רציתם לעבור לסיבים של פרטנר ולא יכולתם? הסכם עם בזק יאפשר לכם
חברת פרטנר חתמה על הסכם לרכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים של חברת בזק. המשמעות: החברה תוכל להציע עתה סיבים לרוב משקי הבית בישראל.
פרטנר לא פעלה כיום במקומות רבים בישראל, כשבזק הייתה הספקית היחידה שהציעה, לבנינים או בתים פרטיים, שירות שכולל סיבים עד הבית במהירות של עד 2.5 ג'יגה. ההסכם החדש יאפשר לפרטנר להשתמש בתשתית הסיבים הקיימת של בזק, כך שתוכל להציע שירות למירב משקי הבית בארץ, אף במקומות אליהם היא לא צפויה להגיע עם תשתית הסיבים העצמאית שלה. כך היא תוכל לחזק את התחרות באזורים רבים.
המטרה של פרטנר היא להגדיל את מספר מנויי הסיבים של החברה, העומד על פי הדוח האחרון על כ-277 אלף לקוחות – המספר הגבוה בשוק, מתוך כ-929 אלף משקי בית אליהם מגיעה תשתית פרטנר פייבר.
ההסכם המכונה "זכות שימוש עצמית בלתי חוזרת" נחתם לתקופה קצובה של 15 שנה, עם אופציית הארכה לשתי תקופות נוספות של 5 שנים כל אחת (ובסך הכול 25 שנים), בעלות פחותה מזו שבתקופת ההסכם הראשונה. בנוסף, לחברה ניתנה אופציה לרכוש זכות שימוש ב-48 אלף קווים נוספים, באותם תנאים, במהלך תקופת ההסכם הראשונה. כמו כן, ההסכם מכיל מנגנון שדרוג קצבי הקווים.
זכות השימוש בקווים תינתן ב-5 פעימות שנתיות שוות, משמע 24 אלף קווים בשנה, החל מה-1 בינואר 2023. התמורה הכוללת שתשלם פרטנר לבזק עומדת על כ-574 מיליון שקל בתוספת מע"מ לתקופת ההסכם הראשונה, אשר תחולק לחמישה תשלומים שווים (בהתאם למועדי הפעימות), שישולמו בתחילת כל שנה קלנדרית של השנים 2023 עד 2027. שווי העסקה כולל מימושי האופציה יגיע לכמיליארד שקל.
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- טריפל סי תרכוש שירותי סיבים אופטיים מפרטנר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, החברה תשלם דמי תחזוקה שנתיים בשיעור של 4% מהתמורה. מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי: "העסקה מעניקה לפרטנר אפשרות להגיע מהר יותר עם סיבים אופטיים ללקוחות הטלוויזיה והאינטרנט שלנו ובכלל. העסקה הנוכחית הינה השלב השני באסטרטגית הסיבים של פרטנר, כאשר השלב הראשון התמקד בפריסה המהירה והראשונית ומטרתו של השלב השני היא הגעה לכל משק בית בישראל".
יו"ר קבוצת בזק גיל שרון: "הסכם ה-IRU שחתמנו עם פרטנר יביא לרווחה צרכנית בדמות תחרות רבה יותר, הן בהיבט המחיר והן בהיבט השירות. הוא יאפשר צמיחה מואצת של חדירת הסיבים והתחברות של לקוחות ברחבי הארץ. עבור בזק הוא מעניק וודאות גדולה יותר בשימוש ברשת הסיבים שלה".
- 2.לילי 23/12/2022 08:52הגב לתגובה זואם קו זה מנוי זה 30 ש"ח לחודש למנוי . עסקה טובה לפרטנר . על קו אחד של 2.5gb אפשר להעמיס 10 מנויים .
- 1.בקיצור בזק יורה לעצמה ברגל תמורת מילארד שקל (ל"ת)צריך כסף לפיטורי עוב 22/12/2022 12:09הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".