו.

1.      כניסות לאתר

קודם כל ברור שככל שהאתר יותר טוב ונכנסים אליו יותר ויותר אנשים, וההצלחה שלו ברשת גדולה יותר, גם גוגל 'ישמע' על כך ויקדם אותו. אז תוכן טוב ואתר שמושך אנשים בהחלט הם השלב הראשון והפשוט לקדם את האתר.

2.      בניית קישורים

ככל שאתרים אחרים שולחים לאתר שלי על ידי היפרלינקים (כן הכפתור הזה שאתה לוחץ עליו והוא פותח אוטומטית עמוד אינטרנט אחר), וככל שבמרחבי הרשת יש יותר עמודים ששולחים אליך, גוגל 'מבין' שהאתר שלך יותר חשוב ויותר נצרך, וממילא האתר שלך יופיע בראש רשימת החיפוש.

3.      ראנק בריין (RANKBRAIN)

לא ברור מה זה בדיוק ראנק בריין ועוד יותר לא ברור איך בדיוק הוא מעבד את הנתונים ועל פי מה הוא מדרג את האתרים, אבל ברור שהוא ממש חשוב לקידום אתרים.

אז מה זה בכלל ראנק בריין?

האלגוריתם הזה בודק לא רק מילות החיפוש של המשתמש, אלא על ידי בינה מלאכותית, מבין פחות או יותר מה האדם באמת מחפש במילות החיפוש שלו, ומתאים את ה'תשובה' ל'שאלה'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: ChatGPTצילום: ChatGPT

דמוגרפיה פוגשת את הכסף הגדול: Longevity נדל״ן


מה מושך את ההון הגדול לענף הדיור המוגן, מי הם השחקנים המרכזיים בתחום, אילו רשתות מובילות את השוק, ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים 


נושאים בכתבה דיור מוגן

בישראל של השנים האחרונות, תחום הדיור המוגן הפך מאפיק נדל"ני נישתי למוקד משיכה חזק עבור חברות הענק במשק וגופים מוסדיים. עם ביקושים הולכים וגדלים, תשואות יציבות, ותמיכה של מגמות דמוגרפיות ארוכות טווח, קרנות, בנקים וחברות ביטוח מתחרות על מקום בחזית הענף. מה מושך את ההון הגדול לענף? מי הם השחקנים המרכזיים? אילו רשתות מובילות את השוק? ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים? 

מה מניע את שוק הדיור המוגן בישראל?

השקעה בדיור מוגן בישראל מתבססת על שלושה מנועי צמיחה מרכזיים: ביקוש יציב, דמוגרפיה צפויה ומודל הכנסות רב שכבתי.
הזדקנות האוכלוסייה:  לפי הדיווח של משרד הממשלה ומשרד הבריאות, בשנת 2022 כבר נמנו בישראל כ-1.2 מיליון בני 65 ומעלה שהם כ-12.4% מהאוכלוסייה והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי עד 2035. אז צפוי מספרם להגיע ליותר מ-1.6 מיליון, כמעט 14% מהאוכלוסייה
תוחלת חיים גבוהה: כיום עומדת תוחלת החיים בישראל על כ-80.7 שנים בקרב גברים וכ-84.8 שנים בקרב נשים. נתון זה ממקם אותנו במקום גבוה יחסית, ומעיד על מגמת התארכות חיים שפועלת כיום במדינה. הביקוש למגורי איכות עם שירותי קהילה ותמיכה רפואית צפוי להמשיך ולגדול.
מודל הכנסות יציב: הרשתות פועלות בשיטה המשלבת פיקדון ראשוני (לעיתים של מאות אלפי עד מיליוני שקלים) עם דמי אחזקה חודשיים היוצרים תזרים חודשי בטוח לצד רווחי הון בשלב החתימה והאכלוס. בנוסף, שיעורי התפוסה ברשתות המובילות גבוהים גם בתקופות כלכליות מאתגרות.

רשתות הדיור המוגן המושקעות והמובילות בישראל 

בישראל פועלות כ־11 רשתות גדולות ועוד עשרות קטנות, המפעילות יחד כ־93 בתי דיור מוגן עם כ־14,500 יחידות דיור.

מי הם המשקיעים הגדולים?

הענף הישראלי ראה בשנים האחרונות כניסה של משקיעים מגוונים- מבנקים ועד חברות ביטוח וקבוצות נדל"ן ענק:

יתרונות ההשקעה לשכבות הביניים

כניסת החברות הגדולות והגופים המוסדיים לתחום הדיור המוגן אינה רק מהלך עסקי. היא גם מנוף משמעותי להרחבת הנגישות עבור שכבות הביניים. היקפי ההשקעה הגבוהים מאפשרים לרשתות להקים מתחמים בקנה מידה רחב, לשלב מספר רמות שירות ומחירים, ולהציע יחידות דיור בגדלים שונים. כך, שגם מי שמחזיק בהון מוגבל יחסית יכול למצוא מענה מתאים. בנוסף, לגופים גדולים יש יכולת לנצל יתרונות לגודל: מימון זול יותר, ניהול תפעולי יעיל, ורכישת שירותים בהיקפים גדולים ולהוזיל חלק מהעלויות לדייר הסופי. במודלים אלה, הפיקדון הראשוני מוחזר ברובו ליורשים, והדיירים בוחרים את סל השירותים שמתאים להם.
התוצאה היא שלזוגות פנסיונרים מהמעמד הביניים נפתח חלון הזדמנויות ליהנות ממגורים בסביבה מוגנת, עם שירותי בריאות וקהילה פעילה.