
תשואה של 3.5% ועליית ערך דו־ספרתית: כך דירות 6 חדרים הפכו לנכס הכי מבוקש בחריש (וכמעט ואין!!!)
העיר שנולדה כפתרון מהיר לזוגות צעירים משנה כיוון – ובמהירות שיא
דירה עם שישה חדרים בבניין בחריש? לפני כמה שנים זה היה כמעט מדע בדיוני.
העיר שנולדה כפתרון מהיר לזוגות צעירים משנה כיוון – ובמהירות שיא.
אבל הפעם מדובר בתופעה עם שעון חול: בשוק המקומי מדווחים כי מרבית הדירות הגדולות כבר נחטפו, ורק עשרות בודדות נותרו זמינות – רובן בשלבי אכלוס מתקדמים.
הביקוש, לעומת זאת, שובר
שיאים – משפחות מרובות ילדים מחפשות “וילה באוויר” במיקום נוח בין הצפון למרכז, ומשקיעים מזהים את הפוטנציאל מוקדם. דירות של 160–200 מ"ר נמכרות תוך פחות מחודשיים – לעיתים עוד לפני שהושלמה הבנייה.
במילים אחרות: חריש נמצאת רגע לפני SOLD OUT של סגמנט הדירות
הגדולות, וזה קורה דווקא כשהמחירים כבר נושקים ל־3.5 מיליון ש"ח.
על פי נתוני רשות המיסים, רק בחודשים האחרונים נמכרו בעיר דירות של 160–200 מ"ר בקומות גבוהות, במחירים שמגיעים ל־3.5
מיליון ש"ח – וחלקן כבר נמכרו ברווח של עשרות אחוזים מהמחיר המקורי.
אלו לא וילות בפרברים, אלא “וילות באוויר” – דירות ענק עם מעלית, חניה כפולה ומרפסות רחבות של 25 מ"ר ויותר.
הן מושכות אליהן את המשפחות הגדולות שמבקשות לגדול בלי לעזוב את העיר – וגם
את המשקיעים שמזהים את סגמנט הצמיחה הבא של חריש 2025: דירות ענק עם תשואה ממוצעת של 3%–3.5% ועליית ערך של עד 8% בשנה.
דירות הענק של חריש: בין צורך משפחתי להזדמנות נדל״נית
דירה עם שישה חדרים בבניין בחריש? עד לא מזמן זה נשמע כמעט דמיוני.
אבל ב־2025 חריש כבר לא אותה עיר לזוגות צעירים שממהרת לבנייה' היא משנה את פניה במהירות והופכת למוקד נדל״ני מפתיע.
דירות
של 160–200 מ"ר בבניינים חדשים נמכרות היום במחירים שנושקים ל־3.5 מיליון ש"ח, עם ממוצע של כ־18,000-19,000 ש"ח למ"ר.
מדובר בדירות א-לה “וילה־באוויר” עם מעלית, חניה כפולה ומרפסות ענק, שמעניקות תחושת בית פרטי לכל דבר – רק בלי הגינה ובלי התחזוקה השוטפת.
הן מושכות אליהן משפחות גדולות מתוך העיר ומחוצה וגם משקיעים שמבינים את הפוטנציאל: נכסים גדולים, ביקוש הולך וגובר, ותשואה ממוצעת של 3%–3.5%, עם עליות ערך של עד 8% בשנה באזורים החמים.
- 13 אלף שקל למ"ר: מחירי הדירות בחריש נשחקים; ומה עם המשקיעים?
- חריש: ההבטחה הגדולה - שהתפוגגה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מפת מגורים חדשה בין הצפון למרכז
בעוד שבערים סמוכות בצפון השרון, כמו חדרה או בנימינה מחירי דירות 6 חדרים כבר עברו את ה־4 מיליון ש"ח, ובדרום השרון (ראש העין והוד השרון) המחירים
מגיעים ל 5 מיליון ש"ח,
בחריש ניתן עדיין למצוא דירות מרווחות של 160-180מ"ר במחירים של 3- 3.5 מיליון ש"ח בלבד - פער של כ־30%–40% לטובת הקונה.
גם בשוק השכירות הפער בולט:
● דירת 6 חדרים בחדרה מושכרת בממוצע ב־7,500 ש"ח לחודש.
● בראש העין – סביב 8,200 ש"ח.
● ובחריש – 6,500–7,000 ש"ח בלבד, על נכסים שרק הולכים ומתייקרים.
כך נוצרת משוואה מעניינת: תשואה שנתית של 3.3% בחריש, לעומת 2.6% בלבד בחדרה ו־2.4% בשרון הדרומי, לצד פוטנציאל עליית ערך מהיר יותר ככל שהעיר תמשיך להבשיל.
