קידום האתרים (Search Engine Optimization) – מהו?
עולם חדש נולד- מנועי החיפוש באינטרנט- כאשר נולד בעולם עידן חדש מאתגר ומיוחד של השימוש במחשב ובפרט באינטרנט- נולדו יחד אתו גם תחומי עניין מקבילים שנקשרים אליו באופן ישיר או/ ו עקיף. מקצועות ותחומי דעת ייחודיים הגיחו לעולם כחלק מבניית העידן הטכנולוגי שהלך ופשה בארץ ובעולם כולו. יחד עם העניין שחל באוכלוסייה בכלל בשימוש הרציף והבלתי נדלה ברשת אינטרנט ובפרט במנועי החיפוש שבו- החלנו להתוודע לשורה ארוכה של גורמים מוכרים ופחות מוכרים אשר מספקים רוח גבית לקידום האפשרות לפרסום ולשיווק של חברות, מוצרים או/ ו עסקים דווקא דרך אתרי האינטרנט ומנועי החיפוש שבו. בפרט ניתן לדבר על עולם השיווק האינטרנטי- כאשר אנו מתמקדים בפלטפורמה של מנועי החיפוש כעיקר וכיסוד מרכזי להניח את יסודות השיווק באתרים השונים באינטרנט.
כיצד ניתן למצוא דרך לעקוף את המתחרים?
כאשר אנו מדברים על שיווק ופרסום דווקא דרך עולם האינטרנט ובפרט באמצעות מנועי החיפוש שבו- בהחלט ניתן באמצעות איש שירות בתחום קידום האתרים לשפר לאין ערוך את המיקום הנוכחי של האתר המצוי באינטרנט ובכך להשאיר את האבק למתחרים או במילים אחרות האתגר הפרסומי שנולד כתוצאה מהשינוי הדרמטי במדיה- מהטלוויזיה המסחרית ועד לפרסום המוכר בתחנות הרדיו השונות- כל אלו הפכו לנחלת העבר – אם כי כמובן- לא לחלוטין- ותמיד יישארו לקוחות ואזרחים שיימצאו מושפעים דווקא באמצעי תקשורת אלו. ואולם העולם החדש ופורץ הדרך של מנועי החיפוש הוליד את מקצועו של מקדם האתרים. בעצם טבעו של מקדם האתרים ובפרט על פי תחום ההתמקצעות שלו- על פי ניתוח של התנהגות פסיכולוגית של הגולשים האנונימיים, על פי ניתוח ממוחשב ומדויק ובפרט על פי שימוש במילות חיפוש נכונות- הוא בהחלט עשוי להשפיע רבות על מיקום האתר ובעקבות זאת על אפשרויות הקידום, השיווק ודרכי הפרסום הגלומות בו.
אז קידום האתרים (Search Engine Optimization) – מהו?
הרעיון שעומד מאחורי המקצוע הזה- מבליט את העיקרון המוכר כבר לכול- כל בעל אתר שרוצה לפרסם את אתרו ולהגיע לכלל הלקוחות הפוטנציאלים על מנת לגרוף את מיטב הרווחים הגלומים באופן גלוי או סמוי באתר העסק.
כולנו כבר יודעים, כי פרסום אתר של חברה מסחרית דרך עמודי האינטרנט הוא הכרח מציאות ולא פריווילגיה או חדשנות יוצאת דופן. הרעיון של נראות דווקא בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש, העובדה שהאתר יהיה מצוי במיקום גבוה במיוחד בתוצאות החיפוש היא שתספק למעשה כניסות רבות יותר ובסופו של דבר תוביל להצלחה כלכלית משמעותית של בעל החברה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי זוכר את המקום השני? הילחמו להגיע לעמוד הראשון במנועי החיפוש
הטכנולוגיה- האינטרנט- ועולם השיווק-
עם התפתחות עולם המחשוב והטכנולוגיה- החל להתבסס בארץ ובעולם נוהל השיווק והצריכה דרך מנועי החיפוש בפרט ודרך האתרים האינטרנטיים בכלל. סגנון השיווק והפרסום בתחום הכלל ובתחום קידום אתרים השתנה לאין ערוך. וכבר קשה מאוד לאתר עסקים וחברות הנשענים רק על אדני הפרסום של אמצעי התקשורת הקלאסיים בלבד- העיתונות הכתובה, לוחות המודעות בעיתונות המקומית, ואפילו- לא ניתן עוד להסתפק בפרסום המשמעותי שהובילו במשך עשרות שנים אמצעי התקשורת הדיגיטליים- הרדיו והטלוויזיה. אם כן, החל להיווצר בעולם העסקים אתגר שיווקי בלתי רגיל.
ללא ספק, עידן חדש נולד- שיווק אינטרנטי נחשב נחלתו של כל פרסומאי מתחיל ובקרב בעלי הדעות בנושאי פרסום ושיווק- יש קונצנזוס בלתי ניתן לערעור שאפילו ניסיונות רבים ולא חד פעמיים לפרסם את העסק או החברה בדרכים סטנדרטיות ומקובלות עד לפני מספר שנים- כבר לא יהוו אפשרות ראויה לפרסום ולשיווק בעידן זה. הדעה המקובלת והרווחת היום בקרב מביני עניין בתחום היא שאם לא הצלחת להופיע בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש ובפרט אם לא הצלחת להגיע לאחד מן המקומות המובילים שם- אין לך כל אפשרות להתפרסם ולהצליח וסיכויי ההישרדות הכלכלית שלך נמוכים עד כדי סכנה ממשית לעתיד העסק או החברה.
אז מה עושים כדי להצליח בעידן זה? על מנת לשפר באופן ניכר ומשמעותי את מיקומו של אתר החברה כך שהוא ייחשב נצפה ומבוקש בקרב לקוחות פוטנציאלים ובכלל בקרב גולשי האינטרנט יש לפנות לשירותיו של איש שירות בתחום קידום האתרים. כך באמצעות חישוב אלוגריתמי, ניתוח של התנהגות הגולשים, בדיקה ועיון קפדניים באתרי האינטרנט השונים ובראשם מנועי החיפוש- ניתן לבצע קידום אתרים אורגני. כלומר- לשפר באופן מעשי ומכוון את התוצאות בקרב מנועי החיפוש , את התוצאות הלא ממומנות- שאינן ממוסחרות- באופן ישיר ועקבי.
איש קידום האתרים יעסוק בתכנון קידום מיקום האתר החל משלב השקת המוצר ועד שלבים קריטיים ומשמעותיים בשיווק אינטרנטי. התכנית העקרונית של קידום התרים היא להעלות את דירוג העסק או החברה בקרב עמודי תוצאות החיפוש ולשמור על מיקום אטרקטיבי למשך זמן ארוך ככל האפשר.
כך ייווצר מצב שהלקוחות ירוצו אחרי בית העסק ולא הפוך- כלומר אתר העסק או החברה ייחשב מבוקש ומקובל במיוחד בגלל מיקומו המיטבי במנועי החיפוש עד כדי שלקוחות החברה ירצו לרכוש ממנה מצרכים ולו על מנת להזדהות עם כל מיליוני הגולשים האחרים שהביאו את האתר להיות מזוהה ומוכר כל כך. איש לא ידע על עבודתו "מאחורי הקלעים" של איש קידום האתרים.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
