קידום בגוגל: איך זה עובד
בעבר הרחוק עוד קודם המצאת הפייסבוק והאינסטגרם, ועוד לפני הטלפונים החכמים, היה סוג כישרון נשכח, 'זיכרון' קראו לו, אנשים השתמשו בו למגוון צרכים, חלקם זכרו רשימת קניות בעל פה, אחרים אגרו עשרות ואפילו מאות מספרי טלפון. אבל עם המצאת המחשב והפלאפון, הצורך לזכור כל דבר התייתר, וכיום הדבר הכי חשוב לזכור זה, 'איך לחפש בגוגל את הידע הנדרש'.
וכאן מגיע המקום של קידום בגוגל, כל אתר שיופיע בעמוד הראשון של החיפוש יקבל מאות כניסות יותר מאשר אתרים שאינם מופיעים, אז איך עובד האלגוריתם של גוגל? ואיך גוגל מחליט מי יופיע בעמוד הראשון ויזכה לחשיפה, ומי לא יזכה לכניסות?
אתה מתכוון לאתרים שמופיעים בתחילת החיפוש, שכתוב לידם מודעה?
ישנם שני דרכים לקדם ולפרסם אתרים בגוגל.
ניתן לממן ולשלם ישירות לגוגל ואז תופיע התוצאה בתחילת העמוד כאשר לצידה הודעה על כך שזהו קישור ממומן, קידום ממומן (PPC).
בדרך השניה הנקראת קידום אורגני או SOE, התוצאה תופיעה ללא התראת 'הודעה' לידה, אלה בחיפוש, גוגל יביא לנו את התוצאות האלה כתוצאות 'אמת' לחיפוש אותו חיפשנו.
אז איך באמת לקדם את האתר ולגרום לגוגל לשים את האתר שלי בעמוד הראשון של החיפושים הרלוונטים?
כדי לקדם את האתר אנחנו משתמשים באלגוריתם של גוגל, אלגוריתם זה מחפש במרחבי הרשת את התוצאות הכי 'נכונות' בעבורינו, לפי כמה וכמה שיקולים ושכלולים, רובם סודיים וחלקם לא ברורים לגמרי, אבל כאן נחשוף את שלושת הדברים החשובים של האלגוריתם של גוגל, ונראה איך אפשר להשתמש בהם כדי שגוגל יקדם את האתר שלנו.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. כניסות לאתר
קודם כל ברור שככל שהאתר יותר טוב ונכנסים אליו יותר ויותר אנשים, וההצלחה שלו ברשת גדולה יותר, גם גוגל 'ישמע' על כך ויקדם אותו. אז תוכן טוב ואתר שמושך אנשים בהחלט הם השלב הראשון והפשוט לקדם את האתר.
2. בניית קישורים
ככל שאתרים אחרים שולחים לאתר שלי על ידי היפרלינקים (כן הכפתור הזה שאתה לוחץ עליו והוא פותח אוטומטית עמוד אינטרנט אחר), וככל שבמרחבי הרשת יש יותר עמודים ששולחים אליך, גוגל 'מבין' שהאתר שלך יותר חשוב ויותר נצרך, וממילא האתר שלך יופיע בראש רשימת החיפוש.
3. ראנק בריין (RANKBRAIN)
לא ברור מה זה בדיוק ראנק בריין ועוד יותר לא ברור איך בדיוק הוא מעבד את הנתונים ועל פי מה הוא מדרג את האתרים, אבל ברור שהוא ממש חשוב לקידום אתרים.
אז מה זה בכלל ראנק בריין?
האלגוריתם הזה בודק לא רק מילות החיפוש של המשתמש, אלא על ידי בינה מלאכותית, מבין פחות או יותר מה האדם באמת מחפש במילות החיפוש שלו, ומתאים את ה'תשובה' ל'שאלה'.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
