בזק פורשת סיבים אופטיים
צילום: יחצ

משרד התקשורת אישר את עסקת הענק בין בזק ופרטנר

בזק הודיעה כי תפחית לכל החברות את תעריף השימוש בסיבים אופטיים ל-72 שקל ללא מע"מ
דור עצמון |

בעקבות ההסכם ארוך הטווח (IRU) שנחתם בין חברת בזק לפרטנר בדצמבר 2022, שבמסגרתו צפויה פרטנר לקבל שירות סיטונאי מבזק עבור 120 אלף קווי סיבים אופטיים במשך 15 שנה בתעריף מופחת, שלח משרד התקשורת מכתב לבזק ובו הועלה בפני בזק החשש לפגיעה בתחרות.

לאחר סדרת דיונים משותפים עם בזק, החברה הודיעה כי תפחית לכל החברות את תעריף השימוש בסיבים אופטיים ל-72 שקל ללא מע"מ (במקום 85.2 שקל כיום).

בהתאם להפחתת התעריפים והנגשת ההסכם לכל דורש ולאחר בחינה מעמיקה של הנושא, משרד התקשורת אינו מוצא לנכון להתערב בהסכם.

חברת פרטנר חתמה על הסכם לרכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים של חברת בזק. המשמעות: החברה תוכל להציע עתה סיבים לרוב משקי הבית בישראל.

פרטנר לא פעלה כיום במקומות רבים בישראל, כשבזק הייתה הספקית היחידה שהציעה, לבנינים או בתים פרטיים, שירות שכולל סיבים עד הבית במהירות של עד 2.5 ג'יגה. ההסכם החדש יאפשר לפרטנר להשתמש בתשתית הסיבים הקיימת של בזק, כך שתוכל להציע שירות למירב משקי הבית בארץ, אף במקומות אליהם היא לא צפויה להגיע עם תשתית הסיבים העצמאית שלה. כך היא תוכל לחזק את התחרות באזורים רבים.

המטרה של פרטנר היא להגדיל את מספר מנויי הסיבים של החברה, העומד על פי הדוח האחרון על כ-277 אלף לקוחות – המספר הגבוה בשוק, מתוך כ-929 אלף משקי בית אליהם מגיעה תשתית פרטנר פייבר.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "עם כניסתי למשרד התקשורת, הצבנו בראש סדר העדיפויות את הגברת התחרות בשוק. ההסכמה שהושגה עם חברת בזק היא בשורה משמעותית לצרכנים, שתאיץ לא רק את פריסת הסיבים ברחבי הארץ אלא גם את חיבור הלקוחות לסיבים. נפעל להסיר כל חסם תחרותי ולוודא שהצרכן הישראלי יהנה משירותי תקשורת מתקדמים ובמחירים תחרותיים״. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.