מה מניע את המגמה?
חריש נהנית משילוב נדיר של תכנון עירוני בוגר ותשתיות מתפתחות.
העיר ממוקמת בין כביש 6 ל־כביש 9, במרחק קצר מנתניה בצפון וראש העין בדרום – מיקום שמציב אותה במרכז גיאוגרפי חדש – צפון
השרון.
במקביל, היזמים כבר מתאימים את עצמם לביקוש הטבעי : תמהיל הבנייה החדש כולל יותר דירות של 5–6 חדרים, עם דגש על משפחות מבוססות שמחפשות מעבר טבעי מהמרכז או מהשרון או משפחות ותיקות בעיר שלא מוכנות לעבור אלא משדרגות ל "וילות באויר".
גם פרופיל הרוכשים משתנה – משפחות עם ארבעה או חמישה ילדים מחליפות את הזוגות הצעירים, והעיר מתפתחת בהתאם:
בתי ספר חדשים, פארקים רחבים, מרכזים מסחריים וקווי תחבורה משודרגים מחזקים את איכות החיים.
בשנה האחרונה
נרשמה עלייה של כ־20% בביקוש לדירות גדולות, בעוד שבאזורים אחרים בארץ נרשמה דווקא ירידה קלה.
איך המשקיעים קוראים את המפה?
בעוד רוב המשקיעים עדיין מחפשים דירות קטנות להשכרה, דווקא הסגמנט של הדירות הגדולות בחריש מציג נתונים מעניינים במיוחד.
הנכסים נמכרים במהירות של פחות מ־60 יום, ובמקרים מסוימים נרשמה עליית ערך דו־ספרתית (10%–12%) בתוך שנתיים בלבד.
פער המחיר למ"ר הוא הקלף החזק:
נתניה: כ־23,000 ש"ח למ"ר
חדרה: כ־21,000 ש"ח למ"ר
חריש: כ־18,500 ש"ח למ"ר בלבד
כלומר, משקיע שנכנס לשוק היום מקבל פער של כ־20% במחיר הכניסה, עם פוטנציאל לסגירת הפער בשנים הקרובות ככל שהעיר תתחבר טוב יותר תחבורתית וכלכלית.
חריש 2025: בין פוטנציאל לצומת דרכים
חריש נמצאת היום בדיוק איפה שמודיעין הייתה לפני עשור –עיר צעירה שמתחילה להציע אלטרנטיבה אמיתית לאזורי ביקוש, עם מחירים שנראים נמוכים עכשיו – אבל לא יישארו כך לאורך זמן.
ועדיין, כל הזדמנות נדל״נית מגיעה עם סיכון: ההיצע בעיר גדול, חלק מהפרויקטים טרם אוכלסו, והתחזית תלויה במימוש מלא של תשתיות התחבורה והרכבת העתידית.
אם אלו יקרו בזמן,
חריש צפויה להדביק את רמת המחירים של חדרה ונתניה כבר בתוך כמה שנים.
אם לא – היא תישאר שוק ביניים יציב עם תשואה ממוצעת אך עליות ערך מתונות.
כך או כך, דירות ה־6 חדרים בעיר
מספרות סיפור נדיר בנדל״ן הישראלי של 2025:
שוק שהתבגר לפני הזמן, עיר שמתרוממת מעל הציפיות, והזדמנות שמתחבאת בקומות הגבוהות של הבניינים החדשים.
מבט קדימה: מה שהיה “פריפריה” הופך להזדמנות עירונית
חריש כבר הוכיחה שבישראל אין באמת פריפריה – יש ערים שיודעות להתבגר מהר.
בזמן ששווקים אחרים נעצרים או מתקררים, היא מציגה צמיחה מבוקרת, ביקוש אמיתי ותכנון שמתחיל
להבשיל, כל זה בזכות תוכנית המתאר שאושרה בעיר לא מזמן שמציעה מגוון דירות חדש לעיר בנוסף לדירות הגדולות גם דירות 2 חדרים.
הדירות הגדולות, שפעם נחשבו חריגה בבניין עירוני, הפכו בתוך כמה שנים לסמל של קהילה מבוססת ולקטר של ערך.
אם עד לא מזמן משקיעים חיפשו את ה”דירה הזולה להשכרה”, היום הם מבינים שהכיוון החדש נמצא בשטח, בגודל ובאיכות – ושם בדיוק חריש מצליחה להוביל.
2025 מסמנת את השנה שבה העיר הזו חדלה להיות “הבטחה לעתיד” והפכה להיות
המציאות החדשה של אזור השרון הצפוני.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
