קידום אתרים – לא כזה סוד גדול
קידום אתרים אורגני, התחום שמשגע הרבה מאוד אנשי שיווק, אחרי הכל, הם מאמינים בצורה נכונה וישירה שזה מה שיכול להביא את האתר שלהם ללקוחות חדשים, לגבהים חדשים בתחום שלהם, אבל הבעיה היא לא בהם, אלא דווקא בחברות הקידום. מה גורם למנהלי שיווק לאבד אמון ומה גורם למקדמי אתרים לשקר על התהליך?
למה כל כך הרבה אנשי שיווק מדברים על קידום אתרים כמו איזה ערפל גדול וארוך כמו שביל בג'ונגל, שכשיוצאים ממנו, מגיעים לעמוד הראשון בגוגל ולהמון לקוחות. בתכל'ס? זה בעיקר בגלל שלא חוקרים מספיק טוב את הנושא, ובגלל שלא חוקרים טוב את הנושא – לא חוקרים טוב מספיק את בעלי המקצוע שמגיעים לספר שהם יודעים לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאי פעם נראתה בעולם.
בואו נהיה ריאליים, קידום אתרים זה לא משהו שאפשר להסתיר
למרות מה שהרבה מאוד אנשים חושבים, ובעיקר בעלי עסקים, קידום אתרים, או יותר נכון בשמו המלא והלועזי, SEO (ראשי תיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש – Search Engine Optimization), זה בסך הכל תהליך שבו לוקחים את האתר של בעל העסק ומתאימים אותו לצרכים של גוגל, בואו ונספר קצת יותר? בסופו של יום, מדובר על 2 חלקים עיקריים לכל הסיפור הזה של "התאמה לגוגל".
Onsite – כל מה שקורה באתר שלכם
לגוגל, כמו לכל גולש ממוצע יש סטנדרטים מאוד ברורים לגבי אתר באינטרנט, גוגל מאמין שגולש צריך לקבל את החוויה הטובה ביותר בגלישה באתר שלכם בדיוק כמו כשאתם הולכים לבקר בבית מלון, אני אפרט בקצרה (כמה שאצליח לקצר)
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגעתי למלון – תן לי את החדר שלי!
זמני טעינה של האתר חשובים מאוד לגוגל, כמעט ולא צריך להסביר למה, הרי כולנו אנשי האינטרנט המהיר, כולנו רוצים הכל פה, מהר, ובמיידית. אנחנו אוהבים שאתר "עולה" מהר בדיוק כמו שאנחנו רוצים להגיע למלון ולקבל את החדר שלנו בדרך המהירה ביותר.
איפה החניה? איפה החדר שלי? למה אין מעלית קרובה??
גוגל מאוד מאמין בחווית המשתמש, הוא רוצה שכשגולש מגיע, יגיע ישירות למקום המתאים ולא יצטרך לחפש שעות אחר החדר שלו במלון, אחרי הכל, הוא כבר הגיע, לא מצפה לו שטיח אדום, אבל לפחות שירגיש כמו מלך שרק חיכו לו. כפתורים נגישים בתפריט העליון, קריאה נעימה ולא צפופה או קטנה מדי וכד'.
ללא צוות בידור, בריכה ואוכל, המלון הוא סתם מקום נטוש לעוברי אורח לקפוץ לשירותים
כותרת קשוחה לחלק הזה אבל זה לא בכדי, כי בסופו של דבר, תוכן איכותי באתר זה בדיוק כמו להגיע למלון ולקבל את כל מה שציפינו כמו ביום ששמענו עליו. כשאני מגיע לאתר אינטרנט, אני מצפה לקבל את מה שחיפשתי מלכתחילה, אם כתבתי בגוגל "מהי אסטמה ואיך מטפלים בה", לא אשמח אם אגיע למאמר של 300 מילה שמדבר על כמה שאסטמה היא מחלה שיש לטפל בה וזה חשוב מאוד ובלה בלה מבלי לדבר על אף פתרון או על הפניה לרופאים מוסמכים לפי גילאים וכד'.
עכשיו בואו נדבר על החלק השני של עולם ה-SEO:
ה Offsite – כל מה שקורה מחוץ לאתר שלכם
כמה אנשים אמרו לכם שהמלון הזה שווה משהו?
כמו כל דבר בחיים שלנו, אנחנו מעדיפים לעשות / להגיע אליו, רק לאחר שקיבלנו המלצות כאלו ואחרות, בית מלון איכותי, מגיע עם לא מעט ממליצים פנימיים במשפחה וחיצוניים באתרי המבקרים השונים. ככה בדיוק, גוגל רוצה לראות את האינטרנט, לפי האלגוריתם הראשון של גוגל, הפייג'ראנק, גוגל רוצה לדעת, ברמה הדמוקרטית, כמה אתרים מצביעים "אמון" על האתר שלכם ואומר שהוא "שווה משהו"? כמה אתרים בעצם הצביעו קישור לאתר שלכם (כמן חלק "קליקבילי" במאמר שלהם כזה או אחר שאומר שאחרי הלחיצה של הגולש, הוא מגיע לאתר שלכם)
גוגל מאוד מאמינים בכל הקשור לחווית משתמש, כתבות שכתבתי בעצמי עוד ב2008 נכתבו באותה שפה וכיוון, כל עוד תבינו מה הגולש הממוצע שלכם רוצה, תצליחו לקבל את ידיו הפתוחות והמחבקות של גוגל, מנוע החיפוש מספר אחד בעולם.
יש עוד הרבה מאוד פרמטרים שגוגל מחפש באתרים שהוא רוצה לקדם, אבל בשביל זה כבר תצטרכו לקחת קורס קידום אתרים מקצועי או לקרוא קצת מדריכים מהאינטרנט. אחרי הכל, הכל כתוב, אבל הכל עניין של כמה סבלנות יש לכם עד שתחליטו שמישהו אחר יעשה זאת עבורכם, או שתלכו ללמוד במסגרת קורס קידום אתרים מלא, בכל מקרה, מה שלא תחליטו, לפחות תבחרו נכון שלא תיפלו לאלו שפשוט יודעים שאתם לא חוקרים טוב את הנושא מספיק 😉
מוזמנים לאתר של שמול, אתר הבית שלי, לייעוץ זריז וחינמי, מי יודע, אולי אצליח לפתור לכם בעיה של שעות בדקת שיחה.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
